Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873567

Topicstarter
Beste allen,

ik werk als functioneel ontwerper bij een ICT bedrijf in Den Haag. Ik heb drie jaar werkervaring en heb binnenkort een salarisonderhandeling.

Ik vraag mij echter af wat mijn marktwaarde precies is, want ik heb het idee dat ik onderbetaald wordt?

Ik krijg:

- 2800 euro bruto per maand.
- Krijg een telefoon onkostenvergoeding van max. 45 euro.
- Vakantiegeld 8.333 %.
- Pensioenregeling.
- Reiskosten vergoeding.

Op loonwijzer zou ik na drie jaar werkervaring 3062 euro gemiddeld dienen te verdienen. Bij salariskompas zelfs 3582 euro per maand.

Het probleem bij loonwijzer is dat er alleen wordt gedifferentieerd op aantal jaar werkervaring en functie (de rest van de input waarden hebben verder geen invloed op de salaris berekening).

Bij Salariskompas is het salaris voor alle functies binnen de ICT branche hetzelfde.

Beide berekeningen zijn dus vrij beperkt.

Ik weet dus mijn marktwaarde niet precies. Mijn vraag aan jullie is dus of jullie weten wat mijn marktwaarde is?

Alvast bedankt!

Gr. mackenzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-06 15:12
Heb je alle besproken targets van je zelfontwikkeling ook behaald? Dit is vaak ook een indicatie hoe groot enige loonsverhoging kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
Vaak ligt het ook heel erg aan het bedrijf in welke mate je (grote) stappen kan maken of niet. Terugkijkend naar de afgelopen jaren kun je zelf denk wel inschatten in welke mate het bedrijf bereid is om je salaris te verhogen. Functie / x jaar ervaring zegt dan ook niet altijd alles.
Is het bedrijf tevreden dan zou ik zeggen, probeer er 10% bij te krijgen en op ca 3100 uit te komen en dan volgend jaar weer zo een stap. Dan kom je niet gelijk met een 'giga-verschil', maar ga je toch nog lekker vooruit. Je kan ook nog eens het andere topic bekijken, maar ook daarin zie je erg uiteenlopende salarissen (ongeacht functie / ervaring).

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:50
De beste methode om je marktwaarde te bepalen is door te gaan solliciteren. Aan de hand van wat bedrijven je bieden weet je wat je waard bent.
Om 10% salaris verhoging vragen kan je inderdaad ook gewoon proberen. Je werkgever zal je ook iets bieden (laat hem eerst beiden) en dan kun je onderhandelen. Aan het eind van de onderhandelingen kan je vragen wat je moet doen/bereiken om volgend jaar wel 10% salaris verhoging te kunnen krijgen, of om en functie schaal hoger te komen. Zorg dat dit ook vast gelegd wordt.
Zo heb je een doel om naar toe te werken en wellicht kun gericht(er) cursussen volgen. Als je je doelen bereikt hebt, kunnen ze volgend jaar moeilijk je die 10% of functie onthouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Wat komt er uit, als je 0 jaar relevante werkervaring hebt? Komt er dan je start salaris uit? Waarschijnlijk niet...
Het is een "gemiddelde" die men verdiend met een bepaalde functie. Nu is mijn (beperkte) ervaring, dat het gemiddelde kennelijk vrij hoog ligt.

Wat je jezelf beter kan afvragen:
-Vind je jouw werk leuk?
-Is je werk leuker / minder leuk als ik meer / minder zou verdienen?
-Ben je bereid om van werkgever te wisselen (met alle gevolgen en consequenties van dien? Denk aan wellicht een minder prettige werkomgeving, langere reistijd, hogere werkdruk, etc.).
-Voldoe je volledig aan het functieprofiel waar je nu je salaris mee vergelijkt? Of doe je toch iets minder, dan hetgeen je mee vergelijkt?\
-Was je (voor het vergelijken) tevreden met je salaris? (met 3 jaar werkervaring 2,8k verdienen is niet slecht).

