Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UTP naar HDMI vanuit verschillende posities naar 1 converter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of iemand me kan adviseren over de volgende situatie

Ik heb een beamer die aan het plafond in een aula hangt. Deze stuur ik aan via HDMI over UTP. Ik heb dus beneden een HDMI naar UTP converter, en boven bij de beamer een UTP naar HDMI converter.

Het lijkt me wel makkelijk om dit vanuit meerdere posities in de aula te kunnen doen (omdat de zaalindeling niet altijd hetzelfde is), dus wil ik een aantal extra UTP WCD’s aan de muur hebben richting de beamer.

Nou vraag ik me af hoe ik het beste die 3 of 4 UTP lijnen boven bij de beamer weer samen kan voegen tot één lijn, zodat ik daar de UTP naar HDMI converter weer aan kan knopen.

Gaat dit lukken met een switch, of kan ik ze bijvoorbeeld weer gewoon samenvoegen in één UTP WCD?

(Ik heb geprobeerd om er een goedkope hub van de praxis voor te gebruiken, maar dat werkt niet. Als ik die doormeet zijn er ook maar 4 van de 8 polen aangesloten)

Alvast bedankt voor de reacties

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een hub is "broadcast" dus ik denk dat je met een goede switch het beste resultaat haalt.

Geen idee wat dit kost maar dat lijkt me een kant & klare oplossing voor jouw vraag? Mogelijk dat er in NL andere/betere opties leverbaar zijn.

Heb je toevallig al een random multimedia / presentatie bedrijf in de omgeving gebeld hierover? Of een bedrijf als Bax Shop ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-10 08:14

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Volgens mij heb je hier een HDMI switch voor nodig, waarmee je dus met 4 HDMI converters aan de kant van je beamer werkt en 4 aan de wall outlets. Ik weet niet of dat goedkoper of handiger is dan gewoon met 4 HDMI outlets te werken en een HDMI switch er tegenaan te gooien.

Met een ethernet switch ga je d'r niet komen. Het is geen ethernet dat je doet. :)
Je gebruikt enkel UTP als medium. (En dat werkt inderdaad vaak prima. Wij jagen d'r bijvoorbeeld analoge videosignalen van de deurcamera's overheen. Wel opletten dat je zoiets niet per ongeluk in een ethernet switch prikt, met wat pech frituur je die daar mee.)

EDIT:
Ik zie dat er wel mogelijkheden zijn daadwerkelijk HDMI over ethernet te doen, maar dan heb je het over dit soort oplossingen: https://www.blackbox.nl/e...LWqg-7dyNECFcky0wodeLgL7w

Gezien de vraagstelling denk ik niet dat je dat bedoelt, maar idd HDMI over UTP en da's heel wat anders.

[ Voor 27% gewijzigd door unezra op 17-01-2017 09:13 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12
Er van uit gaande dat de converter geen gebruik maakt van het standaard ethernetprotocol. Heb je bijvoorbeeld een matrix-extender nodig.

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 09:26

GJ007

:)

hdmi over utp, zonder ip, dan is het gewoon een 'dom' systeem. dus als je gewoon alle aderparen parallel aan elkaar doorlust tpv de beamer, moet het volgensmij ook lukken.

signature

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:13
moet eerlijk zeggen ik ken dit/deze systemen niet persoonlijk.

Maar zou het niet mogelijk zijn dat wanneer je je aansluiting bij je beamer hebt, en her en der een (dubbele) data aansluiting in de muur hebt, en dan bijv. ieder linker poortje gekoppeld op het gewone data netwerk, en ieder rechter poortje koppelen d.m.v. een simpele domme switch richting beamer?

Vooropstaande ik ken dergelijke systemen niet, en weet dus ook niet of zoiets gaat werken, maar in mijn ogen moet dit mogelijk toch (kunnen) werken.
Anders zou je eerst telkens in je patchkast een kabeltje moeten omprikken voordat je je beamer via die aansluiting kan gebruiken.

Heb trouwens wel eens een oplossing gezien/gevonden die wel op basis van IP werkt, en dat kon je dus gewoon in je normale data netwerk prikken.. wat ik er nog van weet is dat dit een vrij prijzige set was..
meen iets van ~€500,- voor setje van 2

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• NielsOo
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-11 18:06
Beetje afhankelijk van je situatie. Er van uitgaande dat je een HDBaseT achtige omzetter gebruikt, heb je in mijn ogen drie opties:

- je maakt een patchpunt op de plek waar de utp kabel richting beamer vertrekt. Alle overige aansluitpunten laat je daar uitkomen en patch je dus passief door

-je gebruikt (indien aanwezig) meerdere inputs van je beamer en legt utp van je beamer naar alle aansluitpunten. Hiervoor heb je wel meer ontvangers nodig en bent beperkt door het aantal inputs. Daarnaast moet je waarschijnlijk steeds met de ab schakelen tussen de inputs

-je doet hetzelfde als de optie hierboven, maar je voegt een HDMI switch op basis van auto switching toe. Let hierbij op dat de ontvangende omzetters geen signaal blijven uitsturen als er geen zender verbonden is.

Zoals hierboven ook al aangegeven: met een ethernet switch gaat dit niet lukken omdat er hoogstwaarschijnlijk geen echt ethernet over je utp kabel gaat (mits je HDMI over IP omzetters gebruikt, maar ik gok van niet)

Met het bij elkaar knopen van de kabels moet je oppassen: grote kans dat je hierdoor ook ongewenste bijwerkingen creëert (reflecties etc)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden, ik had even niet in de gaten dat ik al reacties had, sorry!
GJ007: Ik hoop dat dat lukt. Is het eerste dat ik ga proberen.
De rest van de reacties ga ik me nog zeker in verdiepen. Thanks!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:01

ongekend41

Division Brabant

Geen idee wat (en in welke resolutie) je wil afspelen, maar je zou op een vaste plek iets als een Raspberri Pi aan de beamer kunnen knopen, en die via het netwerk benaderen om te af te spelen. Desnoods binnen een eigen netwerk wanneer je de ruimte hebt om er wat aan uit te geven.
Anderzijds, als je toch de ladder op moet om de beamer te richten voor de nieuwe indeling van de aula dan is een kabeltje omprikken zo gedaan.

nope

Verwijderd

Wat is je budget?

Barco Clickshare oplossingen zijn geniaal in dit soort situaties.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 23:38 ]

Pagina: 1