Mijn vraag
Gisteren mijn NAS een upgrade gegeven van een Asrock Q1900 mobo naar een Asrock J4205. De Q1900 draait al jaren stabiel met een HyperV virtualisatie van Synology. Het OS is Windows 8.1 enterprise edition. Alvorens de Q1900 te demonteren alle drivers in Windows geuninstalled. Mobo gewisseld en alle driver van Asrock J4205 weer geïnstalleerd.
Alles ging perfect totdat ik de Intel Graphics Driver wilde installeren. Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar deze te installeren vanwege de melding: De computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.
Enfin natuurlijk gaan troubleshooten:
In apparaatbeheer vind ik 4 onbekende apparaten en een PCI Simple Communication controller.
Kortom hoe kan ik de installatie van de Intel Graphics Driver forceren?
In Windows is de huidige beeldschermadapter een Microsoft Basic Display driver en kan geen enkele andere compatible driver vinden. Hieronder een screenshot daarvan.
Gisteren mijn NAS een upgrade gegeven van een Asrock Q1900 mobo naar een Asrock J4205. De Q1900 draait al jaren stabiel met een HyperV virtualisatie van Synology. Het OS is Windows 8.1 enterprise edition. Alvorens de Q1900 te demonteren alle drivers in Windows geuninstalled. Mobo gewisseld en alle driver van Asrock J4205 weer geïnstalleerd.
Alles ging perfect totdat ik de Intel Graphics Driver wilde installeren. Krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar deze te installeren vanwege de melding: De computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.

Enfin natuurlijk gaan troubleshooten:
In apparaatbeheer vind ik 4 onbekende apparaten en een PCI Simple Communication controller.
- Na deze een keer verwijderd te hebben etc. geprobeerd de installatie manueel te voltooien, als ik echter de .inf bestanden doorspit kom ik niet de juiste kaart tegen: Intel HD 505 graphics (wel de 510/515 en nog een hele lijst)
- Dezelfde procedure herhaald voor verschillende Intel Graphics Drivers: die van Asrock : ver:15.45.4.64.4494 en 2 van Intel:15.45.12.4552 15.45.10.4542
- Geprobeerd via Windows Update maar deze vindt ook niets, tevens Windows update gereset via het volgende script
- Geprobeerd via Intel driver update 2.6 maar deze vindt ook niets
- Bios nageplozen en gekozen voor Onboard graphics
Kortom hoe kan ik de installatie van de Intel Graphics Driver forceren?
In Windows is de huidige beeldschermadapter een Microsoft Basic Display driver en kan geen enkele andere compatible driver vinden. Hieronder een screenshot daarvan.

[ Voor 4% gewijzigd door Denissen op 18-01-2017 10:53 ]