[Advies] Woonkamer audio set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 11:25
Ik zoek een?
Combinatie receiver + 2 speakers + evt subwoofer?

Wat is je budget?
max 800 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zoek een set van receiver & speakers om in mijn woonkamer muziek (LP/spotify) te beluisteren. Het gaat om een woonkamer van 50m². Ik heb volgende eisen:
- De receiver moet spotify connect en bluetooth ondersteunen
- Ik luister vooral jazz & klassiek/filmmuziek en zou de speakers ook graag op m'n TV aansluiten
- Graag vloer/zuilspeakers omdat deze (logisch) op de grond komen te staan
- Voorkeur voor een bruine houtafwerking van de speakers
- Een basis LP speler heb ik al, dit ga ik later uitbreiden met een degelijk model
- Zal vooral gebruikt worden om LP's te luisteren en spotify te streamen

Wat heb je zelf al gevonden?
- Als receiver kwam ik hierop, geen idee of dit een goed product is? https://www.homecinemacen...v479-musiccast-zwart.html
- Als speakers vond ik vrij goede recensies over deze: http://hificorner.nl/spea.../monitor-audio/mr6-walnut

Welke vragen heb je hier nog over?
Het mag duidelijk zijn dat ik technisch niet zo goed onderlegd ben als het over audio apparatuur gaat. Concreet ben ik dus op zoek naar een goede basis installatie met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik las ook dat bij zuilspeakers een subwoofer minder nodig is, geen idee of dat correcte info is...
Ik weet niet of het nuttig is, maar dit is de TV die ik heb : pricewatch: Samsung UE50J6200 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:07
Met dit budget zou ik zeker niet voor een subwoofer gaan. Niet dat het geen meerwaarde kan hebben, maar met dit budget zal het de kwaliteit van het geheel naar beneden halen. Er is niet genoeg budget voor én goede speakers én een subwoofer die daar een aanvulling op is.

Wat receiver betreft is doorgaans alles van de bekende merken gewoon goed. Yamaha is een zeer bekend audiomerk, zeker in de USA. Andere merken zijn Denon, Marantz, Onkyo. In mindere mate Pioneer, Harman Kardon en de duurdere categorie (maar hier eigenlijk niet van toepassing tenzij tweedehands) NAD, Anthem, Rotel, Arcam. Cambridge Audio maakt volgens mij ook best goede producten.

Wat speakers betreft kun je alleen maar gaan luisteren. Klank is zo verschillend tussen de merken en typen, dat het nogal een grote gok wordt om puur op reviews af te gaan. Belangrijk is om muziek mee te nemen die je kent als de binnenkant van je broekzak. Zorg er ook voor dat je een langere tijd naar dezelfde speakers kunt luisteren. Speakers die direct een "wow-effect" hebben, gaan vaak vervelen na verloop van tijd. Zelf ben ik erg fan van Dali en Dynaudio welke volgens veel omschrijvingen een neutrale uitstraling hebben. De klanken worden nergens aangedikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Bedankt voor je reactie. Op marktplaats een setje Teufel ultima 40 mk2 gevonden voor 220 euro. Lijkt me wel een goeie deal? De speakers zijn 2 jaar oud. Als ik recensies op het web mag geloven ga ik niet veel beter vinden qua prijs/kwaliteit...

Binnenkort ga ik ze eens beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:03

FeaR

In GoT we trust

iRbn schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:58:

Wat is je budget?
max 800 euro
In combinatie met
Wat heb je zelf al gevonden?
- Als receiver kwam ik hierop, geen idee of dit een goed product is? https://www.homecinemacen...v479-musiccast-zwart.html
- Als speakers vond ik vrij goede recensies over deze: http://hificorner.nl/spea.../monitor-audio/mr6-walnut
Gaat niet goed. Speakers gaan eigenlijk altijd per stuk. In dit geval ben je al 750 euro aan de speakers kwijt, tel daarbij de receiver en een 5 tot 10% van het budget aan kabels en je haalt de 800 euro nooit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28
Speakers zou ik voor 400-500 op Mp zoeken tweedehands. En dan evt een nieuwe versterker erbij? Zoiets? Ben je gelijk klaar 😊👍
http://www.marktplaats.nl...31&previousPage=lr&pos=17

[ Voor 6% gewijzigd door caspervc op 20-01-2017 22:28 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29
iRbn schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:47:
Bedankt voor je reactie. Op marktplaats een setje Teufel ultima 40 mk2 gevonden voor 220 euro. Lijkt me wel een goeie deal? De speakers zijn 2 jaar oud. Als ik recensies op het web mag geloven ga ik niet veel beter vinden qua prijs/kwaliteit...

