Radio en TV naar bovenverdieping

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is hoe kan ik het beste het radio en tv signaal naar 3 slaapkamers brengen op de bovenverdieping.
Heb gelezen dat het zou kunnen met het rijgsysteem maar dat is bij ons een probleem want aan het AOP mag niet gesleuteld worden door de kabelmaatschappij want als er een probleem ontstaat kunnen wij daar een boete voor krijgen.
Wij willen zelf zo min mogelijk kabels trekken, daarom had ik ook gelezen over een stersysteem, dit zou dan in de eerste slaapkamer moeten komen en dan verder naar de andere 2 slaapkamers maar dan heb ik alleen het TV of Radio gekoppeld, dus dan zouden we nog een stersysteem moeten gebruiken voor het TV of Radio signaal.
Het huis waar wij in wonen is een huis uit 1970 en het AOP zit in de woonkamer en niet in de meterkast.

Wat zou voor ons de beste oplossing kunnen zijn of heb iemand anders beter ideeën.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Afhankelijk van wie je TV aanbieder is: heb je gedacht aan een Chromecast op iedere kamer? Zowel ZiggoGo en iTV (KPN) ondersteunen volgens mij Chromecast streaming vanaf de app. Werkt bij mij in de slaapkamer erg goed. Simpele en cleane oplossing. Geen kabels, geen gedoe en haarscherp beeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Barns op 18-01-2017 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Waarom zou je aan het aop moeten sleutelen om een rijgsysteem aan te leggen? Je aop is het begin, daar komt je signaal binnen. Daarachter kan je alles aansluiten om het zo te krijgen zoals jij wilt.

Je kan overigens probleemloos zowel de radiofrequenties als tvfrequenties tegelijk verdelen als je de juiste spullen aanschaft. Je hebt dus niet een systeem nodig voor zowel tv als radio.

Hier enkele voorbeelden van een goed aangesloten systeem: http://www.hirschmann-mul...schemas/cai-aansluitingen Ga echter niet zomaar van alles aanschaffen. Je moet je er in verdiepen, of je moet iemand inhuren die het voor je gaat aanleggen.

[ Voor 45% gewijzigd door job op 18-01-2017 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 09:53
Ik ga nu toch eens spammen maar hier een schema met wat je nodig hebt.

Rijgsystemen nooit aan beginnen. Hoge demping, veel ruis, niet retour geschikt, niet ondersteunt door Ziggo.

Je bouwt altijd een ster systeem, Ziggo doet dit in hun netwerk ook. Iedere aansluiting heeft dus zijn eigen kabel nodig.

Na het AOP sluit je de binnenhuis installatie aan. AOP is de overgang van provider naar de klant. Hier hoef je zelf niets aan te sleutelen.

Daarbij gaat radio en tv signaal over één en de zelfde kabel alleen op de verschillende frequenties. Je hoeft dus maar 1 kabel per ruimte aan te leggen voor zowel radio als tv signaal.

Maar zoals geopperd. Laat je goed adviseren of laat het doen. Dit kan je een hoop kosten en ergernis schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onze TV aanbieder is Delta dus weet niet of dat dan ook mogelijk is om Chromecast te gebruiken.

Onze AOP is een oude AOP met daarop één aansluiting voor TV en één aansluiting voor Radio. Daarvoor is mijn vraag kan ik beide signalen naar de diverse kamers brengen. Want dan zou ik toch 2 stersystemen moeten hebben of op alle kamers met rijgsysteem 2 extradozen (één apart voor TV en één apart voor Radio)?

Ben hier niet zo thuis daarvoor heb ik deze vraag gesteld en aangezien onze kinderen graag op hun kamer Radio en TV willen hebben willen wij dit graag realiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:17:
Onze TV aanbieder is Delta dus weet niet of dat dan ook mogelijk is om Chromecast te gebruiken.

