Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een mobiel internet pakket. Net zoals in het buitenland. Je betaald 20euro bijv. en krijg dan 2GB en is dan langer dan een maand geldig maar max een jaar.

Hebben wij dat hier in NL nog? Mijn moeder gebruikt bij lange na geen 1GB per maand, maar om nu elke maand dan maar 10euro voor 80kb (bij wijze van) aan te schaffen, is ook weer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 23:17
Prepaid? Bij bijv. Vodafone is je tegoed 12 maanden geldig. Hoef je geen eens een bundel te kiezen maar gebruik je gewoon internet per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Prepaid was sowieso de bedoeling voor haar. Maar wist niet dat Vodafone nog aanbood zoiets. Ga er eens naar kijken, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Waarschijnlijk is dat nog steeds vrij prijzig, tenzij je iedere maand een bundel aanschaft.
Kijk eens naar lebara one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn moeder verbrand ook erg weinig minuten/SMSjes/MBs, en zit naar volle tevredenheid bij Hollands Nieuwe, wellicht ook de moeite waard om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HEMA biedt ook nog prepaid internet aan, en voor €8 een 1GB maandbundel.
HEMA verkoopt simkaarten voor €1,- per stuk, met meteen €1 beltegoed erop (ook voor internet te gebruiken). - ze maken gebruik van het KPN netwerk.
- 12 cent per belminuut
- 10 cent per SMS
- 30 cent per MB indien je geen bundel hebt of buiten bundel gaat

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 23:51 . Reden: Toevoeging prijzen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Hema biedt helaas een maandbundel. Ik ben liever op zoek naar een prepaid 1GB waarbij ze een jaar lang de tijd heeft om deze op te maken. Ze betaald zeg maar 10 euro beltegoed en dan heeft ze 10euro op haar account staan en elke keer wanneer ze weer wat gebruikt wordt het van haar beltegoed afgehaald zeg maar.

Of 1GB ineens en dat ze daar een (half) jaar of zo mag doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Yzord op 18-01-2017 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan bij de Hema, of nog goedkoper trouwens bij Simyo (ook KPN-netwerk).
Bij Hema betaal je dan €0,30 per MB of bij Simyo €0,15 per MB. Bij Simyo is trouwens je beltegoed onbeperkt houdbaar zolang je eens in de 6 maanden belt, Sms't of internet verbruikt.

Een jaarbundel ga je niet vinden ben ik bang voor, het is zover ik kan vinden en weet alleen mogelijk om maand- of dagbundels te nemen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 00:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prepaidsmurf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-09-2020
Een Lycamobile (KPN netwerk) prepaid simkaart ("Gratis SIM 10 euro beltegoed") nemen, Saver plan aanzetten en opwaarderen met 5 euro (b.v. via smsbeltegoed.nl). Dat geeft 500 MB die minstens (uit ervaring) 6 maanden geldig zijn. Als je achteraf nog registreert krijg je 5 euro extra tegoed zodat je met 1 MB voor 0,5 cent goedkoper uit bent dan alle hierboven genoemde alternatieven.

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Vodafone You en elke vrijdag heb je goeie aanbiedingen zoals voor 2 Euro 500mb voor een week of je kan ook 10 Euro betalen krijg je 2GB voor een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:24:
Ik heb Vodafone You en elke vrijdag heb je goeie aanbiedingen zoals voor 2 Euro 500mb voor een week of je kan ook 10 Euro betalen krijg je 2GB voor een maand
Zoals in de vorige posts staat is de TS opzoek naar een jaarbundel of 6 maanden bundel, of iets in die richting. Een dag-/week- maandbundel is TS niet naar opzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Yzord schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:04:
Hema biedt helaas een maandbundel. Ik ben liever op zoek naar een prepaid 1GB waarbij ze een jaar lang de tijd heeft om deze op te maken. Ze betaald zeg maar 10 euro beltegoed en dan heeft ze 10euro op haar account staan en elke keer wanneer ze weer wat gebruikt wordt het van haar beltegoed afgehaald zeg maar.
Ik heb niet de indruk dat je mijn vorige post hebt gelezen.
Lebara one, 1ct/mb prepaid.
Als je wilt post ik het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:31:
[...]
Ik heb niet de indruk dat je mijn vorige post hebt gelezen.
Lebara one, 1ct/mb prepaid.
Als je wilt post ik het nog een keer.
Goed gevonden. Omgerekend naar 1000 MB (1GB) is dat dus €10, komt qua prijs overeen met de hier boven genoemde maandbundels. Het beltegoed is 180 dagen geldig, dus dit lijkt mij een soort 6-maanden bundel!
En bij Lebra One is het zo dat je beltegoed onbeperkt geldig is als je het binnen 180 dagen weer opwaardeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
Als snelheid geen probleem is... bij KPN Prepaid kan je voor €7,50 per maand een _onbeperkt_ internetverbindinkje krijgen. Let wel dat het met (ik geloof, correct me if i'm wrong) 128 kbit/s erg traag is. Je mag wel op het 4G-netwerk, maar de snelheid moet je missen. Volgens mij is dat sowieso een van de goedkoopste databundels van Nederland.

