Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Developer pc voor rond de 800 euro

Pagina: 1
Acties:

• dnperfors
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-10 10:25
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn nieuwe systeem zal primair worden gebruikt voor C# web development in Visual Studio. Waarnaast ik ook wel zit te kijken of ik VM's kan draaien voor test omgevingen.
Naast development doe ik ook wel het een en ander aan foto bewerking. Momenteel gebruik ik hier primair AfterShot2 Pro en Gimp voor.
Af en toe zal ik een spelletje willen doen, maar dat zijn dan vooral oude nostalgische spellen zoals Settlers 3, SimCity 3000 of 4, etc. Dit neem ik dan ook niet uitgebreid mee in de overweging voor het systeem.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is 800 euro, maar als er voordelen zijn wil ik het budget wel oprekken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur:Uit mijn oude pc neem ik alleen een 300Gb harde schijf over (geen SSD). Is genoeg voor dit nieuwe systeem omdat ik ook een NAS heb waar alles op staat.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In principe heb ik een volledig systeem nodig, zelf had ik het volgende in gedachte:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 246,01€ 246,01
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 87,74€ 87,74
1Cooler Master Silencio 352€ 58,-€ 58,-
1TP-Link TL-WN722N€ 8,95€ 8,95
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 54,99€ 54,99
1Arctic Freezer i32€ 28,50€ 28,50
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 105,-€ 105,-
1be quiet! PurePower 9 350W€ 48,95€ 48,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 142,24€ 142,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,38

Aangezien ik geen heftige spellen verwacht te spelen en mijn foto bewerkingsprogramma's niet veel GPU dingen doen, verwacht ik overweg te kunnen met een on-board video kaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Systeem moet zo stil mogelijk zijn, een tijdje mee kunnen en uiteraard zoveel mogelijk bang-for-buck.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb de volgende vragen:
  1. Passen deze componenten bij de wensen die ik heb, of zijn er dingen die ik over het hoofd heb gezien?
  2. Heeft iemand ervaring met die wifi dongel op grote afstand van de router? (Mijn printer die op de zelfde kamer staat heeft namelijk moeite om verbinding te maken, hoewel mijn laptop op die plek geen problemen heeft) Of kan ik beter geld investeren in netwerk via stroom?
  3. Ik zit er te twijfelen of ik wel het juiste geheugen heb. Is pricewatch: Crucial CT2K16G4DFD824A niet beter voor het bang-for-buck gehalte, of geeft dat juist nadelen?
  4. Aangezien ik maar partime/hobby achtig developers werk doe, heeft een i7 dan nog grote voordelen?

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
De voeding is niet aan te raden geen ondersteuning voor de c6/c7 powerstatus van Intel en de spanningsregulatie van de voeding is ook niet best te noemen en raad ik niet in een nieuw systeem aan. Als je stilte een vereiste vind dan is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een uitstekende keuze welke onhoorbaar is of de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt . Zie dit topic voor meer informatie Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Daarnaast kun je nog wat op het geheugen besparen door een pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 te nemen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je VM's en Visual Studio gaat draaien kan je maar beter naar een Xeon of i7 kijken. De Xeon-E3 is in principe gelijk aan de high-end i7's, maar dan wat goedkoper. Je hebt dan vaak wel een losse GPU nodig.

Qua RAM zou je er beter aan doen om direct met 32GB te beginnen. Windows + VisualStudio zit al vrij dicht tegen de 12GB aan en als je dan ook nog een VM start ga je eigenlijk direct over de 16GB heen.