Als je jezelf continu blijft vergelijken met wat een ander verdiend, dan ga je het nog zwaar krijgen... Want wat als straks blijkt, dat jouw (directe) collega's meer verdienen dan jij?
Kijk gewoon naar hetgeen waar je tevreden mee bent. Ben je dat niet met 2,8k, ga dan solliciteren en kijk wat je waard bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Salaris is wat jouw werkgever vindt wat jij aan het bedrijf teruglevert.

Even heel negatief: jouw werkgever betaalt misschien niet marktconform/SalarisKompas maar dat kan ook omdat hij/zij incalculeert dat er maximaal 30 uur werk jouw kant op komt maar dat je daar "in de marge" 36 uur mee bezig bent. Simpele profit-loss berekening en dan blijft er aan het eind over dat er quitte of minimale winst wordt gemaakt.

Even heel positief; mogelijk kan je bij je werkgever dus nog enorm groeien. Ik ken jouw collega's en dagelijkse werkzaamheden niet maar ik kan me voorstellen dat het lastig is om aan de collega te vragen wat hij/zij verdient maar het is wel een toekomstperspectief waar je iets mee kan?

En het allerbelangrijkste; vind je zelf dat je voldoende verdient? De ene persoon is altruistisch en werkt voor 0 Euro 160 uur in de maand als vrijwilliger. De andere is zeer materialistisch en komt zijn bed niet uit voor minder dan 100 Euro per uur en het liefst zo min mogelijk uren werken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-06 20:40
Er zijn geen 10 mogelijkheden.

Ga het gesprek aan met je baas, vertel hem waarom je denkt iets meer te moeten krijgen en wat je verwacht.
Als hij tevreden is, en inziet dat je onder je marktwaarde zit zal je wel iets krijgen.
Als dat te ver onder je verwachtingen ligt, dan zal je moeten solliciteren.

Ik zit af en toe aan de andere kant. Sommige mensen kunnen hun waarde goed inschatten en stellen realistische eisen, en meestal kunnen we dan wel iets doen.

Het gebeurt ook dat mensen zichzelf stevig overschatten, en zware uitspraken doen. "Als ik geen 10% opslag krijg, dan ben ik weg".
Meestal krijgen die geen 10%, en op één of andere manier merk je dan wel dat ze elders solliciteren.
Als ze dan weg gaan heb ik daar niet altijd veel spijt van, maar het gebeurt ook dat ze blijven herhalen dat ze "gaan" vertrekken, maar in realiteit vinden ze niks beters betaald.
De challenge als baas is om die mensen gemotiveerd te houden, en af en toe met de voetjes op de grond te zetten, zonder dat ze zich te veel pijn doen.

Ik wil helemaal niet zeggen dat de TS zich overschat, or onrealistisch is. Er zijn werkgevers die steeds proberen om "onder de markt" te betalen. Daar blijf je best niet te lang, maar dat is echt iets wat je zelf moet uitmaken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-06 11:47
Loonwijzer en salariskompas schetsen vaak wel een èrg rooskleurig beeld van de realiteit. Waarschijnlijk vullen mensen toch net iets meer dan ze verdienen in op zo'n vragenlijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-06 14:08
Volgens een snelle berekening kom jij op 3078 per maand uit dus zit je wat betreft loonwijzer redelijk goed. Vakantiegeld en telefoonvergoeding (wat gewoon verkapt salaris is) bij maandsalaris optellen ;)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

loonwijzer.nl is wel *heel* karig.
Leeftijd, aantal jaar werkervaring, klaar...

