Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17-06 21:43
Ik zoek een?
Smartphone voor mijn vrouw, zoon (12 Jr) en mezelf
Allen 5"en groter, min 2 gb ram en 16 a 32 gb rom
M-sd, Telefoons moeten simlock vrij zijn, beschikken over 4G en bruikbaar zijn in europa, singapore en australie. .

Wat is je budget?
budget voor telefoon zoon zal zo rond €130 liggen, die voor mijn vrouw en mezelf zo ongeveer €180 tot €220 .

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
op alle toestellen vloeiend browsen, you tube enz, op tel zoon oa spelletjes, Clash of clans, pokemon, enz....die van mijn vrouw eigenlijk niets extra's en voor mij ook af en toe spelletjes, wel een goede camera en zal er wel allerlei soorten apps op draaien voor mijn sat en cable recivers

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben niet echt merk belust, mag van alles zijn als het maar goede prestaties leverd.
Wat ik oa heb gevonden is bv een Oukitel U13, Xiaomi, tja, de keus is eigenlijk reuze en weet niet precies wat is goed en wat niet?, daarom ook advies gevraagd..

Welke vragen heb je hier nog over?
Telefoon voor mijn vrouw moet eigenlijk zonder problemen draaien net als die voor mijn zoon, die van mij mag wel afwijkend zijn.

Hebben een samsung J5 (2016) gehad maar valt tegen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 732337

Een goede kennis van mij heeft op dit moment de Honor 5X Grijs: pricewatch: Honor 5X Grijs
Er zijn aanbieders die deze telefoon aanbieden tegen een prijs die binnen je 180-220 budget ligt.

Mijn kennis is zeer tevreden over de telefoon, het is een fijne en snelle telefoon met een goede prijs / kwaliteit verhouding. Over de accu is hij ook zeer te spreken.

Honor 5X vergeleken met de Samsung J5 2016: (Zie https://tweakers.net/pricewatch/compare/484839;545345):

De camera, geheugengrootte en opslagcapaciteit blijven gelijk qua specificaties.

Voordelen:
- de resolutie is hoger, namelijk 1920x1080 in plaats van 1280x720
- sneller dan de J5
- dual sim i.p.v. single sim
- 5,5" i.p.v. 5,2" (als je een kleinere telefoon wilt is dit een nadeel)

Nadelen:
- geen NFC (Near Field Communication), betalen bij pinapparaat met je telefoon
- de accu is niet verwisselbaar

De Honor 5X draait net als de J5 met Android 6. Maar je moet wel rekening houden dat de interface er anders uitziet, omdat de Honor 5X een andere Android Skin heeft namelijk de Huawei Emotion UI. Hier is niet iedereen over te spreken, maar dit kan je eventueel veranderen naar de standaard Android skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:01
Anoniem: 732337 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:56:
Een goede kennis van mij heeft op dit moment de Honor 5X Grijs: pricewatch: Honor 5X Grijs
Er zijn aanbieders die deze telefoon aanbieden tegen een prijs die binnen je 180-220 budget ligt.

Mijn kennis is zeer tevreden over de telefoon, het is een fijne en snelle telefoon met een goede prijs / kwaliteit verhouding. Over de accu is hij ook zeer te spreken.

Honor 5X vergeleken met de Samsung J5 2016: (Zie https://tweakers.net/pricewatch/compare/484839;545345):

De camera, geheugengrootte en opslagcapaciteit blijven gelijk qua specificaties.

Voordelen:
- de resolutie is hoger, namelijk 1920x1080 in plaats van 1280x720
- sneller dan de J5
- dual sim i.p.v. single sim
- 5,5" i.p.v. 5,2" (als je een kleinere telefoon wilt is dit een nadeel)

Nadelen:
- geen NFC (Near Field Communication), betalen bij pinapparaat met je telefoon
- de accu is niet verwisselbaar

De Honor 5X draait net als de J5 met Android 6. Maar je moet wel rekening houden dat de interface er anders uitziet, omdat de Honor 5X een andere Android Skin heeft namelijk de Huawei Emotion UI. Hier is niet iedereen over te spreken, maar dit kan je eventueel veranderen naar de standaard Android skin.
toon volledige bericht
Betalen met NFC wordt nog maar beperkt ondersteund en behoeft een daarvoor geschikte SIM kaart. Je noemt daarbij wat oudere toestellen van de bekendere merken, TS is misschien beter af met een wat recenter toestel van een van de vele (chinese) aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 732337

Gadgeteer schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 08:57:
[...]