• dnperfors
Bedankt voor de reactie Lars en John, hieronder mijn reactie...
McFastFood schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:53:
De voeding is niet aan te raden geen ondersteuning voor de c6/c7 powerstatus van Intel en de spanningsregulatie van de voeding is ook niet best te noemen en raad ik niet in een nieuw systeem aan. Als je stilte een vereiste vind dan is de pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W een uitstekende keuze welke onhoorbaar is of de pricewatch: Seasonic G-series 360 watt . Zie dit topic voor meer informatie Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Dank je wel voor deze suggestie. Ik heb het topic wel gelezen, maar aangezien c6/c7 mij niets zei heb ik dat gedeelte overgeslagen. En hoewel ik op zich best zonder standby en hibernation zou kunnen, ga ik toch nog even wat uitgebreider kijken naar die andere voedingen.
Daarnaast kun je nog wat op het geheugen besparen door een pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 te nemen.
Als ik het goed heb is dit geheugen minder snel (2.133Mhz i.p.v. 2.400Mhz) en in andere topics wordt juist deze snelheid bij dit moederbod/processor combo gekozen. Of zal je er weinig van merken?
johnkeates schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:57:
Als je VM's en Visual Studio gaat draaien kan je maar beter naar een Xeon of i7 kijken. De Xeon-E3 is in principe gelijk aan de high-end i7's, maar dan wat goedkoper. Je hebt dan vaak wel een losse GPU nodig.
Ik zal morgen nog eens kijken wat het met het budget doet als ik ga voor de Xeon met GPU of een i7. Het is overigens ook niet erg als VS iets langzamer is doordat er een VM aanstaat...
Qua RAM zou je er beter aan doen om direct met 32GB te beginnen. Windows + VisualStudio zit al vrij dicht tegen de 12GB aan en als je dan ook nog een VM start ga je eigenlijk direct over de 16GB heen.
Helemaal mee eens :)

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
dnperfors schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:08:
Bedankt voor de reactie Lars en John, hieronder mijn reactie...

[...]
Dank je wel voor deze suggestie. Ik heb het topic wel gelezen, maar aangezien c6/c7 mij niets zei heb ik dat gedeelte overgeslagen. En hoewel ik op zich best zonder standby en hibernation zou kunnen, ga ik toch nog even wat uitgebreider kijken naar die andere voedingen.

[...]

Als ik het goed heb is dit geheugen minder snel (2.133Mhz i.p.v. 2.400Mhz) en in andere topics wordt juist deze snelheid bij dit moederbod/processor combo gekozen. Of zal je er weinig van merken?
Het is niet alleen de c6/c7 power status wat ontbreekt maar het is ook gewoon de kwaliteit wat ontbreekt en ook wat je er voor betaald. Daarnaast zijn de 12v en de 24 v spanningen niet erg stabiel waar ik persoonlijk niet blij van wordt. En daarnaast ga je geen verschil merken tussen 2133 mhz e 2400 mhz.

• dnperfors
Ik heb ondertussen wat meer gekeken naar die voedingen en ik denk dat ik voor de voorgestelde be quiet ga.

Wat geheugen betreft heb ik wat meer gelezen over de snelheden en waarom je niet perse voor een hogere snelheid hoeft te gaan, mijn conclusie: de hogere snelheid lijkt vooral handig als je veel grafisch intensieve applicaties zoals games gebruikt. Ik ga dus voor de 2133 mhz.

Met deze aanpassingen blijf ik mooi binnen mijn budget :)

Maar omdat ik toch wel graag wat meer geheugen wil, ga ik toch voor de 32 Gb en dan kom ik op het volgende lijstje uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 241,95€ 241,95
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 87,59€ 87,59
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 97,95€ 195,90
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 889,12

Stel nou dat ik de i5 vervang met pricewatch: Intel Core i7-7700 Boxed, zijn er dan nog andere componenten die ik zou moeten omwisselen? Volgens mij zou deze i7 op deze mobo passen...

Voor de volledigheid, het lijstje zal er dan zo uitzien:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 335,95€ 335,95
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 87,59€ 87,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 983,12

• QuanTaXz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09-2020
Yooo, moederbord kan geloof ik iets goedkoper ( pricewatch: Gigabyte GA-B250M-DS3H ) maar misschien mis je dan iets wat je echt wil. Daarnaast zou ik zelf gaan voor de pricewatch: Fractal Design Define Mini C , dit is wel een iets duurdere kast maar door de looks en de review van tweakers is het dat voor mij meer dan waard!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Arjan A

Cenosillicafoob

Het genoemde moederbord (de Gigabyte) ondersteunt ook M.2 SSD's. Als je echt snelheid wil, investeer je iets meer in een snelle M.2 SSD ipv een SATA-SSD. Gaat je opstartsnelheid schelen!

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15:54
Je kan Windows voor nog géén 20 euro krijgen: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Dan krijg alleen de code maar dan moet je wel een media creation tool maken op een usb stick van 8gb of groter.

