Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Programmeer werk PC onderdelen(?)

Pagina: 1
Acties:

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-11 18:56
Ik zoek nieuwe onderdelen voor mijn werk PC. Ik ben een front end developer die de kant op wilt gluren van een back end developer. Wij werken met een CMS die ik lokaal wil kunnen veranderen, echter vind de huidige pc PHPstorm (50% ram) en Vagrant met Virtual Box alles behalve leuk. De cpu laat soms wel 100 graden zien en weigert af en toe mee te sleuren.

Hardware dat ik momenteel gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-4160 Boxed€ 117,50€ 117,50
1Gigabyte GA-H81M-HD3€ 56,49€ 56,49
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,99€ 59,99
1Corsair VS450€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,95€ 95,95
1Coolmaster N300----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,93

CPU waar ik momenteel naar zit te kijken
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,94€ 179,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 179,94

Het aller liefste vernieuwen wij zo min mogelijk, vandaar dat ik vooral zit te kijken naar een andere cpu + ram, echter heb ik geen flauw idee waar ik moet kijken voor ram. Dit is dus de reden dat ik alleen een cpu heb "gevonden".

Is de CPU die ik gekozen heb uberhaupt een slimme keuzen en is de ram die ik momenteel heb upgradebaar, gezien het moederbord?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Mount
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:00
Ik zou eerst achter de reden proberen te komen waarom je CPU 100 graden is. Draait je cpufan wel? Wat is je testmethode hierbij?

Zelf draai ik phpstorm hier vanaf een 3e gen mobile i3 cpu zonder enig probleem: echter draai ik geen vagrant instances lokaal... Wellicht wat geheugen bijdrukken..

• codeclap
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Betreffende je RAM: je gebruikt nu 2 slots. Je moederbord heeft er 2. Dus je kan er niet meer RAM-modules insteken om uit te breiden.

Betreffende: Minimaal een i5 lijkt me inderdaad wel wenselijk voor je doeleinden.

Persoonlijk zou ik het vervangen van de CPU meer prioriteit geven dan de extra RAM. Gezien het 100 graden verhaal zou je er denk ik ook goed aan doen om een betere CPU-koeler aan te schaffen.

Mijn advies: CPU + CPU-koeler als eerste, later het RAM-geheugen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Welke CPU koeler zit er op? Stock? Dan is een nieuwe wel handig. Wbt RAM zitten je slots al vol, maar je kan natuurlijk wel 2 nieuwe reepjes kopen die groter zijn je oude eruit gooien (mits je geheugen te kort komt, natuurlijk.)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Chris van der G
CPUfan draait, hij is inderdaad stock.. Ik heb inderdaad een i5 in mijn hoofd, omdat ik dit er wel heel pijnlijk uit vond zien.

I.v.m. ram, ik weet inderdaad dat ik er geen extra bij kan doen. Echter omdat ik hier geen verstand van had, dacht ik dat er mogelijk een grotere en/of snellere(?) in kon. Voor 2x 8GB valt inderdaad te kijken, dat zal ik dan morgen even (rustig aan) doen. Thanks!

To get to the point
Valt de i5 die ik uit heb gekozen in de goede smaak, of zijn hier betere ideeën voor? Zoja, dan ga ik verder zoeken voor een goede cpu-koeler! :9~

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
In principe zou de meegeleverde boxed koeler moeten voldoen. Zolang de thermal paste op een goede wijze aangebracht is, natuurlijk. Hiervoor zijn er voldoende filmpjes oid te vinden.

Ik zou op V&A kijken voor een processor. categorie: Processors Een component nieuw kopen dat door anderen afgeschreven wordt als oud (zonder echt goede reden, wat je nu nieuw koopt is slechts 25% beter) heeft weinig zin.

Ook DDR3 geheugen is EOL, dus kun je ook voor 60 euro ofzoiets 16 gb van V&A afplukken. Dit zijn allebei componenten die toch eerder worden vervangen dan dat ze versleten zijn.

Als je alles nieuw wilt kopen, kun je net zo goed meteen upgraden naar huidige componenten. Het enige extra wat er dan bij zit, is een extra moederbord a 50-55 euro en een paar tientjes op de andere componenten om weer echt up to date te zijn.

Verder voel ik me wel even gedwongen om aan te geven dat de voeding van niet erg hoge kwaliteit is. De betrouwbare levensduur wordt zelfs maar op zo'n 2 jaar geschat. Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Verwijderd

100 graden op een i3 met een tdp van 54w. dat kan normaal gesproken niet met een boxed koeler. Hier is iets aan de hand. Heel slechte airflow in de behuizing, koeler niet goed gemonteerd of koelribben vol met stof.
lactaxative schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:46:

Verder voel ik me wel even gedwongen om aan te geven dat de voeding van niet erg hoge kwaliteit is. De betrouwbare levensduur wordt zelfs maar op zo'n 2 jaar geschat. Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Waar staat dat exact dat ze maar 2 jaar mee gaan? Er zit 3 jaar garantie op de voeding!

• lactaxative
  • Laatst online: 03-11 00:25
Ik had het voor de duidelijkheid over de boxed koeler bij de nieuwe CPU.

Verwijderd

lactaxative schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:01:
Ik had het voor de duidelijkheid over de boxed koeler bij de nieuwe CPU.
De tekst die ik gequote hebt gaat duidelijk over de voeding.

• NLMaca
  • Laatst online: 30-11 10:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:33:
100 graden op een i3 met een tdp van 54w. dat kan normaal gesproken niet met een boxed koeler. Hier is iets aan de hand. Heel slechte airflow in de behuizing, koeler niet goed gemonteerd of koelribben vol met stof.

[...]

Waar staat dat exact dat ze maar 2 jaar mee gaan? Er zit 3 jaar garantie op de voeding!
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt.

onder topic: populaire voedingen: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

of het klopt weet ik niet. ik heb geen verstand van voedingen ;). maar dit was even als aanvulling op wat lactaxative vermelde

[ Voor 6% gewijzigd door NLMaca op 18-01-2017 00:14 . Reden: typo ]

Verwijderd

NLMaca schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 00:10:
[...]

Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt.

onder topic: populaire voedingen: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

of het klopt weet ik niet. ik heb geen verstand van voedingen ;). maar dit was even als aanvulling op wat lactaxative vermelde
Er staat nergens dat de voeding een verwachte levensduur van 2 jaar heeft.

• Chris van der G
Gelijk hebben jullie, ik ben bang dat het het verstandigste is dat ik gewoon voor een nieuw systeem kijk gok ik. Dit is met mijn werk overlegd en ik heb een akkoord gekregen. Via V&A kijken vind ik ook weer /zoiets/ als het om mijn werk pc gaat..

Voordat ik dat doe zal ik eerst even kijken ivm de koeler van de cpu. Iemand hier op 't werk heeft het systeem in elkaar gezet, of iets goed of fout is gedaan zal ik straks de kast even open voor moeten trekken. Na dat dat gecheckt is zal ik verder testen, mocht het dan nog ruk zijn dan ga ik toch voor vernieuwing kijken denk ik.

• NLMaca
  • Laatst online: 30-11 10:42
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:00:
[...]

Er staat nergens dat de voeding een verwachte levensduur van 2 jaar heeft.
ik ben ook gaan zoeken en dat was het enige m.b.t de 2 jaar wat ik tegen kwam in dat topic. De laatste regel, maar misschien dat daar een communicatie fout zit.

Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt.

aan lactaxative om het verder uit te leggen ;)
Pagina: 1