Heb je deze ook al ingevuld?
http://www.intermediair.nl/salariskompas/#/ervaring

Die heeft wat meer vragen en geeft mogelijk een wat eerlijker beeld dan het wel erg versimpelde beeld van LoonWijzer.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Grappige vraag in relatie tot je naam. Zoals eerder gezegd is het geen standaard iets, branche en omstandigheden afgelopen jaren zijn zeker zo belangrijk. Daarnaast wees wijs, een goede werkgever waar je het naar je zin hebt is veel belangrijker dan geld. Na twee maanden ben je er aan gewend en gaat het ook gewoon op. Een slechte werkgever wend nooit.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
BastaRhymez schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:33:
Het is een "gemiddelde" die men verdiend met een bepaalde functie. Nu is mijn (beperkte) ervaring, dat het gemiddelde kennelijk vrij hoog ligt.
Dat het gemiddelde gevoeld hoog ligt is eigenlijk wel logisch. Dat komt onder andere door het verschil tussen gemiddelde en mediaan. Als je theoretisch elk jaar x% salarisverhoging krijgt en je hebt een groep die dat allemaal betreft dan zal het gemiddelde in die groep hoger liggen dan de mediaan. En natuurlijk normaliseren de vergelijkers. Dus bijvoorbeeld onkostenvergoedingen worden omgerekend in bruto salaris.Dat geeft een vertekend beeld als je niet ook zelf corrigeert maar gewoon kil bruto vergelijkt met een genormaliseerd getal van een vergelijker. Wel of geen leaseauto's heeft zo ook een sterk effect.
Mijn conclusie sluit dus aan bij BastaRhymez: aan die vergelijkers kun je eigenlijk geen waarde ontlenen. Belangrijker is, ben je tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Algemeen: bedankt voor jullie reacties! Mijn collega's die met mij zijn begonnen, hebben wel allemaal een stap hoger kunnen maken. Ik heb de directie gevraagd waarom ik niet. Ik krijg daar nog antwoord op, want dat was op dat moment niet helemaal duidelijk.

@Plakpot: Ik heb al mijn targets gehaald behalve 1.

@ vincent: bedrijf was bereid voor goede werknemers (waar ik onder val) 6% erop te geven in voorgaande jaren. 10% voor toppers, 6 % voor goede werknemers en 2% voor mindere werknemers. Dit jaar is dit overigens verlaagd naar 5, 2 en 1 procent respectievelijk. Daar wijken ze niet vanaf omdat dat de groeilijnen zijn binnen een functieniveau.

@Max3400: ons beschikbaarheid wordt gewoon ingedeeld in stories met een specifieke tijd die hieraan redelijkerwijs besteed dient te worden.

@Mashell: maar hoe komen werkgevers bij het bedrag dat ze hun werknemers willen betalen? Er zijn toch benchmarks in de industrie? Als die er zijn...waar kan ik die dan vinden? Ben ik tevreden....nee niet t.o.v. van mijn collega's zoals ik hierboven heb beschreven.

Gr. mackenzie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Die benchmark is er niet. Elk persoon en elk bedrijf is anders. Tenzij je onder een cao valt, maar zelfs dan is het flexibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Anoniem: 873567 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:57:
[...]
maar hoe komen werkgevers bij het bedrag dat ze hun werknemers willen betalen? Er zijn toch benchmarks in de industrie? Als die er zijn...waar kan ik die dan vinden? Ben ik tevreden....nee niet t.o.v. van mijn collega's zoals ik hierboven heb beschreven.
Voor ervaren consultants geldt grofweg:
leeftijd x 100,- = bruto maandloon bij een 40-urig contract.
+ reiskostenvergoeding: 700,-
+ mobiel
+ laptop
+ pensioenregeling

Buiten de consultancy om ontvang je in de regel minder reiskostenvergoeding en meer vakantiedagen.

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@MrJayman, maar die berekening houdt toch helemaal geen rekening met eventuele promoties naar hogere functieklassen ed?

Gr.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
Anoniem: 873567 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:57:
Algemeen: bedankt voor jullie reacties! Mijn collega's die met mij zijn begonnen, hebben wel allemaal een stap hoger kunnen maken. Ik heb de directie gevraagd waarom ik niet. Ik krijg daar nog antwoord op, want dat was op dat moment niet helemaal duidelijk.
Dat is toch ook op geen enkele manier relevant wat anderen aan salaris 'krijgen'?

