Vraag

• Kokkie-01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-01 12:25
Mijn vraag:

Hallo,
Ik zie iets voorbij komen op facebook wat erg interessant is.....zo erg dat het eigenlijk niet waar kan zijn...
Kan iemand daar wat over zeggen?
Het liefst met ervaringen/feiten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Oude laptop met Win7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Gegoogeld op 'Xtra-PCs ervaringen'.
- www.mickeymouse.com

Alvast bedankt!

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 17-01-2017 23:07 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is natuurlijk bullshit.

Het is een USBstickje met een lichte linuxdistro erop. Iets dat je zelf met weinig moeite ook gewoon kan installeren.
Het zal echt niet magisch je CPU en geheugen upgraden ofzo.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
Het is wel een snelle manier van geld verdienen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:29
Alle ingrediënten voor een scam zijn aanwezig:
- clickbait titel
- lage prijs met belofte op "wonderen" --> gevoel geven dat men niets te verliezen heeft
- vanwege de enorme vraag zal het straks op uitnodiging zijn --> gevoel van urgentie creëren
- alleen maar positieve facebook reacties eronder waarin ook nog eens door "willekeurige mensen" (lees: fake accounts) enthousiast antwoord gegeven wordt op alle vragen

Je hebt 3 scenario's:
1. Ze leveren niet en vanwege het lage bedrag maken weinig mensen er werk van
2. Het werkt zoals beloofd, met daarbij gratis de optie dat ze toegang hebben tot al je data en opgeslagen passwords op je harde schijf (dus ook in de Windows omgeving)
3. Het werkt zoals beloofd, waardoor je hebt betaald voor een product dat je ook gratis kan krijgen --> een Linux distro met GUI

edit: de Facebook reacties zijn zelfs geen echte Facebook reacties maar zijn nagemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Logico op 17-01-2017 20:34 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Mooie oplichterij. Voor een daadwerkelijke mobiele PC ga je nooit voor twee tientjes klaar zijn. Feitelijk koop je de usb stick met een Linux image erop, wat een willekeurig figuur erop kan plempen met rufus.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-01 12:51
Je kunt je Xtra-PC gemakkelijk kopen tot dinsdag 17 januari, 23:59.
Zal binnen een uurtje of 3 nog eens gaan kijken en zien wat er dan staat :z

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Kokkie-01
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-01 12:25
Allen,

Alvast bedankt voor jullie reacties; dit bevestigd mijn 'onderbuik-gevoel'; te mooi om waar te zijn.
Argumentatie met feiten ontbreekt echter nog....niet dat ik alleen maar mensen geloof die het hebben gekocht waarbij het niet werkt (dat zou idd zonde zijn), maar echte argumenten/feiten zijn natuurlijk beter om zoiets als dit 'onderuit te halen'.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:09
Het is gewoon een simpele USB stick met een linux installatie erop. Kan je gewoon gratis downloaden. Waarschijnlijk een variant van Lubuntu, gezien het uiterlijk en dat het vrij licht werkt.

Het is dus domweg een ander besturingssysteem van Windows, en je kan er dus ook niet hetzelfde van verwachten als bij een Windows-installatie. Het besturingssysteem is expres erg 'licht' gemaakt, zodat oudere (en dus langzame) pc's het ook soepel kunnen afspelen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft dit met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Dit riekt naar spam (eerste post van nieuw account linkt gelijk naar clickbaitpagina vol reclames) en zo het al bona-fide is, is het een softwareproduct, namelijk een USB-stick met live Linux-disto erop waar iemand een geldbedrag voor vraagt dat niet volstrekt exorbitant is, maar nog altijd aan de prijs is voor een goedkope USB-stick en software dat gratis te downloaden is.

Zo dit ergens op GoT besproken zou worden is Non-Windows Operating Systems de plek - maar gezien de spammerigheid danwel gebrek aan inzet/gezond verstand van dit topic ga ik het sluiten, niet verplaatsen.

Edit: zojuist gezien dat de link een flinke referral-code heeft waardoor *iemand* verdient iedere keer dat erop geklikt wordt. Zeker spam dus. Weg ermee :(

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 17-01-2017 23:09 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.