Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Op de laptop van mijn vrouw veranderden sinds 1 week de lees tekens steeds.
de ? wordt ineens = en zo.

Het betreft een wat oudere dell inspirion 1545 laptop met windows 10 (64bit).
Celeron T3000, 4 gig intern
Er is niets nieuws bij op geïnstalleerd de laatste periode.

Ik heb reeds de toetsenbord indeling hersteld:
Nederlands toetsenbord verwijderd en enkel verenigde staten (qwerty) laten staan.
Dan zijn de lees tekens weer okay tot dat de laptop herstart of en slaap modus is geweest dan is het meestal terug verkeerd met de lees tekens.
In de instellingen voor de toetsenbord indeling is dan niets zichtbaars veranderd.
Om het dan weer goed te krijgen moet ik weer een ander toetsenbord indeling toevoegen (willekeurig welke), dan de werkende verenigde staten qwerty indeling verwijderen, terug weer toevoegen en dan die andere willekeurige terug verwijderen. Zodat er dus weer terug 1 indeling staat: verenigde staten qwerty.

Ik kan via google enkel de remedie vinden die ik toepas helaas moet ik het dus keer op keer herhalen al een dag of 3 achter elkaar nu al.
Het maakt overigens geen verschil of ik dit wijzig in de log-in van mijn vrouw (geen admin rechten) of via mijn log-in (administrator).
Is dit de weg naar einde leven van de laptop??
Is er een oplossing in het verschiet??

Overigens is het niet op te lossen met een shift + crtl combinatie of iets dergelijks.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhmm, zelf heb ik ooit ook zo'n probleem gehad.
Wat bij mij het probleem was was de aansluiting van t keyboard aan de laptop, er zat een knik in de kabel waardoor er soms contact werd verloren met de laptop. Wanneer het keyboard weer contact maakte met de laptop, zag windows dit als een nieuw apparaat en herstelde de fabrieksinstelling. Maak je laptop even open of zoek op de dell site waar die specifieke kabel bij jou laptop zit.

Dit hielp mij iniedergeval het kan zijn dat jij een ander probleem ervaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik blijf dit even volgen, want ik heb hetzelfde probleem. In mijn geval heb ik op mijn pc een account voor mijzelf en een account voor mijn vriendin. In het account van mijn vriendin gaan de speciale tekens ook steeds fout. In mijn eigen account heb ik er gek genoeg geen last van. Ctrl+shift of toetsenbordindeling instellen lijkt niet te helpen. Aangezien het in mijn account niet optreedt is het dus geen hardwareprobleem, maar een bepaalde instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
Nederlandse toetsenbord indeling verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ja, waarschijnlijk heb je ook de Nederlandse toetsenbordindeling aanwezig. Je hebt hier (sinds jaar-en-dag) alleen de US International indeling. Zoek deze eens op bij je instellingen (landinstellingen).

Je kan overigens wisselen doormiddels een icoontje, rechts-onderin je scherm, naast de systeemklok. Ook kan je (sinds Windows 8.x) wisselen met WinKey+Spatie.

(WinKey = dat Windows vlaggetje, onderaan je toetsenbord, tussen de Control- (Ctrl) en Alt-toetsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arcticwolfx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-08 08:26
Shaggy_NL schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:49:
Ja, waarschijnlijk heb je ook de Nederlandse toetsenbordindeling aanwezig. Je hebt hier (sinds jaar-en-dag) alleen de US International indeling. Zoek deze eens op bij je instellingen (landinstellingen).

Je kan overigens wisselen doormiddels een icoontje, rechts-onderin je scherm, naast de systeemklok. Ook kan je (sinds Windows 8.x) wisselen met WinKey+Spatie.

(WinKey = dat Windows vlaggetje, onderaan je toetsenbord, tussen de Control- (Ctrl) en Alt-toetsen).
Winkey+Spatie is mij nieuw, maar inderdaad. Je kan trouwens met Ctrl+Shift (Ctrl ingedrukt houden en dan Shift indrukken) ook wisselen van toetsenbord instellingen, weet alleen niet meer precies wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Onbewust ctrl+shift????

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 17:43
lazydave-II schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:37:
Nederlandse toetsenbord indeling verwijderen
Dit ids de juiste oplossing, in regionale instellingen kan je meerdere indelingen aan je keyboard hangen, dus bijvoorbeeld US international en Nederlands. Zorg dat je maar 1 taal hebt staan (US international) en verwijder Nederlands, dan zal het ook niet meer voorkomen dat je wisselt,

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Helaas dat is het zeker niet, de Nederlandse indeling had ik als eerste al verwijderd en enkel de verenigde staten qwerty staat er nog. Was het maar zo simpel.. |:(
Dat schreef ik ook al in mijn start post.
Toetsen combinaties kunnen dus nergens meer tussen schakelen als ze überhaupt nog iets doen met maar 1 toetsenbord indeling.

Ik ben nog niet er nog niet aan toe gekomen om het toetsenbord fysiek er eens uit te halen en de kabel opnieuw aan te sluiten.
Ik gebruik de laptop zelf nooit dus of het in mijn account ook gebeurd weet ik niet.
Of dat geholpen heeft kom ik nog op terug.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Pagina: 1