Je moet op een salaris uitkomen wat jouw waarde voor het bedrijf uitdrukt, niet een bepaald bedrag vragen omdat Pietje het ook krijgt want dan sta je na 5 minuten weer buiten met 50,- in de maand extra tov je huidige salaris.
Anoniem: 873567 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:58:
@MrJayman, maar die berekening houdt toch helemaal geen rekening met eventuele promoties naar hogere functieklassen ed?
Het is wel een goede richtlijn want het gaat uit van een bepaalde groei in functie waardoor je gemiddeld een 100,- per jaar zal groeien. Dat is namelijk totaal niet reëel om te verwachten als je jaren in dezelfde functie(klasse) blijft hangen wat impliceert dat je niet 'groeit/ontwikkelt'.

[ Voor 27% gewijzigd door De Rikster op 18-01-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 11:58
De Rikster schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:04:
[...]
Dat is toch ook op geen enkele manier relevant wat anderen aan salaris 'krijgen'?

Je moet op een salaris uitkomen wat jouw waarde voor het bedrijf uitdrukt, niet een bepaald bedrag vragen omdat Pietje het ook krijgt want dan sta je na 5 minuten weer buiten met 50,- in de maand extra tov je huidige salaris.
'Geen enkele' is wel sterk uitgedrukt. Als een collega een paar honderd euro in de maand meer verdiend en jij meer verantwoordelijkheden hebt of waarde toevoegt bijvoorbeeld, is dat wel een indicatie dat er meer te halen valt.

Neemt niet weg dat er meer speelt dan wat de rest krijgt. Bovendien vraag ik me af of de directe vraag gewaardeerd wordt. Mijn strategie zou zijn om met andere argumenten rond dat bedrag uit te komen. Je weet dat het haalbaar is, want je collega's verdienen het ook.

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-05 10:23
kipppertje schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 11:14:
[...]

'Geen enkele' is wel sterk uitgedrukt. Als een collega een paar honderd euro in de maand meer verdiend en jij meer verantwoordelijkheden hebt of waarde toevoegt bijvoorbeeld, is dat wel een indicatie dat er meer te halen valt.

Neemt niet weg dat er meer speelt dan wat de rest krijgt. Bovendien vraag ik me af of de directe vraag gewaardeerd wordt. Mijn strategie zou zijn om met andere argumenten rond dat bedrag uit te komen. Je weet dat het haalbaar is, want je collega's verdienen het ook.
Dan gaat het er toch om dat je zelf moet overbrengen dat je X bedrag waard bent uitgaande van jouw capaciteiten en niet dat je het moet krijgen omdat een collega het ook krijgt (met het risico dat je jezelf vergaloppeerd omdat je niet 100% weet wat je collega's toevoegen in de ogen van je werkgever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-05 11:58
Wat ik bedoelde was dat het een indicatie is wat er mogelijk is. Stel de gemiddelde marktwaarde van een medewerker is 3000, maar een werkgever betaald structueel medewerkers 500 euro onder de marktwaarde, dan weet je dat je een goede deal hebt als je op 3000 uitkomt. Het heeft dan misschien minder zin om 3500 proberen te krijgen, omdat de werkgever dat als "1000 euro teveel" ervaart.
Maar als je collega's gemiddeld boven marktwaarde zitten, dan is 3500 misschien wel haalbaar. Je kunt ervan afleiden wat een werkgever "normaal" vindt.

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Anoniem: 873567 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:00:
Beste allen,

ik werk als functioneel ontwerper bij een ICT bedrijf in Den Haag. Ik heb drie jaar werkervaring en heb binnenkort een salarisonderhandeling.

Ik vraag mij echter af wat mijn marktwaarde precies is, want ik heb het idee dat ik onderbetaald wordt?

Ik krijg:

- 2800 euro bruto per maand.
Ik vind het erg laag, 2800 euro bruto voor de Randstad. Ik zou het zelf niet doen tenzij je het geen probleem vindt om in een studentenflat ofzo te gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-04 11:02
Mooi topic om even te levelen: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)

Inhoudelijk, 2800,- in de Randstad, 3 jaar werkervaring, wat was je vooropleiding? Het oogt wat aan de lage kant, anderzijds weet ik niet op welk niveau je presteert. Sowieso kan het nooit kwaad om wat rond te kijken als je het gevoel hebt niet gewaardeerd te worden voor je prestaties. Stilstand/tegen je zin blijven zitten => werkt demotiverend en is achteruitgang.

