Toon posts:

Problemen met Epson garantie!...Wie nog meer??

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik was benieuwd of er hier nog meer mensen zijn die hele slechte ervaringen hebben met de garantie afhandeling van Epson producten.
Ik nl. wel!
Ik zit nu al twee maand zonder printer (had het ding net 3 maand toen ie stuk ging). Ik heb ondertussen 3 keer een printer opgestuurd omdat ze mij steeds een kapotte terugsturen na heel veel telefoontjes. Ik ben nu zo ver dat ik mijn geld ga terug eisen en vroeg me dus af of er meer mensen zijn met zulke problemen...Dan kunnen we misschien als collectief naar Epson Nederland stappen en zorgen dat ze die apen in Eindhoven een andere baan gaan geven.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik heb 1,5 maand moeten wachten op nieuwe cartridges die uitgedroogd waren. Cartridges kwamen uit een net aangesloten en uitgepakte nieuwe printer.

Tja Epson ... ze zullen het waarschijnlijk op een schap neerpleuren om dan vervolgens door een testcrew (van misschien 1 persoon) te laten testen om daarna de retourzending van een nieuw product in gang te zetten.
Ik heb ook niet begrepen waarom dat zolang moet duren. Je hebt het gevoel alsof het spul opgestuurd wordt naar Taiwan ofzo :)

Verwijderd

Onze printer was us kapot, en we kregen direct een nieuwe...

Verwijderd

de vraag is of je problemen had met epson (ebic-mdi) of een reseller heb op zich geen problemen met ebic maar
ebic-mdi is de importeur van nederland
maar de prijzen waar somige epson's aanbieden doet mij vermoeden dat die zaken doen via epson duitsland
toen ik nog een bedrijfje had werd ik suf gebeld door epson klanten die hem hadden gekocht via de concurent en die naar mij werden gestuurd door ebic-mdi (epson.nl)
een hoop werk waar ik geen.... voor ontving
duz is het een via ebic gekochte of via alternatieve kanalen
trouwens de garantie afhandeling van epson gaat dus veelal via een dealer die daar niets voor krijgt als ie kapot is kies dan voor het opsturen naar ebic (hier zullen ze niet blij mee zijn maar t is voor jou wel het snelste)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, heb er ook klote-ervaringen mee...

Mijn (toen 3 maanden oude) Epson Stylus Color 300 had het begeven, deed niks meer..

Ik moest hem *ZELF* naar Zoetermeer brengen, en ze deden er alleen iets aan als ze tijd en zin hadden, want ze verleenden eigenlijk helemaal geen support op de 300, omdat er teveel problemen mee waren (rare redenatie, maar OK :? :? ).

Dat is dus voor mij reden om te zeggen 'ik moet die gore Epson-troep NOOIT meer'. Dan betaal ik maar iets meer voor HP, maar daar heb ik véél betere support-ervaringen mee...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

epson heeft idd een hoog storingsgevoeligheid's gehalte, inderdaad het probleem dat een printer de bijgeleverde patronen in 1 keer leeg trekt zonder ook maar een letter geprint te hebben. Dit komt omdat ze geen, VOORAL geen volle patronen bij de printer meeleveren. Mijn advies bij een printer, koop gelijk een setje extra. Want je zal maar zonder komen te zitten in the middle of the night.

Voor fotofreaks=epson. Voor huis-keuken-tuin gebruik een HP. Omdat de printkoppen AAN de cardridges vastzitten, en HP printers kunnen lang stilstaan. Die Epson prullen kunnen er niet tegen als je ze 1 maand of langer laat 'stilstaan'. Want zeker met deze temperaturen krijg je heel snel opgedroogde printkoppen.

Ik had ook een Epson 300, drukt mooi af hoor (ik stel daar niet zoveel eisen aan) maar de print zelf duurt eeuwen. En de initialisatie van de printer voor de spooljob is ook heel lang. Ik kocht een HP640C en ik stond met grote ogen te kijken hoe SNEL dat kloteding was! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ellende met de huidige garantie manier van Epson is dat ze het hebben uitbesteed aan Cart Service in Nieuwegein of Maarssen. Epson zegt dan dood leuk dat zij afhankelijk zijn wat Cart doet...maar dat vind ik wel zo'n larie...zij besteden het uit, dus dan zorgen zij maar dat het goed geregeld wordt.

Verwijderd

Wij hadden ook een Epson (ben type nummer vergeten, maar het was iig zo'n 1440 dpi geval) die 2 keer niets meer deed.

De eerste keer bleek dat het om een afgebroken pennetje ging, hebben we zelf gemaakt.

De tweede keer deed ie helemaal niets meer, rare uitlijningen etc. Helaas waren we 6 dagen te laat, omdat de garantie net was verlopen.
Aangetekende brief verzonden, maar nooit meer iets van Epson gehoord.

Verwijderd

Al die klachten over Epson....

Valt op zich reuze mee en ik kan het weten. De eerste cartridges zijn NIET leeg (zijn vol) alleen zit er een vloeistof in die door de kop gaat om deze te "initializeren". Is nodig om kop niet te doen verstoppen.
Op maandag 02 juli 2001 15:22 schreef Tiga het volgende:
Dan kunnen we misschien als collectief naar Epson Nederland stappen en zorgen dat ze die apen in Eindhoven een andere baan gaan geven.
Welke apen uit Eindhoven? Daar zit helemaal geen Epson...Maar idd: Ik ben het er mee eens.. Al die apen in eindhoven :)

De garantie is idd 1 jaar met eventuele coulantie van 1 maand, maar dit is NIET zeker! De termijn voor reparatie is sinds kort 5 werkdagen tot 2 weken dus dat valt reuze mee!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Het is CARD Servives -> www.cardservices.nl
Verwijderd schreef op 03 July 2001 @ 13:47:
Ellende met de huidige garantie manier van Epson is dat ze het hebben uitbesteed aan Cart Service in Nieuwegein of Maarssen. Epson zegt dan dood leuk dat zij afhankelijk zijn wat Cart doet...maar dat vind ik wel zo'n larie...zij besteden het uit, dus dan zorgen zij maar dat het goed geregeld wordt.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Pagina: 1