Er zijn ook veel abonnementsaanbieders die maandelijks opzegbaar zijn, wellicht ook interessant. Ben en Tele2 bijvoorbeeld.

Verder snap ik dat je graag voor 10 euro per jaar klaar bent, maar hier in Nederland laten de providers dat niet gebeuren. Er zijn heel veel mensen die genoeg zouden hebben aan 1 GB per (half)jaar. Nee, men verkoopt liever maandbundels van 200MB :P Aldi Talk doet 250mb voor €5.

Let bij diensten zoals Lebara One goed op trouwens: volgens mij ronden die die MB af als je je sessie sluit. Maar nogmaals, dat weet ik niet zeker: wellicht iets om na te kijken.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 14:29
Richh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:59:
Als snelheid geen probleem is... bij KPN Prepaid kan je voor €7,50 per maand een _onbeperkt_ internetverbindinkje krijgen. Let wel dat het met (ik geloof, correct me if i'm wrong) 128 kbit/s erg traag is. Je mag wel op het 4G-netwerk, maar de snelheid moet je missen. Volgens mij is dat sowieso een van de goedkoopste databundels van Nederland.
Zoiets had ik jaren geleden bij t-mobile maar dan voor 5 euro en alleen 2g /3g verbinding met ook iets van 128kbit/s. Het is genoeg voor wat whatsappen en heel langzaam internetten. Maar werkt het niet echt prettig en raad ik dat ook af. Dan kun je beter een prepaid o.i.d. halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij lezen sommige de startpost niet echt goed. Hij geeft toch redelijk duidelijk aan dat ie geen maandbundels wilt....

Maar goed, wat Yzord zoekt heb je volgens mij niet.

De beste optie is dan die hier ook al eerder is aangegeven en dat is Lebara One. 1 cent per MB. Dus bij een verbruik van 100MB per maand, kost je dat 1 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:15:
Volgens mij lezen sommige de startpost niet echt goed. Hij geeft toch redelijk duidelijk aan dat ie geen maandbundels wilt....

Maar goed, wat Yzord zoekt heb je volgens mij niet.

De beste optie is dan die hier ook al eerder is aangegeven en dat is Lebara One. 1 cent per MB. Dus bij een verbruik van 100MB per maand, kost je dat 1 euro.
Hij wil volgens mij vooral goedkoop internet, het liefst een databundel van langer dan een maand. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat er in Nederland geen internetbundels verkrijgbaar zijn die langer dan een maand geldig zijn. Gelukkig zijn er wel redelijk goedkope maandbundels, vandaar dat die worden geadviseerd. Hij geeft nu een tientje per maand uit, dat is sowieso niet nodig.

De enige optie die er verder nog is, is Lebara One, omdat je daar 1MB data voor 1 cent hebt. Let wel dat dit wordt afgerond per 100kb, dus als je één whatsappje stuurt en je zet daarna mobiel internet uit, dan kost je dat 100 kb. Verstuur je zo tien whatsappjes, dan ben je gewoon een MB verder, terwijl je in werkelijkheid nog geen 10 kb hebt verbruikt.
Desalniettemin is het waarschijnlijk de goedkoopste optie zonder met bundels te klooien.

