Long-time lurker hier, vaak niet zoveel te melden. Nu toch uiteindelijk maar eens geregistreerd, helaas om wat minder leuks.
Even wat members-only-tags vanwege medische achtergrondsinformatie:
Nou ja, goed, vervelend dus. Ziek zijn hoort nou eenmaal bij het (arbeids-)leven en daar kan ik ook wel mee leven. Maar dan komt natuurlijk de vraag, wat zou ik wel voor werk kunnen uitvoeren? Concreet loop ik nu tegen de volgende beperkingen aan:
Voor de dingen die nu moeten in verband met deadlines heb ik met de betrokkenen al zoveel mogelijk geprobeerd te organiseren. Servers die morgen en vrijdag bij klanten in het rack moeten hangen heb ik al voorgeconfigureerd, een collega die kan dan vervolgens mij en de machine ophalen en er in hangen, hoef ik alleen nog op lokatie de netwerkinterfaces te configureren. Eigenlijk is het reizen op deze manier al een flinke belasting, maar ja, het moet maar, en dat is ook momenteel het enige project met de grootste druk.
Globaal zijn dit de werkzaamheden die ik normaal uitvoer:
Komt nu natuurlijk het probleem, feitelijk kan ik in verband met bovenstaande klachten/medicijngebruik die werkzaamheden eigenlijk niet goed uitvoeren. Ik merk dat het tikken van dit topic me al best veel moeite kost, laat staan dat ik vrolijk code ga lopen kloppen, en handelingen uitvoeren op productieservers lijkt me al helemaal een slecht idee (zeker gezien er een flinke mate professionaliteit daarin verwacht wordt)... Dus wat kan ik nu wel?
Speelt natuurlijk ook mee dat ik gezegend ben met een onwijs fijne werkgever die daadwerkelijk goed voor z'n personeel zorgt, niet alleen op papier. Daar wil ik dan ook op mijn beurt best een stapje harder voor lopen, ook als ik eigenlijk met ziekteverzuim ben, immers werkt een goede arbeidsrelatie altijd twee kanten op. Er is ook nou eenmaal niemand anders, ook qua capaciteit, die het nou echt op zou kunnen vangen.
Overigens zou mijn werkgever, of mijn collega's, het me naar mijn idee ook absoluut niet kwalijk nemen als ik wel gewoon de hele dag op m'n kont zit, maar zoals gezegd, dat wil ik zelf ook simpelweg niet. Lekker lui doen doe ik wel met vakantie.
Ik wil gewoonweg absoluut niet wekenlang bij de pakken neerzitten, in de praktijk voel ik me dan alleen maar miserabeler en nutteloos.
Zelf had ik al bedacht:
Concrete vraag: ik ben ziek, kan mijn normale werkzaamheden niet tot nauwelijks goed uitvoeren, maar wil niet half slap op de bank hangen een maand lang. Zijn er Tweakers die wel eens in een vergelijkbare situatie hebben gezeten, en wat hebben jullie voor werkzaamheden gedaan uiteindelijk? Wat hebben jullie verder nog voor eventuele suggesties?
N.b.: Ik hoef niet naar een kantoor toe, die hebben we niet eens. De volledige werkweek thuiswerken is al zo lang als ik hier werk de norm, en ik zou prima vanuit m'n bed of fauteuil met de laptop gewoon wat kunnen doen...als ik maar niet te veel hoef na te denken, en het in korte intervallen kan.
Overigens hoop ik dat bovenstaande nog uiteindelijk een beetje een coherent geheel is geworden... Zo niet, dan bij deze in ieder geval mijn excuses!
Even wat members-only-tags vanwege medische achtergrondsinformatie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nou ja, goed, vervelend dus. Ziek zijn hoort nou eenmaal bij het (arbeids-)leven en daar kan ik ook wel mee leven. Maar dan komt natuurlijk de vraag, wat zou ik wel voor werk kunnen uitvoeren? Concreet loop ik nu tegen de volgende beperkingen aan:
- Niet kunnen tillen, en niet lang kunnen lopen - in verband met rugklachten
- Geen mobiliteit, autorijden mag absoluut niet met Tramadol (of Diazepam), en OV is in verband met het toch vele lopen/staan, zeker in de kou, erg onhandig in verband met de lichamelijke klachten
- Onregelmatige nachtrust, en overdag zeer veel moeite om wakker te blijven
- Continue versufdheid in het algemeen, concentreren is vrij lastig, met soms een paar korte wat helderdere momenten
Voor de dingen die nu moeten in verband met deadlines heb ik met de betrokkenen al zoveel mogelijk geprobeerd te organiseren. Servers die morgen en vrijdag bij klanten in het rack moeten hangen heb ik al voorgeconfigureerd, een collega die kan dan vervolgens mij en de machine ophalen en er in hangen, hoef ik alleen nog op lokatie de netwerkinterfaces te configureren. Eigenlijk is het reizen op deze manier al een flinke belasting, maar ja, het moet maar, en dat is ook momenteel het enige project met de grootste druk.
Globaal zijn dit de werkzaamheden die ik normaal uitvoer:
- Front-end development (zowel continue doorontwikkeling van ons eigen product als realisatie van producten bij klanten)
- Technisch beheer van ons serverpark
- Ontwikkelen (van schets tot realisatie) van koppelingen met allerlei verschillende systemen
- Consultancywerkzaamheden
Speelt natuurlijk ook mee dat ik gezegend ben met een onwijs fijne werkgever die daadwerkelijk goed voor z'n personeel zorgt, niet alleen op papier. Daar wil ik dan ook op mijn beurt best een stapje harder voor lopen, ook als ik eigenlijk met ziekteverzuim ben, immers werkt een goede arbeidsrelatie altijd twee kanten op. Er is ook nou eenmaal niemand anders, ook qua capaciteit, die het nou echt op zou kunnen vangen.
Overigens zou mijn werkgever, of mijn collega's, het me naar mijn idee ook absoluut niet kwalijk nemen als ik wel gewoon de hele dag op m'n kont zit, maar zoals gezegd, dat wil ik zelf ook simpelweg niet. Lekker lui doen doe ik wel met vakantie.
Zelf had ik al bedacht:
- Onder de loep nemen van de openstaande vacatures, en dusdanig schrijven dat ik als ICT'er er echt enthousiast van zou worden
- Eindelijk eens goed technische zaken documenteren, want dat is ook bij ons wel eens een ondergeschoven kindje
- Bestaande content, zeker de voor klanten toegankelijke content, langslopen op simpele grammatica-, spel-, en stijlfouten
- Eindelijk eens goede Office-templates maken die aan alle moderne eisen zoals WCAG voldoen
Concrete vraag: ik ben ziek, kan mijn normale werkzaamheden niet tot nauwelijks goed uitvoeren, maar wil niet half slap op de bank hangen een maand lang. Zijn er Tweakers die wel eens in een vergelijkbare situatie hebben gezeten, en wat hebben jullie voor werkzaamheden gedaan uiteindelijk? Wat hebben jullie verder nog voor eventuele suggesties?
N.b.: Ik hoef niet naar een kantoor toe, die hebben we niet eens. De volledige werkweek thuiswerken is al zo lang als ik hier werk de norm, en ik zou prima vanuit m'n bed of fauteuil met de laptop gewoon wat kunnen doen...als ik maar niet te veel hoef na te denken, en het in korte intervallen kan.
Overigens hoop ik dat bovenstaande nog uiteindelijk een beetje een coherent geheel is geworden... Zo niet, dan bij deze in ieder geval mijn excuses!