Toon posts:

Please power down and connect the pcie power cable(s)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond elders diverse antwoorden op de komende vraag alleen ging het daar steeds om nieuwe builds en was men simpelweg vergeten de juiste (hoeveelheid) connectors te gebruiken. Ik heb een PC die ruim 2 1/2 jaar oud is met o.a. een GTX 780. Heeft tot nu toe prima gewerkt.

Afgelopen week kreeg ik echter opeens drie keer, verdeeld over een paar dagen, een zwart scherm tijdens het gebruik van de PC. Leek nogal willekeurig. Na een reset werkte alles weer prima. Eergisteren kreeg ik tijdens het opstarten opeens een zwart beeld met wat blauwe strepen boven het midden. Oeps, daar gaat mijn 780, dacht ik. Maar na een reset deed alles het weer.

Vanavond kreeg ik echter de melding 'Please power down and connect the pcie power cable(s) for this graphics card'. Natuurlijk meteen de kast open getrokken, alle verbindingen gecheckt, opnieuw alles erin geklikt... de melding blijft echter.

Is dit einde GTX 780...? Hoe kom ik daar het beste achter? Kan misschien ook aan de voeding liggen...? Wat te doen?

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:41
Welke voeding heb je ?

Verwijderd

Topicstarter
Seasonic S12G-650.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die melding krijgt is dat eerder omdat je GPU niet voldoende stroom krijgt. Dus zou eerst eens testen met een andere PSU.

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:57
En even je kaarten goed aandrukken in de slots. Kan losgetrild zijn over de jaren.

Verwijderd

Topicstarter
Der Rudi schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 19:59:
En even je kaarten goed aandrukken in de slots. Kan losgetrild zijn over de jaren.
Kaart er nu helemaal uitgehaald en opnieuw erin gezet en... hij werkt weer. Even aankijken of dit echt alles was of niet... Een kapotte voeding lijkt het me niet want die zou het dan gewoon nooit doen, lijkt me.

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-11 12:58
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:20:
[...]

Kaart er nu helemaal uitgehaald en opnieuw erin gezet en... hij werkt weer. Even aankijken of dit echt alles was of niet... Een kapotte voeding lijkt het me niet want die zou het dan gewoon nooit doen, lijkt me.
Hij kan over de jaren ook gewoon minder worden, door veroudering van capacitors (als ik het goed heb) dus dat zou zeker wel kunnen
Pagina: 1