• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:18
Ik zit te denken om een Nvidia shield in te gaan zetten als plex server. Mijn nas is niet sterk genoeg om dit ook aan te kunnen. Vanwege het lage stroomverbruik lijkt de shield me een goede keuze.

Nu is het me alleen onduidelijk of de 16GB versie nu genoeg ruimte bied om files te kunnen transcoden groter dan 16gig. Ik zie dat je de shield kan uitbreiden met een SD kaart, kan deze dan ook gewoon gebruikt worden voor de transcoder?

Is het eventueel ook mogelijk om de transcoding folder gewoon op mijn nas te zetten of zou dat te traag zijn? File copy over het netwerk gaat gewoon met 100MB/s+.

[ Voor 15% gewijzigd door Omisys op 17-01-2017 15:54 ]

• hofsm
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-12-2025
als je de sd kaart in de schield stopt vraagt hij van zelf wat je ermee wil doen ik zelf stopte er een 64gb kaart in en heb nu een opslag van 80 gb

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:19
Ik neem aan dat je wil transcendente?(het geen waar je echt kracht voor nodig hebt). Dan kan je Plex server films/series etc van je nas laten halen.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:36
Hou er rekening mee dat de nieuwe Nvidia Shield (2017) 16 GB versie geen SD-kaart slot meer heeft.

Je zult in plaats daarvan een snelle USB 3.0 stick moeten gebruiken. Nvidia raadt hiervoor zelf een Sandisk Ultra Fit aan.