• dnperfors
QuanTaXz schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:33:
Yooo, moederbord kan geloof ik iets goedkoper ( pricewatch: Gigabyte GA-B250M-DS3H ) maar misschien mis je dan iets wat je echt wil. Daarnaast zou ik zelf gaan voor de pricewatch: Fractal Design Define Mini C , dit is wel een iets duurdere kast maar door de looks en de review van tweakers is het dat voor mij meer dan waard!
Ik heb inderdaad dat moederbord gezien, de overweging om toch voor de iets duurdere te gaan was het hogere aantal case fan headers (ik krijg tenslotte 2 case fans bij de kast). Een mooie bijkomstigheid is de meerdere aansluitingen voor audio, waarmee ik potentieel weer een setje oude boxen op aan zou kunnen sluiten (als ik een adapter ervoor kan vinden).
Dat audio is geen grote eis, dus dan blijft de vraag: Heb ik die extra case fan headers nodig? (en wat is de redenatie daarachter)

Wat betreft de kast: Deze had ik nog niet gezien en vind hem zelf ook best wel mooi, hoewel best wel prijzig. Het enige nadeel vind ik dat ie geen SD card reader heeft en ik dus een losse card reader moet hebben. De Cooler Master heeft wel een card reader, maar ik kan nergens achterhalen hoe snel die is.
Arjan A schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:39:
Het genoemde moederbord (de Gigabyte) ondersteunt ook M.2 SSD's. Als je echt snelheid wil, investeer je iets meer in een snelle M.2 SSD ipv een SATA-SSD. Gaat je opstartsnelheid schelen!
Heb je hier zelf ervaring mee? Of heb je artikelen die dit zeggen? In andere topics lees ik namelijk dat er niet vel verschil in zit. (bron: Verwijderd in "High end allround workstation (+gamestation)" n.a.v. pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB
Jeanke117 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:25:
Je kan Windows voor nog géén 20 euro krijgen: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Dan krijg alleen de code maar dan moet je wel een media creation tool maken op een usb stick van 8gb of groter.
Op zich vind ik het geen probleem om zelf een sticky te maken, waar het mij vooral om gaat is dat ik perse geen Nederlandse Windows versie wil hebben. Kan je met een Nederlandse licentie ook gewoon de Engelse Windows versie installeren/activeren?

[ Voor 4% gewijzigd door dnperfors op 19-01-2017 19:04 . Reden: Bron vermelding ]

• Jeanke117
dnperfors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:28:
[...]

Ik heb inderdaad dat moederbord gezien, de overweging om toch voor de iets duurdere te gaan was het hogere aantal case fan headers (ik krijg tenslotte 2 case fans bij de kast). Een mooie bijkomstigheid is de meerdere aansluitingen voor audio, waarmee ik potentieel weer een setje oude boxen op aan zou kunnen sluiten (als ik een adapter ervoor kan vinden).
Dat audio is geen grote eis, dus dan blijft de vraag: Heb ik die extra case fan headers nodig? (en wat is de redenatie daarachter)

Wat betreft de kast: Deze had ik nog niet gezien en vind hem zelf ook best wel mooi, hoewel best wel prijzig. Het enige nadeel vind ik dat ie geen SD card reader heeft en ik dus een losse card reader moet hebben. De Cooler Master heeft wel een card reader, maar ik kan nergens achterhalen hoe snel die is.

[...]

Heb je hier zelf ervaring mee? Of heb je artikelen die dit zeggen? In andere topics lees ik namelijk dat er niet vel verschil in zit. (bron: Verwijderd in "High end allround workstation (+gamestation)" n.a.v. pricewatch: Samsung 960 EVO 500GB

[...]

Op zich vind ik het geen probleem om zelf een sticky te maken, waar het mij vooral om gaat is dat ik perse geen Nederlandse Windows versie wil hebben. Kan je met een Nederlandse licentie ook gewoon de Engelse Windows versie installeren/activeren?
Dat neem ik aan van niet want anders noemen ze het geen Nederlands.

Maar dan nog Engels keys kosten ook rond de 20-30 euro scheelt je weer een tientje of twee

• dnperfors
Jeanke117 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:44:
[...]

Dat neem ik aan van niet want anders noemen ze het geen Nederlands.

