Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

i7 7700K Kaby lake, komt niet over de 800Mhz en 19% usage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Beste tweakers, ik heb sinds vandaag me nieuwe flaptopje binnen gekregen, maar het viel me op dat diue niet snel was, of eerder best traag juist.
Na wat proberen en experimenteren kom ik er achter dat de CPU clock op 800mhz staat, en hier ook op blijft staan .. ook al word de laptop belast, ook al draai ik 3D benchmarks, en al laat ik er een paar series Prime tegenaan lopen,. dan alsnog niet harder werken dan 19% 8)7 8)7 |:( |:(

Dus wat ik gedaan heb, ik heb de originele drivers vanaf de cd gebruikt, chipset driver :

<version>10.1.1.33

Toen ik achter dit geintje kwam, hoopte ik eigenlijk met een update er vanaf te zijn, ik kon geen hogere versie vinden dan:

<version>10.1.1.38

Deze dus geïnstalleerd, maar helaas heeft het niet geholpen, en heb ik nog steeds een hele slome laptop ..

wie heeft enig idee, zie foto voor specs:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F4gxgUE12qwWRTFOLxtWCjRs/thumb.png

www.jaxxx.nl

Alle reacties

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Eerste wat in mij op komt is om eens naar je energie beheer te gaan kijken.r

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:27
Paar vragen;

- Hebben we het hier over een laptop of een desktop (denk desktop?)
- Hoe warm draait de CPU? Is het geen throttling?
- Heb je al geprobeerd om de BIOS te resetten naar default instellingen?
- Hoe zit het met energy/power options?

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Het gaat hier op een Laptop, energie beheer staat op max power, adapter is aangesloten, laptop voelt koud aan, blaast niet, ding is ook net een dag oud :)

www.jaxxx.nl

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Ik heb misschien wat gevonden

Ik ben bang dat ik een bios update moet doen zodat de cpu goed herkend word, maar dat is niet zo makkelijk bij dit model zie ik ..

[ Voor 94% gewijzigd door Reg-Edit op 18-01-2017 02:11 ]

www.jaxxx.nl

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Heb je turboboost 3.0 driver aanstaan?, ik heb laatst nog ergens een topic gezien dat die voor problemen van zorgen.
Dat de clock snelheid blijft hangen

Verwijder die driver maar eens.

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-11 14:19
Joh wat zijn je systeem specs... er zijn veel mensen die eerst een bios update moeten doen voor Gen 7 ondersteuning.. .

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Huib_Bloodstone schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:14:
Joh wat zijn je systeem specs... er zijn veel mensen die eerst een bios update moeten doen voor Gen 7 ondersteuning.. .
Als je een laptop besteld mag je toch verwachten dat dat goed geregeld is gezien de vaak niet uitwisselbare hardware :)

https://discord.com/invite/tweakers

• Huib_Bloodstone
Wat voor laptop? ?

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-11 13:46
De laptop staat op high performance energy settings? Heb je ook gekeken binnen die settings of de CPU power settings goed staan?

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Volledige speclijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/X9oipvX2rMoRVvdQ8iUJDmU5/thumb.jpg

Dat zit allemaal hier in:

http://www.clevo.com/clevo_prodetail.asp?id=946&lang=en

www.jaxxx.nl

• Huib_Bloodstone
Clevo merk.. wel mooie specs. Zit een z170 chipset in en ik denk toch aan een bios update omdat deze laptop eerst gen 6 only is..

Staan wel een berg update drivers voor deze laptop. Ik zou even goed kijken op de clevo website voor bios updates / chipset drivers

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Als ik jou was zou ik een bios update proberen: Een z170 socket met een 7e generatie processor heeft sws een bios update nodig om goed te werken.

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Als je daadwerkelijk bios update moet doen (kijken welke bios je nu hebt en kijken vanaf welke bios versie je cpu word ondersteund) zou ik dat wel door de winkel laten doen. bios updaten gaat over het algemeen goed maar het kan ook verkeerd gaan en dat kan lastig tot niet teruggedraaid worden. En dat kan garantie issues opleveren.

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-11 12:09
Je laptop wel aan het stroom gehangen? Kan een erg agressieve energie spaarstand zijn.

Is het een clean install (sterk aan te bevelen i.v.m. bloatware)? Wel alle drivers geïnstalleerd, Intel MEI en Chipset drivers?

Staat je energieplan wel op "High Performance"?

BIOS update kon ik voor je laptop niet vinden, ik denk ook niet dat dit nodig is zal bij een laptop wel vanaf release goed geregeld moeten zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Chrisz op 18-01-2017 13:45 ]

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YoAeqnNEXrVdnU4Zyv1uVkYy/thumb.png

[ Voor 60% gewijzigd door Reg-Edit op 18-01-2017 15:00 ]

www.jaxxx.nl

• Reg-Edit

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Alles werkt weer !!

Blijkbaar stond er van fabriek af een overklock waarde niet goed, hierdoor had ik dus dit probleem, bios terug gezet naar originele waardes, en tadaaaaaaaaaaaaaaaa::

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YoAeqnNEXrVdnU4Zyv1uVkYy/thumb.png

www.jaxxx.nl

• Huib_Bloodstone
nice :)

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-11 13:07
Reg-Edit schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:00:
Alles werkt weer !!

Blijkbaar stond er van fabriek af een overklock waarde niet goed, hierdoor had ik dus dit probleem, bios terug gezet naar originele waardes, en tadaaaaaaaaaaaaaaaa::

[afbeelding]
In het vervolg is het fijn voor de Tweakers die je helpen als je voordat je een topic plaatst:
- Alle informatie betreft je systeem (specs, temperaturen, software versies) vermelden in de startpost.
Niet pas als er om gevraagd wordt (in dit geval gaf je alleen CPU specs aan).

En niet dubbelposten, al deze dingen staan gewoon duidelijk vermeld op het Tweakers forum.

Tip: pas op met de energieinstellingen, nu je alles op max power hebt staan zal je accu erg snel leeg zijn terwijl je dit misschien niet nodig hebt.

Blij dat het opgelost is ;) .
Pagina: 1