Toon posts:

Tv-kaart: Mono of Stereo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een TV-kaart te gaan kopen, bij mijn oude vertrouwde dealer heb ik de keuze uit de Miro pctv RAVE en de Miro pctv PRO (ja Miro is nu Pinnacle, maar Miro is veel korter ;))
De RAVE is een mono-kaart zonder radio en met weinig xtra software, de PRO is stereo en heeft radio + een hele bak software, maar is 2 keer zo duur...
Nu is mijn vraag of die extra 100,-- het stereo-geluid waard is?
Als iemand nog een ander verschil tussen beide weet dan hoor ik dat natuurlijk graag

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 02:18

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik zou voor de stereo kaart gaan.
Alleen al voor de stereo.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ik vind het die 100 piek zeker waard! Gewoon stereo kopen dus, krijg je geen spijt van. Echt een verschil van dag en nacht in geluid :)

Verwijderd

idd stereo en mono is wel een groot verschil. Dus alleen daarvoor zou ik een pro nemen (ehh heb ik al), vooral als je er een versterker tussen hebt hangen. Verder ondersteunt de pro teletekst wat ook wel handig is.

Verwijderd

Topicstarter
Woh, zeker mensen die nix te doen hebben hier (des te beter voor mij dus ;))
Eerst maar bedankt vast iedereen,
maar zijn dit jullie eigen ervaringen of gehoord van de broer van de neef van...?
ik was enigszins aan het twijfelen gebracht omdat de TV bij ons op iets van 3 meter afstand staat en de interne boxen zitten ongeveer 50 cm van elkaar af, dus van echt stereo valt volgens mij niet te spreken, maar toch ben ik redelijk tevreden over het geluid van de TV...
Als datzelfde dus geldt voor een TV-kaart zou voor mij mono genoeg zijn?
Misschien trouwens ook nog interessant: ik heb en SB-live 1024

thnx again

Verwijderd

nee je moet echt voor de pro gaan. UIt eigen ervaring en ik ervaar het nog steeds.

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Het verschil tussen mono en stereo hoor je ook nog wel als die boxen 50 cm uit elkaar staan hoor, 10 cm misschien ook nog wel.

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Hangt ervanaf...

Wil je alleen maar gaan capturen vanaf een andere TV dan kan je ook de mono nemen en het geluid via je geluidskaart opnemen.

Maar als je echt TV wil gaan kijken erop zou ik ook voor de stereo gaan.

Verwijderd

Uit meerdere jaren persoonlijke ervaring, kan ik adviseren: PCTV PRO

Motivatie:
goed geluid, stereo, goed beeld, goede radio en goede teletekst... zeker doen! 8-)

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Als je teletekst wil, kun je ook een teletekst programma van een andere kaart proberen.

Ik had eerst een tv-kaart (lang lang geleden) met teletekst, maar die deed het niet. Ingerolen (software wel effe gebackup'd) voor een andere, waar volgens de specs geen teletekst bij zat. Maar toen ik dat teletekst programma'tje van die andere kaart probeerde werkte dat gewoon :) .

Verwijderd

ingerolen?????? ;(

Verwijderd

Welk programmaatje is dat??
ik ben nog op zoek naar een full screen teletekst, zoals die in de oude software van pinnaclesys (miro)(versie 3?), maar draai nu de nieuwe software in w2k (versie 4), iemand toevallig een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
<qoute>
Het verschil tussen mono en stereo hoor je ook nog wel als die boxen 50 cm uit elkaar staan hoor, 10 cm misschien ook nog wel.
</qoute>
Ik bedoelde van die tekeningetjes die je altijd bij natuurkunde :r had
Als je vanuit de boxen twee lijnen tekent die bij mijn oren op de bank uitkomen, zal naar gelang de afstand en onderlinge afstand van de boxen, de oorspronkelijke | | vorm meer een soort | worden, waarbij | dus mono is (als ik het zo teruglees, begrijp ik het zelf ook niet meer, maar ach ;))

In ieder geval iedereen erg bedankt, ik ga dus voor de PRO

Verwijderd

koop het geen van tweeen!
Be smart buy an Hummie (sat receiver van Humax).
Kun je tenminste naar echt goede kwaliteit kijken en luisteren in plaats van dat brakke signaal wat over de kabel komt!
Humax rulezzzzzzzzzzzzz!!!!!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

??? ik gebruik gewoon mono en het geluid via mijn geluidskaart, ik snap het hele probleem sowieso niet van die pro stereo mannen/vrouwen.
dus 100 gulden in je knip

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:20 schreef Spice het volgende:
??? ik gebruik gewoon mono en het geluid via mijn geluidskaart, ik snap het hele probleem sowieso niet van die pro stereo mannen/vrouwen.
dus 100 gulden in je knip
Nou, als je tv een eindje van de pc af staat is het wel degelijk handig om een stereokaart te hebben, want als je met een mono kaart stereo geluid wilt moet je toch een tweede kabel voor het geluid leggen...

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Op maandag 02 juli 2001 16:13 schreef pinolief het volgende:
koop het geen van tweeen!
Be smart buy an Hummie (sat receiver van Humax).
Kun je tenminste naar echt goede kwaliteit kijken en luisteren in plaats van dat brakke signaal wat over de kabel komt!
Humax rulezzzzzzzzzzzzz!!!!!
Ben het helemaal met je eens.

Maar het ging over een TV kaart en niet over digitaleschotel.

Ik zou zeker voor de stereo uitvoering gaan meestal is aan een stereo uitvoering toch meer aandacht besteed aan het audio gedeelte dus mogelijk beter kwaliteit
Pagina: 1