Maar dan nog Engels keys kosten ook rond de 20-30 euro scheelt je weer een tientje of twee
Tja, zo staan ze in elk geval niet in de pricewatch, maar ik zal er uitgebreider naar kijken voordat ik het definitief aanschaf.

• Jeanke117
dnperfors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:50:
[...]

Tja, zo staan ze in elk geval niet in de pricewatch, maar ik zal er uitgebreider naar kijken voordat ik het definitief aanschaf.
Plaatsen als G2A en Kinguin hebben zo'n code's. Eventueel ook andere sites. Als je dan ook nog eens de buyer protection aanzet dan weet je zeker dat je een werkende key hebt.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09

Arjan A

Cenosillicafoob

dnperfors schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:28:
[...]
Op mijn werk wel ja. Ik verbaas me echt elke keer weer over de snelle boot- en opstarttijden. Veel sneller dan op mijn eigen PC thuis met 'gewone' SSD.
Waarom dat in een benchmark niet naar voren komt, weet ik niet, wellicht dat 10x sneller in de specs niet in de praktijk ook 10x sneller is, maar sneller is het sowieso wel.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• dnperfors
Al met al begin ik steeds meer tot een systeem te komen waarmee ik best wel blij ben.

Uiteindelijk heb ik toch gekozen voor de Fractal Design kast, met name vanwege de looks, de goede reviews en het feit dat ik toch geen optische drives in mijn kast wil hebben. Mogelijk dat ik toch nog een externe dvd speler ga aanschaffen omdat ik heel wat spellen heb die nog op dvd staan en omdat ik vaak films van dvd naar mijn nas wil zetten...
Het gemis van de SD reader vind ik wel een nadeel en het ziet er naar uit dat ik daar een oplossing voor moet zoeken. Voor nu kan ik zonder aangezien ik nog een twee laptops heb staan die SD readers hebben en ik eventueel de foto's ook via usb kabel/wifi zou kunnen ophalen, maar als het zover is heb ik wel een externe kaartlezer.

Ook ga ik toch maar voor de i7, aangezien ik op mijn werk ook met een i7 werk en meer threading ondersteund.

Ik ben ook nog niet volledig overtuigd dat ik meer moet betalen voor een M.2 SSD voor iets meer snelheid. Helemaal omdat ik nu nog maar HDDs gewend ben (en SATA SSD op mijn werk). Dus ik ga er in elk geval op vooruit en ik kan in de toekomst nog een M.2 aanschaffen.

Dus mijn lijstje ziet er nu zo uit (voor het gemak Windows uit de lijst gelaten):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 335,95€ 335,95
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 89,90€ 89,90
1Fractal Design Define Mini C€ 78,95€ 78,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 140,46€ 140,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 949,06

Nog een paar vragen:
  1. Is het verstandig om de cooler te vervangen voor: pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim? Hij is iets goedkoper en lijkt wat harder te kunnen coolen.
  2. Heeft iemand ervaring met de wifi dongle? Met name door meerdere betonnen muren en grotere afstand?

• dnperfors
Gisteren heb ik het onderstaande systeem besteld en vandaag heb ik het binnen gekregen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 329,95€ 329,95
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 88,90€ 88,90
1Cooler Master Silencio 352€ 61,-€ 61,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,-€ 22,-
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 99,99€ 199,98
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 72,50€ 72,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,28

Ik ben natuurlijk meteen aan de slag gegaan met het in elkaar zetten van de boel om te kijken of alles werkt. Ik heb een USB stick met windows installatie bestanden en een draadloze toetsenbord en muis aangesloten en start het systeem vol verwachting op.
Het begin is goed, de ventilatoren draaien, het systeem begint te piepen (verschillende keren achter elkaar) en probeert opnieuw op te starten. Er is geen beeld, niet op de HDMI aansluiting, maar ook niet op de VGA.

Ik besluit om alles wat niet noodzakelijk is om met USB stick op te starten van het moederbord af te halen, SSD, HDD's, front panel usb en audio. Nu zie ik bij het starten wel het logo van het moederbord, en na korte tijd ook de Windows Setup, maar na een paar minuten wachten sluit de computer weer af. 8)7

Na even rustig wat gedronken te hebben (en een begin aan deze post) start ik de pc weer op (nog steeds zonder harde schijven) en nu blijft de pc langer aan staan. (Dit is een gevoel, ik heb niet op de klok gekeken...)