[ Voor 4% gewijzigd door Richh op 18-01-2017 15:32 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
Richh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:59:

Let bij diensten zoals Lebara One goed op trouwens: volgens mij ronden die die MB af als je je sessie sluit. Maar nogmaals, dat weet ik niet zeker: wellicht iets om na te kijken.
Iets dergelijks was ik ook al eens tegengekomen, in ieder geval dat het verbruik wel wat hoger uitvalt dan verwacht. Je zou er eens een tientje tegenaan kunnen gooien om te zien hoe dat in de praktijk uitpakt.
Maar zelfs als het wat hoger is, stel dat je voor twee tientjes per jaar online blijft met een vebruik van 100mb/mnd dan is dat een stuk goedkoper dan maandelijkse bundels.
Nadeel is wel dat je elke 6 maanden zelf pro-actief opwaarderen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:31:
[...]
Iets dergelijks was ik ook al eens tegengekomen, in ieder geval dat het verbruik wel wat hoger uitvalt dan verwacht. Je zou er eens een tientje tegenaan kunnen gooien om te zien hoe dat in de praktijk uitpakt.
Maar zelfs als het wat hoger is, stel dat je voor twee tientjes per jaar online blijft met een vebruik van 100mb/mnd dan is dat een stuk goedkoper dan maandelijkse bundels.
Nadeel is wel dat je elke 6 maanden zelf pro-actief opwaarderen moet.
Dat heb je tegenwoordig meestal met Prepaid, of anders elke 12 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richh schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Hij wil volgens mij vooral goedkoop internet, het liefst een databundel van langer dan een maand. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat er in Nederland geen internetbundels verkrijgbaar zijn die langer dan een maand geldig zijn. Gelukkig zijn er wel redelijk goedkope maandbundels, vandaar dat die worden geadviseerd. Hij geeft nu een tientje per maand uit, dat is sowieso niet nodig.

De enige optie die er verder nog is, is Lebara One, omdat je daar 1MB data voor 1 cent hebt. Let wel dat dit wordt afgerond per 100kb, dus als je één whatsappje stuurt en je zet daarna mobiel internet uit, dan kost je dat 100 kb. Verstuur je zo tien whatsappjes, dan ben je gewoon een MB verder, terwijl je in werkelijkheid nog geen 10 kb hebt verbruikt.
Desalniettemin is het waarschijnlijk de goedkoopste optie zonder met bundels te klooien.
Bij Lebara One krijg je de 1e 100KB, elke 24 uur gratis. dat is ook weer mooi meegenomen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:14:
[...]

Bij Lebara One krijg je de 1e 100KB, elke 24 uur gratis. dat is ook weer mooi meegenomen :9
Dat is een sigaar uit eigen doos want bij Lyca hoef je maar de helft (5 euro per GB) te betalen van wat het bij Lebara kost (10 euro per GB).

[ Voor 19% gewijzigd door prepaidsmurf op 18-01-2017 20:50 ]

Potemkin-kabinet Rutte = 3 x Waternoodsramp + 1 x razzia Putten. Geen dijkbewaking, mondkapjes, economie. Prins "Intelligent Carnaval" Rutte III behoort zijn biezen te pakken. Competentie boven partijbelang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
Lebara is onhandig, moeilijk te zien hoeveel mbs je hebt en los vragen ze wel 50 ct per mb.
Voor t doel is Hollandsnieuwe zoals al gezegd leuk. Maar Vodafone You ook, soort prepayabbonnementen waarmee je ook 4 g doen. Daat heb je bijv Online only, 1 g 10 euro voor een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
Mischien vectone die hebben een bundel van 1 euro per maand met 33 mb heb je 12 euro per jaar ook te behappen. http://www.vectonemobile....ap-calls-netherlands.aspx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lebara One gebruik ik ook.

1cent/MB en bellen naar vast kost je 1cent/minuut (wel starttarief van 12cent)

Goedkoper kan volgens mij niet.

Vind het ideaal met €10 doe ik soms 3maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Schrudde schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:29:
Lebara is onhandig, moeilijk te zien hoeveel mbs je hebt en los vragen ze wel 50 ct per mb.
Heb je het topic gelezen?
Daat heb je bijv Online only, 1 g 10 euro voor een maand.
120 euro per jaar en dat was nou net niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:15:

Ik zal het me dan wel ingebeeld hebben dat ik, als ex-Blieper en relatieve laatkomer, al ruim een jaar maar 0,5cent/MB hoef te betalen bij Lyca. Met 2 opwaarderingen van 5 euro (=totale kosten) en registratie heb je 2 GB. Dat is genoeg gebleken voor 6 maanden en bijna twee weken.