Binnenkort ga ik ze eens beluisteren.
Monsters! Doen! Is geen geld om eerste stappen op audiogebied te zetten. Schenk vervolgens nog wel wat aandacht aan het versterkerdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Ik kwam deze deal tegen om te gebruiken in combinatie met de teufel speakers (die ik zou bi-ampen). http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x1300w Doen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:50
iRbn schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:41:
Ik kwam deze deal tegen om te gebruiken in combinatie met de teufel speakers (die ik zou bi-ampen). http://hificorner.nl/hifi...rs/denon/denon-avr-x1300w Doen of niet?
Prima receiver voor een zeeeeer aantrekkelijke prijs nu.
Ze gaan dus gewoon mee met de mediamarkt BTW dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Het is uiteindelijk een teufel ultima 40 mk2 set geworden met een denon x1300w. De teufel set was 2dehands dus alles samen incl kabels zo'n 600 euro gespendeerd voor wat mij een prima set lijkt op het eerste zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 11:04
iRbn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 08:56:
Het is uiteindelijk een teufel ultima 40 mk2 set geworden met een denon x1300w. De teufel set was 2dehands dus alles samen incl kabels zo'n 600 euro gespendeerd voor wat mij een prima set lijkt op het eerste zicht.
Mooie deal! Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:28
Nice, zeker een mooie set! Ook mooi binnen budget, dat is ook een hele prestatie (zeker voor mij, het kan altijd meer :P )

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
Laat je ook nog even weten hoe het allemaal bevalt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
vosss schreef op zondag 29 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Laat je ook nog even weten hoe het allemaal bevalt? :)
Vandaag wat tests gedaan met de nieuwe set, en zeer tevreden!

Ook van de receiver zeer tevreden qua gebruiksgemak, maar ik kan niet echt vergelijken aangezien het mijn eerste receiver is. Enkel de wifi connectie leek niet zo stabiel maar gelukkig had ik ethernet klaarliggen.

Ik ga in elk geval veel plezier hebben van deze set, ook een enorme upgrade voor TV/film kijken tegenover de ingebouwde speakertjes van m'n TV :-).

Als je liever wat meer info wil of zelf de aankoop overweegt mag je me gerust een bericht sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 11:04
iRbn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Vandaag wat tests gedaan met de nieuwe set, en zeer tevreden!

Ook van de receiver zeer tevreden qua gebruiksgemak, maar ik kan niet echt vergelijken aangezien het mijn eerste receiver is. Enkel de wifi connectie leek niet zo stabiel maar gelukkig had ik ethernet klaarliggen.

Ik ga in elk geval veel plezier hebben van deze set, ook een enorme upgrade voor TV/film kijken tegenover de ingebouwde speakertjes van m'n TV :-).

Als je liever wat meer info wil of zelf de aankoop overweegt mag je me gerust een bericht sturen
Ik heb mijn denon 2200 idd ook op lan. De app was bij mij wat instabiel, nu op 5gz WiFi gaat het een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:40
Dat teufel ultima 40 mk2 setje, is dat een set van 2 speakers? Zonder 'mk2' en met 'surround' is het een 5.1 set volgens mij. Daar zou je alvast een Klipsch R-10SW bij kunnen halen voor wat power bij films. De surround speakers komen dan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ikweethetbeter schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:06:
Dat teufel ultima 40 mk2 setje, is dat een set van 2 speakers? Zonder 'mk2' en met 'surround' is het een 5.1 set volgens mij. Daar zou je alvast een Klipsch R-10SW bij kunnen halen voor wat power bij films. De surround speakers komen dan later.
Mk2 staat voor mark2 oftewel versie 2 en dus een verbeterde versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Dat snap ik. Alleen de surround set heeft geen mark 2 suffix maar een surround suffix.

De vraag is dus: heb je de stereo speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelMDP
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Waarschijnlijk de stereo zuilen. De hele set voor amper 220 Euro zal absurd goedkoop zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09 10:06
iRbn schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:14:

Ik overweeg niks, ben uitermate tevreden met mijn Tannoy Revolution Signature's en mn BK XXLS400FF sub.

Ik vroeg alleen om even te laten weten hoe het bevalt zodat andere mensen die al gereageerd hadden niet denken van ja dikke lul, ik geef advies en dan hoor ik niks meer.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
ikweethetbeter schreef op zondag 29 januari 2017 @ 17:06:
Ik heb 2 zuilspeakers voor 220 euro 2dehands gekocht. De denon 1300 heb ik voor 326 euro nieuw gekocht tijdens de btw-dagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Top prijs prestatie verhouding, ga je niet snel beter krijgen voor hetzelfde geld.

Mooie deal en veel (luister) plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
iRbn schreef op maandag 30 januari 2017 @ 06:43:
Ik heb 2 zuilspeakers voor 220 euro 2dehands gekocht. De denon 1300 heb ik voor 326 euro nieuw gekocht tijdens de btw-dagen :).
Mooie deal, veel goede waar voor je geld! Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
Thanks! bedankt voor het goede advies!
Pagina: 1