Nou goed. Toch maar even proberen met de SSD erin en na op z'n minst een kwartier heb ik die bios kunnen verkennen en is windows gestart met installeren. Ik heb dus tot nu toe geen idee wat het probleem zou kunnen zijn geweest. Ik moet de oude harde schijven nog een keer aansluiten, en ook de front panel usb/audio moeten er natuurlijk weer aan, maar heeft iemand suggesties waar dit aan gelegen kunnen hebben?

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11 16:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

johnkeates schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:57:

Het nadeel van Xeon's is dat ze niet op elk moederbord werken, dus dan heb je een duurder moederbord nodig. Een i7 lijkt mij verstandiger dan een i5.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Verwijderd

dnperfors schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:19:
Gisteren heb ik het onderstaande systeem besteld en vandaag heb ik het binnen gekregen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 329,95€ 329,95
1Gigabyte GA-B250M-D3H€ 88,90€ 88,90
1Cooler Master Silencio 352€ 61,-€ 61,-
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,-€ 22,-
2Crucial CT2K8G4DFD8213€ 99,99€ 199,98
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 72,50€ 72,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,28

Ik ben natuurlijk meteen aan de slag gegaan met het in elkaar zetten van de boel om te kijken of alles werkt. Ik heb een USB stick met windows installatie bestanden en een draadloze toetsenbord en muis aangesloten en start het systeem vol verwachting op.
Het begin is goed, de ventilatoren draaien, het systeem begint te piepen (verschillende keren achter elkaar) en probeert opnieuw op te starten. Er is geen beeld, niet op de HDMI aansluiting, maar ook niet op de VGA.

Ik besluit om alles wat niet noodzakelijk is om met USB stick op te starten van het moederbord af te halen, SSD, HDD's, front panel usb en audio. Nu zie ik bij het starten wel het logo van het moederbord, en na korte tijd ook de Windows Setup, maar na een paar minuten wachten sluit de computer weer af. 8)7

Na even rustig wat gedronken te hebben (en een begin aan deze post) start ik de pc weer op (nog steeds zonder harde schijven) en nu blijft de pc langer aan staan. (Dit is een gevoel, ik heb niet op de klok gekeken...)

Nou goed. Toch maar even proberen met de SSD erin en na op z'n minst een kwartier heb ik die bios kunnen verkennen en is windows gestart met installeren. Ik heb dus tot nu toe geen idee wat het probleem zou kunnen zijn geweest. Ik moet de oude harde schijven nog een keer aansluiten, en ook de front panel usb/audio moeten er natuurlijk weer aan, maar heeft iemand suggesties waar dit aan gelegen kunnen hebben?
Die piepjes geven dus precies aan wat er mis is. In de handleiding van je moederbord kun je terug vinden wat de codes zijn.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:24:
[...]

Het nadeel van Xeon's is dat ze niet op elk moederbord werken, dus dan heb je een duurder moederbord nodig. Een i7 lijkt mij verstandiger dan een i5.
Dat valt wel mee. De meeste moederborden werken prima met een Xeon, en een bord dat expliciet Xeon support heeft kost ook niet meer dan de 90 euro van het huidige bord.

• dnperfors
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 16:25:
[...]
Die piepjes geven dus precies aan wat er mis is. In de handleiding van je moederbord kun je terug vinden wat de codes zijn.
Hier heb ik ook in gekeken, maar het enige wat daarin staat is dat er 1 piepje te horen is als er niets aan de hand is. Maar ik zal nog wat verder zoeken bij Gigabyte op de site, mischien kan ik wat meer boven water krijgen.
Al met al, ik heb langzaam aan alle kabels weer aangesloten en nu gaat wel alles goed 8)7

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Bij Gigabyte doen ze in ieder geval niet aan een degelijke lay-out, maar misschien kun je hem hier http://www.gigabyte.com/Support/Faq/816 alsnog vinden. Als je de code herinnert natuurlijk.

Overigens is er totaal geen garantie dat de gegeven foutmelding ook daadwerkelijk is wat er mis is. Persoonlijk ervaar ik vaker dat het uiteindelijk toch iets anders was. 8)7
Pagina: 1