Toon posts:

AMD Radeon 7870 HD Blackscreen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers leden,

De Asus Predator Game PC die in bezit is van mijn broer is sinds vorige week random blackscreens beginnen geven (gewoon bij idle). Windows opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat dus ben ik beginnen zoeken bij de hardware. Eerste gedachte was de grafische kaart en toen merkte ik dat hij vrij warm werd terwijl we de kaart niet aan het belasten waren. Toen ik de kaart verwijderd had en de monitor op de on board graphics had aangesloten waren de blackscreens opgelost. Ik dacht dat de grafische kaart te warm werd en daarom er mee ophield dus uit elkaar gehaald, netjes nieuwe koelpasta en thermische pads aangebracht en opnieuw in de pc gemonteerd. Net de kaart terug gestoken en hij voelde lekker koel aan maar opnieuw een blackscreen. Het gaat om een AMD Radeon 7870 HD in de Asus Predator G6320. Is dit een gevalletje voor de vuilbak of zijn er nog andere mogelijkheden?

Ik hoor het graag!
Groetjes

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-01-2017 21:01)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-01 10:47
Kan ook aan de voeding liggen. Welk type voeding heb je? (Wattage / merk / serie)
Heb je de mogelijkheid om te testen met een andere voeding, of de kaart in een andere pc?

Theoretisch kan het ook nog een driver verhaal zijn.. probeer die ook eens opnieuw te installeren?

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 17-01-2017 20:37 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Nat-Water
Kan ook aan de voeding liggen. Welk type voeding heb je? (Wattage / merk / serie)
Heb je de mogelijkheid om te testen met een andere voeding, of de kaart in een andere pc?

Theoretisch kan het ook nog een driver verhaal zijn.. probeer die ook eens opnieuw te installeren?

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 17-01-2017 20:37 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:36:

Hartelijk dank voor de snelle reply! Ik had ook al aan de voeding gedacht maar omdat ik er niet meteen eentje ter beschikking heb dacht ik het hier nog maar eens na te vragen. Ik heb de mogelijkheid om de kaart te testen maar de enige pc die ik ter beschikking heb is de pc van mijzelf die ik zo'n jaartje geleden gebouwd heb en die raak ik het liefst zo min mogelijk aan. De voeding in de asus pc is eigenlijk een heel gewone, eentje die je zou verwachten in een kant en klare pc. Het merk is FSP en hij is van de bronze 80 categorie. Voor de rest heb ik hier niet veel info over. De drivers waren volgens mij up to date maar ik zal ze nog eens opnieuw installeren, ik ga ook zeker en vast de voeding is testen zodra ik er eentje vastkrijg.

• Nat-Water
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:47:
[...]

Hartelijk dank voor de snelle reply! Ik had ook al aan de voeding gedacht maar omdat ik er niet meteen eentje ter beschikking heb dacht ik het hier nog maar eens na te vragen. Ik heb de mogelijkheid om de kaart te testen maar de enige pc die ik ter beschikking heb is de pc van mijzelf die ik zo'n jaartje geleden gebouwd heb en die raak ik het liefst zo min mogelijk aan. De voeding in de asus pc is eigenlijk een heel gewone, eentje die je zou verwachten in een kant en klare pc. Het merk is FSP en hij is van de bronze 80 categorie. Voor de rest heb ik hier niet veel info over. De drivers waren volgens mij up to date maar ik zal ze nog eens opnieuw installeren, ik ga ook zeker en vast de voeding is testen.
Deinstalleer de drivers met DDU (klik). En zet er daarna de nieuwe drivers weer schoon op. Misschien helpt het ;)

Ik kan in de pricewatch niet zo snel een bronze voeding van FSP vinden.. eventjes de kast openmaken en kijken?

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:50:
[...]

Deinstalleer de drivers met DDU (klik). En zet er daarna de nieuwe drivers weer schoon op. Misschien helpt het ;)

Ik kan in de pricewatch niet zo snel een bronze voeding van FSP vinden.. eventjes de kast openmaken en kijken?
Ik had een tijd geleden het typenummer al gegoogled maar ik heb geen concrete specs gevonden dus ik denk dat het weinig nut heeft.

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Laat wel even weten wat het nou precies is of als het opgelost is.

Zijn namelijk best veel mensen met dit probleem en het is allemaal weer wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
Huib_Bloodstone schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:40:
Laat wel even weten wat het nou precies is of als het opgelost is.

Zijn namelijk best veel mensen met dit probleem en het is allemaal weer wat anders.
Doe ik!

• Cableguy434
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-10-2023
Ik had ook een tijdje last van random black screens en resets met mijn HD7950. Na wat zoeken raadde iemand me een driver downgrade aan. Ik zit nu op 16.7.3 uit Juli 2016. Ik heb nu een avondje geen problemen gehad. Let op want Windows 10 zet er misschien meteen weer 16.11 overheen. Dan daarna driver rollback doen als dat gebeurt.
Misschien heeft iemand hier iets aan.
Pagina: 1