Welke Ultrawide?

Pagina: 1
Acties:

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-01 17:38
Sinds mn trouwe Hanns.G HG281DJ is overleden (barst in t scherm na vervoer terug van lan party :'( ) gebruik ik een oud 720p 22 inch rotding minder geschikte tv als monitor.

Om mezelf voor te bereiden op de bouw van mijn nieuwe pc heb ik besloten om dit keer een ultrawide te nemen,maar de vraag is, welke?

Ik zoek een?
Ultrawide! Met freesync!

Waar ik momenteel nog over twijfel:

Grootte.

Na een beetje kijken in winkels heb ik in ieder geval besloten dat ik een 25 inch niet wil, dus 29 of 34, maar ik twijfel heel erg of 34 niet érg groot is? En die grootte gepaard met de meeste monitorsteunen die niet heel stabiel zijn, dat het scherm kan gaan wiebelen etc.

Resolutie.

1440p? 1080p? Voel het meeste bij 1440 zodat ik weer een tijdje vooruit kan.

Curved?

Zie persoonlijk niet het nut in van een curved scherm, maar heb het nooit kunnen ervaren tijdens games op een bureau, dus misschien kan iemand me wel ompraten.

Wat is je budget?
Heb er niet echt een specifiek budget voor, maar meer dan 5-600 wil ik eigenlijk niet uit geven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Vind alles best! Chinees is ook geen probleem :)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Word vooral gebruikt om mee te gamen.

Schoolwerk etc. gebeurd vooral op de laptop, van tijd tot tijd word de laptop er misschien aan gehangen mocht het nodig zijn.

Nieuwe pc build word:

AMD Zen 6c/12t (hangt van de prijs af) of Intel 7500/7600k
AMD Vega 1070 equivalent (of hoger, hangt van de prijs af) of GTX 1070.

Voor de rest een moederbord waar DDR4 in kan en een aantal SSD's.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De ultieme Chinese 3440 x 1440, 100hz, freesync, widescreen monitor is toch wel de Microboard M340CLZ.
Zal incl. BTW invoerrechten wel wat prijzig worden, maar wellicht het overwegen waard gezien je wensen + toekomstige systeem plannen :)

Zie bijvoorbeeld:

http://www.overclock.net/...monitor-discussion-thread

http://www.ebay.com/itm/P...ved-Monitor-/222262826050

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Curved (monitor of TV) is alleen leuk/handig als je op de goede afstand zit en er recht voor zit.

Zit je de ene keer onderuit gezakt achter je monitor of je monitor staat niet recht voor jouw neus, zou ik mooi een plat scherm aanschaffen maar met excellente kijkhoeken en kleurechtheid.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Theelichtje
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-01 17:38
stin00 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:39:
De ultieme Chinese 3440 x 1440, 100hz, freesync, widescreen monitor is toch wel de Microboard M340CLZ.
Zal incl. BTW invoerrechten wel wat prijzig worden, maar wellicht het overwegen waard gezien je wensen + toekomstige systeem plannen :)

Zie bijvoorbeeld:

http://www.overclock.net/...monitor-discussion-thread

http://www.ebay.com/itm/P...ved-Monitor-/222262826050
Ziet er goed uit, maar die is ook al 700$ voor verzending :p Als ik t geld had was ik zeker op gesprongen.
MAX3400 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:42:
Curved (monitor of TV) is alleen leuk/handig als je op de goede afstand zit en er recht voor zit.

Zit je de ene keer onderuit gezakt achter je monitor of je monitor staat niet recht voor jouw neus, zou ik mooi een plat scherm aanschaffen maar met excellente kijkhoeken en kleurechtheid.
De momenten die ik rechtop in een stoel heb gezet zijn op 1 hand te tellen :) Goed punt, waarschijnlijk gewoon een platte dan inderdaad.

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb op dit moment een LG 34UM95-C in bruikleen van een vriend om hem uit te proberen. Ik vind de 3440 x 1440 resolutie heel mooi om op te werken, maar je tekst enzo wordt wel klein (met browsers en dergelijke). Als ik game schakel ik zelf over op 2560 x 1080 omdat mijn GPU het anders niet kan handelen. En om eerlijk te zijn vind ik 2560 X 1080 een mooie resolutie om op te gamen.

Met jouw budget kijkende heb je ook maar keuze uit 2 1440p monitors. Dus daarom zou ik een extra goeie 29" 1080p monitor nemen. 29" omdat de dpi dan hoger is.

EDIT: ik corrigeer mijzelf, er zijn nu 5 1440p monitors in jouw range:

categorie: Monitoren

Er zijn blijkbaar wat schermen in de aanbieding. Kijkende hierna zou ik de AOC kunnen aanbevelen puur omdat die in de aanbieding is. Anders gewoon een mooie 29" 1080p uitkiezen!

[ Voor 29% gewijzigd door SipSip op 17-01-2017 15:44 ]