SSD Herstel Partitie Verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lu16
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-05 19:43
Beste Mede Tweakers,

Het lukt mij maar niet om een Herstel partitie te verwijderen van mijn SSD. de grote is 450MB en er word 0MB van gebruikt. Heb de Herstel Partitie zelf nooit gemaakt, op een dag was hij er plotseling...
heeft iemand een oplossing?

het gaat trouwens om een Crucial MX100 512GB SSD. Nog nooit problemen mee gehad.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Vele video's gevolgd maar de Partitie wil maar niet weg... rechter muisknop op de partitie in schijfbeheer geeft alleen de optie "help".

Alvast Bedankt!

Lucas

Beste antwoord (via lu16 op 17-01-2017 16:20)

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:21
Inderdaad, de 450MB partitie hoort bij Windows dus gewoon laten staan.
450MB is minder dan 0,1% van de totale diskgrootte, insignificant lijkt me

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruvansin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-05 12:00
Was die partitie er toevallig "plotseling" na een upgrade naar Windows 10? Volgens mij is deze nodig om de recovery omgeving van Windows te kunnen draaien.

[ Voor 35% gewijzigd door ruvansin op 17-01-2017 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Deze hoort er te zijn, lekker laten staan dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lu16
Nee, had de pc gebouwd en meteen Windows 10 op gezet... nooit andere besturingssysteem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lu16
PilatuS schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:09:
Deze hoort er te zijn, lekker laten staan dus :)
Weet u dat zeker? want hij kwam opeens en word niet eens gebruikt... vind het zonde van de ruimte

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• TheByteBoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:21
Inderdaad, de 450MB partitie hoort bij Windows dus gewoon laten staan.
450MB is minder dan 0,1% van de totale diskgrootte, insignificant lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lu16
Allemaal bedankt voor de hulp! heb nog een paar vraagtekens maar ik zal het hierbij laten! nog een fijne avond verder.!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Note: Met Disk Management zie je waarschijnlijk 100% Free staan, maar download je een 3rd party tool (bv Partition Master) om ze te bekijken.
Dan zie je dat het wel degelijk gevuld is en geen 100% Free is.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Dat er in schijfbeheer staat dat er 100% vrije ruimte is wil niet zeggen dat het niet in gebruik is. Laat me raden, je kunt die partitie ook niet optimaliseren... Ik zou het niet vreemd vinden als je binnenkort ook nog een EFI-partitie hebt, het wordt vanzelf gemount en C:\ opgeschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lu16
Anoniem: 288121 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:22:
Dat er in schijfbeheer staat dat er 100% vrije ruimte is wil niet zeggen dat het niet in gebruik is. Laat me raden, je kunt die partitie ook niet optimaliseren... Ik zou het niet vreemd vinden als je binnenkort ook nog een EFI-partitie hebt, het wordt vanzelf gemount en C:\ opgeschoven.
Nou de partitie is er al een half jaar of meer. En klopt nee hij is niet te optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288121

Of het heeft te maken met het SSD protocol, op een HDD is het wel te optimaliseren.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PeterLJ
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12-07-2023
Herstelpartities verwijderen van harde schijf in Windows
Probleem:
Je wilt een harde schijf opnieuw indelen en verwijderd daarom eerst alle partities. Een reden hiervan kan zijn dat je één grote partitie wilt maken op bijvoorbeeld een 500GB schijf. In Windows Schijfbeheer kan je de partities verwijderen. De partities van het type Herstelpartitie kan je niet verwijderen. Vanuit Schijfbeheer is dit geblokkeerd. Toch is het zonde om deze ruimte niet vrij te geven gaat toch vaak om meerdere gigabytes.
Oplossing:
Je kan deze partitie alleen verwijderen via het MS-DOS programma diskpart. Volg de onderstaande instructies om de Herstelpartities te verwijderen. Let op: zorg ervoor dat je telkens wel de goede harde schijf en partitie selecteert om te voorkomen dat je de verkeerde verwijderd. Van tevoren een back-up maken van je bestanden wordt geadviseerd.
1. Klik met de rechtermuisknop op de startknop links onderin het scherm
2. Klik op “Opdrachtprompt (administrator)” en bevestig indien nodig
3. Vul in de Opdrachtprompt “diskpart” in en druk op enter
4. Vul “list disk” in en druk op enter
5. Een lijst van harde schijven wordt getoond, twijfel je over de juiste schijf kijk dan in Schijfbeheer
6. Vul “select disk n” (vervang n voor het nummer van de harde schijf) in en druk op enter
7. Vul “list partition” in en druk op enter
8. Vul “select partition n” (vervang n door het nummer van de herstelpartitie) in en druk op enter
9. Vul “delete partition override” in en druk op enter
10. Herhaal stap 8-10 als er meerdere partities zijn die je wilt verwijderen
11. Vul “exit” in en druk op enter om diskpart af te sluiten
Pagina: 1