Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN verbinding naar Lancom router met Lancom advanced VPN

Pagina: 1
Acties:

• arti3007
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik probeer op het bedrijfsnetwerk te komen via een VPN verbinding.
We hebben een Lancom 1811n router waar ik verbinding mee maak.
Ik verbind van thuis uit met Lancom advanced VPN Client, welke geleverd is bij de Lancom router.

Ik krijg ook verbinding en het bedrijfsinterne IP adres.
Alleen kan ik niet rechtstreeks met het netwerk verbinden, dus bijvoorbeeld outlook of netwerk mappen of andere applicaties, welke ik wel kan benaderen/gebruiken als ik op het werk de laptop in de muur prik of via de Wifi verbindt.

De wifi router waar op het werk mee verbind is dezelfde als waar ik verbinding mee maak met VPN.

Het moet toch mogelijk zijn als ik thuis zit dezelfde dingen te kunnen doen met VPN alsof ik op de werkvloer zit.
Nu moet ik een PC laten aan staan waar teamviewer op geïnstalleerd is, waarmee ik dan (na VPN verbinding te hebben gemaakt) connect om daar het bureaublad over te nemen en mijn werk te doen.

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-11 16:10
Zonder alle details te weten (heb je logs misschien?), misschien kan dit het zijn:

1) Je PC thuis krijgt geen DNS van de VPN server. In dat geval gebruik je nog je eigen DNS servers en zul je nooit je interne namen kunnen bereiken
2) Je PC thuis krijgt geen default gateway van je VPN server. In dat geval zal al het internet verkeer nog via je eigen verbinding lopen en kan je niet bij servers in je netwerk (er van uit gaan dat die op een ander VLAN zitten).

Voor 1) Probeer eens een "ipconfig /all" op de command prompt en kijk wat de settings zijn
Voor 2) Probeer eens een "route print"

Good luck

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• arti3007
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11-2024
Daxy,

thanx, dat was het probleem. DNS server was niet ingesteld.

Nu werkt het!

Top.