[Pricewatch] Videokaarten legacy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Topicstarter
Het valt mij op dat de pricewatch bij videokaarten tegenwoordig een onoverzichtelijke boel is. Indien je een videochip wilt kiezen die niet in de top 5 staat moet je je voorbereiden op een scroll waar zelfs the elder scrolls lang over zal doen.

Het is wellicht een mooie feature als oudere generaties wellicht onder een apparte lijst kunnen worden geplaatst. Persoonlijk denk ik dat de laatste 2 (of 3) generaties videokaarten voldoende zijn en dat kaarten anders onder een legacy lijstje komen te staan.
Als mensen nog op zoek gaan naar exotische modelen dan kunnen ze best even wat meer tijd hier in stoppen of via een andere weg zoeken (interface AGP of PCI).

Mocht dit geen optie zijn dan zou het uitbreiden van het lijstje populaire videochips met een extra 5 het al een stuk overzichtelijker maken.
Wellicht is het zelfs een goed idee om de 5 meest populaire kaarten van fabrikant 1 te tonen en de 5 meest populaire van fabrikant 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
Je kan de datum introductie toch aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-10 13:26

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Topicstarter
Wellicht maar als ik een toch redelijk populaire kaart zoals een RX 470 wil selecteren en alleen die wil laten zien dan moet ik nog steeds omlaag scrollen. Datum is niet precies genoeg want het verandert de videochip lijst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:07
Sp3ci3s8472 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:48:
Wellicht maar als ik een toch redelijk populaire kaart zoals een RX 470 wil selecteren en alleen die wil laten zien dan moet ik nog steeds omlaag scrollen. Datum is niet precies genoeg want het verandert de videochip lijst niet.
dan zoek je toch op rx 470?

Ik snap je probleem op zich wel, maar generaties zijn niet per sé zo hard definieerbaar als jij stelt. Ik ben toevallig zelf ook veel aan het zoeken in die categorie, maar de huidige filters bieden imo genoeg functionaliteit om goed te kunnen filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dit probleem speelt al langer en ook in andere categorieën zoals CPU/SoC bij laptops. Een constructieve duurzame oplossing zou denk ik zijn om een hiërarchie aan te brengen in videochips en de opties uitklapbaar te maken. Je zou dan Radeon > RX moeten openklappen om de RX 470 te selecteren en populaire opties zouden meteen selecteer moeten zijn.

De vraagt echter nog wel wat aanpassingen en een oplossing om de hiërarchie te bepalen (relaties zijn er nu niet maar ik denk dat simpelweg groeperen op delen van namen gescheiden door spaties en eventueel streepjes al veel kan helpen).