lagere prestaties laptop zonder oplader

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wanneer ik tijdens de games die ik speel mijn laptop niet aan de oplader heb zitten, lijkt mijn laptop minder te presteren. Pas als ik de grafische instellingen verlaag kan hij het weer aan. Ik wil echter ook zonder snoertje mijn games kunnen spelen, ook al gaat de batterij dan sneller op.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de instellingen van de computer heb ik bij de energieschema's alles al op hoogste prestatie gezet. ook in de Nvidia configuratieschermen heb ik de batterij gelijkgesteld aan het opladen. maar nog geen resultaat.

Heeft iemand een idee of dit op te lossen is en zo ja, waar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
DIt is vrijwel normaal bij iedere laptop, dit doet je bios meestal
Kijk eens in je bios als je dit kunt uitschakelen.
Maar in de meeste gevallen onmogelijk sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 09:34
Allereerst is het de bedoeling op Tweakers dat je duidelijk aangeeft wat je gebruikt. Vermeld dus altijd je hardware en OS. Niemand gaat moeite voor je doen als je dat zelf niet doet door het neer te zetten.

OT:
Hoi,

dat is niet normaal in iedere laptop. Ik zal het kort houden:
Je laptop heeft verschillende energie profielen:

- Eentje voor wanneer die aan de kabel hangt
- Eentje wanneer die de accu gebruikt.

Deze is, gebaseerd op welke versie van windows je gebruikt, helemaal in te stellen via windows zelf als je naar energie beheer gaat. Ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://www.sevenforums.com/attachments/tutorials/271645d1370664944-pcie-link-state-power-management-turn-off-windows-advanced_power_options.jpg

Hier kun je alles instellen. Wat er nu gebeurt is dat je laptop op de accu wel op high performance staat, maar nog steeds gelimiteerd is door een software optie. In dit geval denk ik dat de CPU en GPU gelimiteerd worden (Proccesor power management en PCI Express). Zet dit allebei op maximum power / performance. Als je dit geprobeerd hebt of het staat al goed ligt het aan je bios. Dan kun je dit ook afvinken als geprobeerd en zullen we je verder proberen te helpen.

Ook is dit probleem makkelijk via Google te zoeken en op te lossen, graag die stappen dan ook eerst ondernemen.

EDIT: even wat verduidelijkt.

[ Voor 9% gewijzigd door BSOD baby op 17-01-2017 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik denk dat het binnen 15-30 minuten uit is met de pret als je gpu en cpu op full speed draaien op de accu.

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 17-01-2017 22:42 ]