[ Voor 65% gewijzigd door LinuX-TUX op 18-01-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Net ff gekeken. Wordt daar uberhaupt een beetje een schifting gemaakt? Bijvoorbeeld Cap Gemini heeft er honderd keer "Java Developer" staan met als enige verschil de locatie.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hydra schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:11:
[...]

Net ff gekeken. Wordt daar uberhaupt een beetje een schifting gemaakt? Bijvoorbeeld Cap Gemini heeft er honderd keer "Java Developer" staan met als enige verschil de locatie.
Het is een salariswijzer, die onder andere rekening houd met waar je werkt en wat je financiële verantwoordelijkheid is.

Ik weet niet waar je opeens Cap Gemini vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

unezra schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:01:
[...]

Het is een salariswijzer, die onder andere rekening houd met waar je werkt en wat je financiële verantwoordelijkheid is.

Ik weet niet waar je opeens Cap Gemini vandaan haalt?
Hij haalt Cap aan omdat Cap in verschillende regio's mensen zoekt. En sommige salaris-sites "adviseren" een ander salaris afhankelijk van woon of werk regio. Alsof je in Limburg minder kosten maakt dan in Zuid Holland ofzo; neem aan dat de bestedings-index in NL zo goed als overal gelijk is (vooral als je ziet wat je jaarlijks aan de Staat afdraagt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MAX3400 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:56:
[...]

Hij haalt Cap aan omdat Cap in verschillende regio's mensen zoekt. En sommige salaris-sites "adviseren" een ander salaris afhankelijk van woon of werk regio. Alsof je in Limburg minder kosten maakt dan in Zuid Holland ofzo; neem aan dat de bestedings-index in NL zo goed als overal gelijk is (vooral als je ziet wat je jaarlijks aan de Staat afdraagt).
Uh, ja...

In de Randstad liggen de lonen over het algemeen hoger dan in Limburg, de Achterhoek of Friesland.
Woonlasten zijn daar ook anders. Waar je in Friesland een heel huis voor koopt, heb je in de Randstad net een fietsenschuur voor.

Da's overal zo. Mensen die in de UK in de city werken verdienen 3x het loon van mensen ergens in the country, maar hun levensonderhoud is ook 3x zo hoog en daar passen de lonen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid nog:

Leeftijd:30
Opleiding(en): Geschiedenis en Bestuurskunde
Certificaten: geen
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: Functioneel ontwerper/ business analist

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop:Ja
GSM: Vergoeding voor telefoon
Leaseauto:Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, werkgever betaald
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding 120 euro p/maand
Land:Nederland
Regio:Zuid-Holland
Reistijd:55 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 873567 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:01:
Even voor de duidelijkheid nog:

Leeftijd:30
Opleiding(en): Geschiedenis en Bestuurskunde
Certificaten: geen
Werkervaring: 3 jaar
Huidige functie: Functioneel ontwerper/ business analist
No offense maar je hebt dus, zoals ik het lees, geen relevante opleiding genoten "dus" is jouw hoogst genoten opleiding bot gezegd VWO. Geen idee of jouw werkervaring al 3 jaar bij dit bedrijf is of dat je eerst anderhalf jaar links "iets" hebt gedaan en nu pas anderhalf jaar bij je huidige bedrijf werkt.

Vul ik met deze gegevens (3 jaar, 30 jaar, Zuid-Holland, ICT Functioneel ontwerper) Salariskompas is, krijg je rond de 2500 als MBO en tot 3100 als HBO. Je huidige salaris lijkt daar exact tussenin te zitten dus wat mij betreft marktconform.

Ik vind het lastig om een advies te geven voor de komende onderhandeling/beoordeling. Het is voor jou waarschijnlijk ook lastig om meer info over jezelf etc. te geven (iets met Google Indexing) maar ik zie niet geheel in, op basis van de posts, waarom jij meer zou moeten/mogen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

MAX3400 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:29:
[...]
No offense maar je hebt dus, zoals ik het lees, geen relevante opleiding genoten "dus" is jouw hoogst genoten opleiding bot gezegd VWO. Geen idee of jouw werkervaring al 3 jaar bij dit bedrijf is of dat je eerst anderhalf jaar links "iets" hebt gedaan en nu pas anderhalf jaar bij je huidige bedrijf werkt.
Zoiets is altijd een twistpunt.
In salariswijzers vul ik zelf over het algemeen HBO in, omdat HBO+/WO dat mijn werk- en denkniveau is.
Dat ik in de praktijk door omstandigheden aan het begin van het VWO ben gestrand is niet zo relevant.