Toegegeven, de paar extra stappen die je daarvoor moet doen zijn waarschijnlijk te ingewikkeld of kosten teveel moeite voor het gros van de bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Maar dan heb je ook elke keer weer een nieuwe simkaart nodig en een nieuw nummer denk ik?
En elk halfjaar dus opnieuw registreren etc.
Leuk als het voor jezelf is en je een stapel simkaartjes op voorraad hebt liggen, maar als het voor je moeder is is alleen hoeven opwaarderen toch wel een stuk extra comfort voor dat tientje per jaar dat je daarmee bespaart.
Aan TS de afweging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
ASW1 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:35:
Maar dan heb je ook elke keer weer een nieuwe simkaart nodig en een nieuw nummer denk ik?
En elk halfjaar dus opnieuw registreren etc.
Leuk als het voor jezelf is en je een stapel simkaartjes op voorraad hebt liggen, maar als het voor je moeder is is alleen hoeven opwaarderen toch wel een stuk extra comfort voor dat tientje per jaar dat je daarmee bespaart.
Aan TS de afweging...
De vraagsteller gaat het om Internet, dus bellen naar het (wegwerp)nummer lijkt niet van belang, denk b.v. aan een laptop met een 3G dongle. Bovendien, bij b.v. wekelijks bekijken van post en bankrekening, is het waarschijnlijk dat de SIM een jaar mee gaat (het tegoed vervalt niet na drie maanden bij regelmatig gebruik, dus logisch gezien zal het niet vervallen totdat het op is). Alles hangt natuurlijk af van het daadwerkelijk verbruik.

Ten slotte, maar misschien vergis ik mij daarin, mag ik aannemen dat vraagsteller zijn of haar moeder minstens een of twee keer per jaar zal bezoeken, waarbij een geprepareerde SIM overhandigd kan worden, als het gaat om een hulpbehoevende bejaarde vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:15:

Vind het ideaal met €10 doe ik soms 3maanden.
Waar is een Lebara One prepaid code te koop? In de winkels hier hebben ze alleen de gewone Lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat op de site van Lebara;
Opwaarderen en dan helemaal onderaan.
Goed opletten dat je kiest voor Lebara One en niet voor de €10=€20.

Hoe het in de winkels is weet ik niet, koop beltegoed altijd online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Nu online

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Kijk, mijn moeder is een beetje van de oude stempel en ze is een zeeuw. Dus het moet zo goedkoop mogelijk van haar, temeer omdat ze het amper zal gebruiken. Dan vindt ze het zonde van haar geld haha.

Dus idd 1GB voor 10euro per maand is voor haar AOWtje gewoonweg te veel. Ze heeft haar hele leven al bot reuma, dus een pensioen opbouwen heeft er voor haar nooit ingezeten.

Ik heb wat opties gevonden dankzij jullie. Dus die ga ik aan haar voorleggen. Haar kennende gaan haar wenkbrauwen alsnog fronzen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nog nooit zulke bundels gezien (zou dat ook best willen want ik kan bjina altijd op wifi met Wifree of Fonera), het enige alternatief lijkt me dan nog een zo goedkoop mogelijke maandbundel. In belgie heb je bij de Aldi 400 MB voor 4 euro, in Nederland ben ik al een tijdje weg en weet ik niet wat het goedkoopste is.

Prijzen per MB zou kunnen maar met 15 ct per MB kost 1000 MB 150 euro, 1 ct per MB zou dan pas interessant zijn in vergelijking met abo's. dan kost 1000 MB 10 euro.

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 22-01-2017 01:25 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prepaidsmurf
Yzord schreef op zondag 22 januari 2017 @ 00:20:
Kijk, mijn moeder is een beetje van de oude stempel en ze is een zeeuw. Dus het moet zo goedkoop mogelijk van haar, temeer omdat ze het amper zal gebruiken. Dan vindt ze het zonde van haar geld haha.

Dus idd 1GB voor 10euro per maand is voor haar AOWtje gewoonweg te veel. Ze heeft haar hele leven al bot reuma, dus een pensioen opbouwen heeft er voor haar nooit ingezeten.

Ik heb wat opties gevonden dankzij jullie. Dus die ga ik aan haar voorleggen. Haar kennende gaan haar wenkbrauwen alsnog fronzen :9
Mijn advies is Lyca, tenzij de voorkeur uit gaat naar het T-Mobile netwerk. In dat geval Lebara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
prepaidsmurf schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:28:
[...]

Mijn advies is Lyca, tenzij de voorkeur uit gaat naar het T-Mobile netwerk. In dat geval Lebara.
Lebara maakt gebruik van KPN netwerk.
Pagina: 1