Onze AOP is een oude AOP met daarop één aansluiting voor TV en één aansluiting voor Radio. Daarvoor is mijn vraag kan ik beide signalen naar de diverse kamers brengen. Want dan zou ik toch 2 stersystemen moeten hebben of op alle kamers met rijgsysteem 2 extradozen (één apart voor TV en één apart voor Radio)?

Ben hier niet zo thuis daarvoor heb ik deze vraag gesteld en aangezien onze kinderen graag op hun kamer Radio en TV willen hebben willen wij dit graag realiseren.
Ook bij Delta is het mogelijk om zowel Radio als TV signaal naar elke kamer te krijgen. Hiervoor moet wel je AOP vervangen worden. Dit zou je zelf kunnen doen of laten doen door Delta/Monteur die de rest doet.

Nogmaals een rijgsysteem niet toepassen. Hoge demping + veel ruis = slecht signaal. Stop met denken aan een rijgsysteem!

Simpel gezegd AOP vervangen en vanuit daar 1 versterker > 4x kabel naar diverse ruimtes, iedere ruimtes een radio/tv wcd. Zie ook eerder genoemde schema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dat is juist het probleem bij Delta dit mag je niet zelf want als er dan een probleem optreed dan zijn er kosten aan verbonden, het enigste is het dan vragen of Delta het AOP wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:26:
En dat is juist het probleem bij Delta dit mag je niet zelf want als er dan een probleem optreed dan zijn er kosten aan verbonden, het enigste is het dan vragen of Delta het AOP wil vervangen.
Je kunt hiervoor contact opnemen met Delta, maar je zou het zelf ook (kunnen laten) doen. Een AOP aansluiten is niet ingewikkeld. Buitenkabel goed aansnijden en AOP aarden en klaar. Delta houdt net als iedere andere provider niet bij welk type AOP waar geplaatst is.

Mijn advies is laat het gewoon doen. Je haalt verschillende systemen door elkaar waardoor uiteindelijk de ergernis van het niet werken groter kan zijn dan het plezier van het wel werken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist de vraag gesteld aan Delta en wacht hun antwoord nu af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
Volgens Delta is dat gewoon mogelijk. Lees hier hun instructie.

De Chromecast oplossing is goedkoop, werkt eenvoudig, en kun je ook nog eens voor Netflix, YouTube en andere zaken gebruiken. Ik zou never nooit beginnen aan dure en complexe oplossingen voor slaapkamers.

[ Voor 6% gewijzigd door Barns op 18-01-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:48

HaTe

haat niet

Je kan ook een HDHomerun aanschaffen om zo de radio en TV te streamen naar de verschillende apparaten. Dan voldoet WiFi enkel en hoef je helemaal geen kabels te trekken

[ Voor 48% gewijzigd door HaTe op 18-01-2017 11:38 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:24

job

Hoe oud is dat aop?
Ik zou zeggen dat je het ding maar mooi vervangt door een eigen aop, misschien dat delta je een nieuwe kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe oud het AOP is geen idee maar aan de vorm en kleur kan hij best oud zijn. Heb de vraag al gesteld aan Delta of er een andere opgezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is al opgelost.
Wij hadden namelijk in het huis volgende.
Één oude AOP met daarop een TV en Radio aansluiting. De radio aansluiting op het oude AOP gaat naar de radio in de woonkamer. De TV gaat van het oude AOP naar een splitter in de woonkamer waar één naar de TV in de woonkamer gaat en de andere naar zolder waar een signaalversterker hangt, vanaf dat punt gaan er 3 kabels naar 3 slaapkamers waar 3 einddozen zitten met een TV en Radio aansluiting. Nu heb ik op één slaapkamer een TV aangesloten op de einddoos en ook een Radio op die einddoos aangesloten en warempel op beide apparaten ontvangst. Dus al met al hebben wij al in het huis een stersysteem zitten en hoeft er niet veranderd of gekocht te worden.
Pagina: 1