Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoprel
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-08 13:39
Ik was net op zoek net in pricewatch wat moederborden aan het vergelijken toen ik wat aparts tegenkwam. Ik keek naar de Gigabyte GA-Z270-Gaming K3, in de specificaties stond dat deze 1x PCI-e 2.0 x16 had. Ik vroeg me af of dit klopte, en waar tweakers.net deze informatie vandaan heeft gehaald. Ik kan me toch niet voorstellen dat Gigabyte op zo'n nieuw en vrij prijzig moederbord PCI-e gen 2 gebruikt. Ik heb dit gecheckt bij de product page van Gigabyte zelf, daar staat dat alle PCI-e slots 3.0 waren. Toch wilde ik het nog even checken.

Waar zou ik (er van uit gaande dat dit een fout is) dit de volgende keer moeten reporten? Is hier een knop voor?

Alvast bedankt,

djoprel

Beste antwoord (via djoprel op 18-01-2017 13:26)

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat Gigabyte het beste weet wat de specs van het bord zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:39:
Ook fabrikanten maken wel eens fouten helaas. Dus om er blind vanuit te gaan dat fabrikanten de juiste informatie geven is niet goed. (Zelf gehad met een Z97 bord van Asus en MSI, beide gaven aan een m.2 slot te hebben maar was niet aanwezig).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

djoprel schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:35:
Waar zou ik (er van uit gaande dat dit een fout is) dit de volgende keer moeten reporten? Is hier een knop voor?
Onderaan de Specificaties-tab staat een knop 'Verbeter productgegevens'. Denk dat je die bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

prutser001 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:43:
[...]

Ook fabrikanten maken wel eens fouten helaas. Dus om er blind vanuit te gaan dat fabrikanten de juiste informatie geven is niet goed. (Zelf gehad met een Z97 bord van Asus en MSI, beide gaven aan een m.2 slot te hebben maar was niet aanwezig).
Voor dat soort zaken moet je goed opletten waar het slot zit, die kan namelijk ook aan de onderkant van het moederbord zijn verstopt. ;)

En in andere gevallen moet je letten op de uitvoering van het type. In het verleden zijn er al plankjes geweest waar een minder uitgebreide versie van is verschenen. Wilde je alle opties, dan moest je zoeken naar de Pro, Platinum of Deluxe uitgave.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Z270 heeft alleen maar PCI-e 3.0 lanes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

[...]

Asus verstopte de m.2 standaard achterop het moederbord ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
djoprel schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:35:
Ik vroeg me af of dit klopte, en waar tweakers.net deze informatie vandaan heeft gehaald.
Die informatie wordt vaak ingevuld door mensen zoals jij en ik. Nieuwe artikelen zullen daarom vaker verkeerde specs hebben dan oudere. Als ik zie dat er iets fout of onlogisch is en ik heb de tijd, dan kijk ik vaak even of het klopt en wijzig ik de specs (eigenlijk geef ik dus de info en iemand van de Pricewatch fixt het dan).
Pagina: 1