Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal primair worden gebruikt voor C# web development in Visual Studio. Waarnaast ik ook wel zit te kijken of ik VM's kan draaien voor test omgevingen.
Naast development doe ik ook wel het een en ander aan foto bewerking. Momenteel gebruik ik hier primair AfterShot2 Pro en Gimp voor.
Af en toe zal ik een spelletje willen doen, maar dat zijn dan vooral oude nostalgische spellen zoals Settlers 3, SimCity 3000 of 4, etc. Dit neem ik dan ook niet uitgebreid mee in de overweging voor het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is 800 euro, maar als er voordelen zijn wil ik het budget wel oprekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik een volledig systeem nodig, zelf had ik het volgende in gedachte:
Aangezien ik geen heftige spellen verwacht te spelen en mijn foto bewerkingsprogramma's niet veel GPU dingen doen, verwacht ik overweg te kunnen met een on-board video kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet zo stil mogelijk zijn, een tijdje mee kunnen en uiteraard zoveel mogelijk bang-for-buck.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
Mijn nieuwe systeem zal primair worden gebruikt voor C# web development in Visual Studio. Waarnaast ik ook wel zit te kijken of ik VM's kan draaien voor test omgevingen.
Naast development doe ik ook wel het een en ander aan foto bewerking. Momenteel gebruik ik hier primair AfterShot2 Pro en Gimp voor.
Af en toe zal ik een spelletje willen doen, maar dat zijn dan vooral oude nostalgische spellen zoals Settlers 3, SimCity 3000 of 4, etc. Dit neem ik dan ook niet uitgebreid mee in de overweging voor het systeem.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is 800 euro, maar als er voordelen zijn wil ik het budget wel oprekken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur:
- pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart
- Draadloos (usb dongle) keyboard/mouse combo
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik een volledig systeem nodig, zelf had ik het volgende in gedachte:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 246,01 | € 246,01 |
| 1 | Gigabyte GA-B250M-D3H | € 87,74 | € 87,74 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,- | € 58,- |
| 1 | TP-Link TL-WN722N | € 8,95 | € 8,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 54,99 | € 54,99 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 105,- | € 105,- |
| 1 | be quiet! PurePower 9 350W | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 142,24 | € 142,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 780,38 | |
Aangezien ik geen heftige spellen verwacht te spelen en mijn foto bewerkingsprogramma's niet veel GPU dingen doen, verwacht ik overweg te kunnen met een on-board video kaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet zo stil mogelijk zijn, een tijdje mee kunnen en uiteraard zoveel mogelijk bang-for-buck.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
- Passen deze componenten bij de wensen die ik heb, of zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien?
- Heeft iemand ervaring met die wifi dongel op grote afstand van de router? (Mijn printer die op de zelfde kamer staat heeft namelijk moeite om verbinding te maken, hoewel mijn laptop op die plek geen problemen heeft) Of kan ik beter geld investeren in netwerk via stroom?
- Ik zit er te twijfelen of ik wel het juiste geheugen heb. Is pricewatch: Crucial CT2K16G4DFD824A niet beter voor het bang-for-buck gehalte, of geeft dat juist nadelen?
- Aangezien ik maar partime/hobby achtig developers werk doe, heeft een i7 dan nog grote voordelen?