Betalen met NFC wordt nog maar beperkt ondersteund en behoeft een daarvoor geschikte SIM kaart. Je noemt daarbij wat oudere toestellen van de bekendere merken, TS is misschien beter af met een wat recenter toestel van een van de vele (chinese) aanbieders.
Dat klopt, maar gezien het feit dat de TS nu de Samsung J5 heeft waarop dat wel mogelijk is benoemde ik het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Allen alvast bedankt voor de reacties,

Dat er geen Nfc opstaat is niet erg want gebruik het toch niet.

Heb nog even gestruind en valt me op dat er onder de oa: china phones veel variatie zit.

Zat er aan te denken om voor mijn zoon een oukitel U13 te kopen, maar weet niet of deze wel of niet goed is?
De honor is wel wat voor mijn vrouw, aangezien dit toestel al een tijdje op de markt is.
Voor mezelf ben ik er nog niet uit, De xiaomi's lijken me interessant maar dat is bv ook met cubot en of ulefone enz... zoals ik al zij, merk maakt me niet zoveel uit, als prijs/ prestatie maar in balans is,
Zag in reactie van @Gadgeteer dat er verschillende recentere Chinese toestellen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:42
Als je er zeker van wilt zijn dat je voor je vrouw en zoon een fatsoenlijke gsm hebt, dan zou ik sowieso voor hun een Xiaomi kopen. De rom's van deze gsm zijn stabieler + worden nog continu bijgewerkt.
Qua specs lijken Ulefone & Cubot & al de rest wel in orde, maar verwacht niet te veel hulp bij gsm problemen.
Misschien is de Jiayu S3 nog een goede keuze? Een gsm die al 2 jaar meegaat maar ondertussen al op Android 7.1 zit

edit: blijkbaar is de S3 moeilijk nog te krijgen vanuit china..

[ Voor 7% gewijzigd door bottom line op 18-01-2017 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Die Xiaomi's die draaien met eigen software gebaseerd op android? of is het een eigen schil zoals bij huawei, en zit er een nederlands menu in/bij of engels.

Lijken me inderdaad ook mooie telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:42
pachmo schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:42:
Die Xiaomi's die draaien met eigen software gebaseerd op android? of is het een eigen schil zoals bij huawei, en zit er een nederlands menu in/bij of engels.

Lijken me inderdaad ook mooie telefoons.
Android met een eigen schil erboven. Maar gebruik een andere launcher, en je hebt meer het stock gevoel.
En nederlands heb je zodra je de Xiaomi.eu rom erop zet. De global rom kan enkel engels (en nog 40 andere talen).
Die worden trouwens elke week geupdate ;) edit: maar niet automatisch. Je zal zelf met regelmaat een update moeten doen. De global komt wel via OTA denk ik... Heb zelf nog niet zo lang een Xiaomi, dus ik weet er niet alles over ;)

[ Voor 13% gewijzigd door bottom line op 19-01-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:53
Anoniem: 732337 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:56:

Ik wil hier even mijn mening over kwijt. Ik heb de Honor 5X 7 maanden gehad. Toestel is prima in orde totdat Android marshmallow kwam. Toestel wordt na langere tijd traag, wordt warm en is snel leeg. Hier kan je geen zware apps opdraaien ondanks 2GB werkgeheugen. Ik ging van 1GB naar 2GB ram en het verschil door de Huawei schil was minimaal. Ik bezit momenteel de Oneplus 3 en ben er een stuk blijer mee. De Honor 5X wordt op langere termijn merkbaar langzamer dat is echt wel iets om te onthouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:31

Neus

www.zenaconsult.com

Ben zelf een Apple-fanboy maar heb onlangs een Doogee X9 Pro gekocht voor € 95 via AliExpress.
Een 5.5" Quad-core Anroid 6.0 telefoon met dual-sim, fingerprint, 720p scherm, LTE/4G ondersteuning, 2GB RAM, 16GB ROM met micro-SD kaart (NIET gedeeld met de SIM), enz. Geen bloat-ware, lekker snel en een accu die makkelijk 2 dagen meegaat.

Ben er eigenlijk best van onder de indruk; had deze telefoon gekocht omdat mijn iPhone 6S Plus kapot was en ik iets nodig had om bereikbaar te blijven. Maar ook al is de iPhone terug, ik gebruik hem nog steeds!

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Die xiaomi's lijken me fijne telefoons, wat me echter een beetje tegen zit is geen volledige ondersteuning op de 4G band,
Dus heb je met deze telefoons wel of geen volledige dekking ontvangst in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pachmo
Het is de Xiaomi redmi pro geworden, dus topic kan op slot.

Iedereen bedankt voor de suggesties en tips.

[ Voor 64% gewijzigd door pachmo op 28-01-2017 12:20 ]

Pagina: 1