Toon posts:

Probleem auto versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb sinds kort een probleem met de installatie in me auto.

Ik heb 2 versterkers ingebouwd, met op beide versterkers 1 sub en 2 speakers.
Dit heeft het allemaal ongeveer 4 maand goed gedaan, alleen nu valt telkens 1 van mijn versterks uit bij volume hoger dan 25, deze springt na paar minuten weer aan om vervolgens weer uit te vallen.

Beide versterkers hebben een aparte voedingskabel en aparte massapunt. De remote kabel heb ik wel doorgelust.

Heb alles al doorgemeten en geeft als de versterkers aanstaan goeie waardes. Zodra 1 versterker uitvalt krijgt die nog maar 3-4 volt binnen. En de andere blijft het wel normaal doen.

Iemand suggesties wat het kan zijn ?

Zekeringen zien er allemaal nog goed uit, en als ik aan de kabels beweeg (evt kabelbreuk dacht ik) maakt dit geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:23
Kan je de versterkers omwisselen qua voedingslijn?
Zo kan je uitsluiten of het probleem voedings gerelateerd is of dat de versterker zelf een probleem heeft

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Eerst alles op de uitgangen van de vertserker eraf gooien om zo kortsluiting in je luidsprekers of bekabeling uit te sluiten.

Wordt de versterker die uitvalt ook heet, of lijkt deze zonder duidelijke reden uit te vallen?

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De voedings kabels omwisselen kan ik straks eens proberen.

Nee wordt niet warm, brand ook geen protection lampje valt gewoon helemaal uit.

Edit: problrrm lag bij de voeding, een stekkertje maakte slecht contact. Bedankt voor de hulp

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 15:33 ]