kapotte videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

in 2011 heb ik een laptop gekocht met een radeon hd 6900 videokaart erin, deze is een jaar geleden kapot gegaan, volgens mij nadat ik windows 10 probeerde te installeren. De winkel waar ik hem heb gehaald zegt dat er niks aan is te doen, en dat deze kaart ook niet te vervangen is. is dit zo? waarschijnlijk heb je nog meer gegevens van mijn laptop nodig om een oordeel te vellen, dus graag hoor ik welke info hiervoor nodig is.
ik vind het een beetje veel geld om de laptop zomaar weg te doen nu.

Relevante software en hardware die ik gebruik

windows 7

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Je kunt beginnen met welk merk en type laptop je hebt misschien? Wat wil je verder weten? ZO kan het zijn dat de videokaart onboard zit, oftewel aan je moederbord vast. Dan is het einde verhaal. Soms kan het ook zo zijn dat ze in een MXM slot zitten, dus wel te verwisselen zijn.

Wil je zelf de boel open maken om te kijken of wil je de winkel controleren op hun bewering en garantie oid claimen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:24
Welk merk laptop? Typenummer? Serie?
En definieer kapot - doet hij het helemaal niet meer, of valt hij na verloop van tijd uit?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Eens met RJC82, aangeven welk merk en welk type laptop het is zou zeer handig zijn.

En hoe weet je dat de videokaart kapot is? Start hij niet meer op? Wat voor kuren vertoont hij?

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 30-08 22:51
Laptop is gekocht in 2011, het is nu 2017, garantie zal onder tussen ook wel verlopen zijn.
Maar goed, grote kans dat dit een onboard kaart is welke niet is te vervangen.
Misschien is het scherm wel kapot of backlight.

Zit er geen vga oid op je laptop om een externe monitor aan te sluiten?

[ Voor 26% gewijzigd door WeHoDo op 17-01-2017 12:19 ]

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok. het is een destiny laptop van xnotebooks. de videokaart werkt dus niet (helemaal niet meer) maar voor de rest kan ik er nog wel alles mee doen. maar dus geen echte grafische dingen, mij is verteld dat hij nu loopt op de grafische adapter van het moederbord?!?

serial nr: NKP150HM0001G00082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:45
Videokaart is gewoon vervangbaar maar de Radeon 69** series staan er helaas om bekend vroegtijdig het leven te laten ofwel met een ander exemplaar zal het ook weer afwachten zijn tot deze defect gaat.

Je kan hem eventueel verwisselen met een firepro M6000 (HD7870M) die een stuk betrouwbaarder is, veel goedkoper en ook nog gewoon qua drivers ondersteund word (iets wat met de 69 series niet het geval is):

https://nl.aliexpress.com...600-M6800/1967830778.html?

Qua snelheid ontlopen ze elkaar niet veel waarbij de M6000 vooral door de drivers vaak beter presteerd.

[ Voor 10% gewijzigd door _Drake_ op 17-01-2017 20:16 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
top antwoord, dankjewel! denk dat ik dan die inderdaad ga bestellen. ik had al iemand gevraagd waarom ik niet gewoon diezelfde kaart kon kopen, maar die zou niet meer te krijgen zijn ofzo. maargoed, dankjewel iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de kaart die ik had is trouwens de HD6990, verschilt dit nog iets? kan de genoemde kaart deze snelheid evenaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:35:
de kaart die ik had is trouwens de HD6990, verschilt dit nog iets? kan de genoemde kaart deze snelheid evenaren?
Is een iets snellere variant van de HD6970M en die gaan vaak nog sneller dood, ze zijn overigens nog wel te vinden maar vaak exemplaren die en reflow oven in zijn geweest en dan nog een jaartje wellicht werken (plus de prijzen zijn erg hoog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus de aanbevolen kaart een goede vervanger? dan ga ik voor die ! thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
_Drake_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:52:
[...]

Is een iets snellere variant van de HD6970M en die gaan vaak nog sneller dood, ze zijn overigens nog wel te vinden maar vaak exemplaren die en reflow oven in zijn geweest en dan nog een jaartje wellicht werken (plus de prijzen zijn erg hoog).
Dan is een poging tot DHZ reflowen misschien ook nog een optie? Module in Alufolie wikkelen en ff 10 minuten op 180 graden goudbruin bakken?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
Ja hoor, ook dat kan nog wel eens werken, ik zou 220 graden op 10 min doen ( op die manier heb ik een 7970m weer eens tot leven gewekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:20
Zelfde hier met GPU's, diverse andere pcb's met BGA-chips en twee weken geleden nog met een 16GB DDR4 bankje.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb even nagevraagd bij de winkel waar ik de laptop toendertijd heb gekocht, over de aanbevolen M6000 kaart. dit kreeg ik als antwoord:

"Wij weten niet wat er toen verteld is maar dit is voor een dell notebook en zal niet ondersteund dan wel herkend worden door uw notebook i.v.m. een andere vbios."
Pagina: 1