Kortom: Geen wet van meden en perzen en iets waar je in mijn ogen best een beetje creatief mee mag zijn. In the end gaat het in (ICT) vacatures ook bijna altijd om werk- en denkniveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06 21:41
MAX3400 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:29:
[...]

ik vind dat wel heel kort door de bocht, want na x jaar werkervaring maakt het echt niet meer uit in welke richting je een opleiding hebt gedaan.
Ook indien je net een opleiding hebt afgerond zegt het hebben van een HBO of WO papiertje toch meer dan je denk/leer en doorzettingsvermogen dan louter VWO

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Ik heb ook wel eens mijn gegevens ingevuld in het salariskompas.
Hieruit komt een maand salaris die 500-600 euro hoger ligt.
Secundaire arbeidsvoorwaarden zitten volgens mij niet verwerkt in dit maandbedrag.
Ik krijg bijvoorbeeld nog een bonus etc, als ik die mee tel, dan wordt het verschil al een stuk kleiner.

Zo had ik laatste ook een vergelijking met iemand anders in een soort dezelfde functie als ik, alleen ander bedrijf.

Zijn maandloon was 300 euro hoger (bruto), verder geen 13e maand of bonus regeling.
Ik heb dat wel en verdien dan in principe gelijk (zelfs iets meer), enig nadeel is dat de bonus dus niet meegeteld kan worden in hypotheek aanvragen etc.
Ik kijk voornamelijk naar het totaalplaatje per jaar, maar soms had ik ook liever mijn maand salaris wat hoger.
Maarja een overstap zal op jaar basis niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Max3400, nouja ik weet niet of je bekend bent met functioneel ontwerpers/ business analist, maar het is natuurlijk niet alleen een technisch verhaal. Daarbij wordt sowieso iedereen bij ons intern opgeleid aangezien er geen relevante vooropleiding voor is, behalve iets in de richting van informatica/ bedrijfskunde/ bestuurskunde. Zeker ook omdat ministeries onze voornamelijke klant zijn. Daarnaast heb je ook te maken met een stukje denkniveau dat niet 'slechts' VWO is. Ik werk drie jaar bij dit bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 16:51
Anoniem: 873567 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:44:
@Max3400, nouja ik weet niet of je bekend bent met functioneel ontwerpers/ business analist, maar het is natuurlijk niet alleen een technisch verhaal. Daarbij wordt sowieso iedereen bij ons intern opgeleid aangezien er geen relevante vooropleiding voor is, behalve iets in de richting van informatica/ bedrijfskunde/ bestuurskunde. Zeker ook omdat ministeries onze voornamelijke klant zijn. Daarnaast heb je ook te maken met een stukje denkniveau dat niet 'slechts' VWO is. Ik werk drie jaar bij dit bedrijf.
Daar zijn zeer zeker wel relevante opleidingen voor, zoals je aangeeft Bedrijfskundige Informatica. Heb ik ook gedaan op HBO niveau en daar leer je exact wat je voor dit soort functies nodig hebt ;)

Ik vind dat je niet zo heel slecht verdiend gezien je werkervaring. Na 3 jaar zat ik op zo'n 2300 bruto.
Je zou er hooguit een beetje bij kunnen krijgen (en dat baseer ik dan alleen op leeftijd), maar ik vind dit wel aardig "normaal" qua salaris en ervaring.(met de nadruk op ervaring)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
"Daar zijn zeer zeker wel relevante opleidingen voor, zoals je aangeeft Bedrijfskundige Informatica"

Ik bedoel meer dat ons werkveld een super niche is. Het staat er niet duidelijk.
Pagina: 1