Dag Tweakers,
Ik ben ten einde raad. Ik heb sinds oktober een probleem met mijn versterker/setup waar ik nu echt niet meer uitkom - ik heb de wetenschappelijke aanpak genomen om alles uit te kunnen sluiten maar dit levert telkens weer directe contradicties op, dus wend ik mij tot jullie.
Het probleem
Na ongeveer een half uur of meer aan te staan begint mijn TV zwart scherm te geven - dan weer terug te wisselen naar het beeld, en na een aantal keer dit te herhalen binnen een tijdspanne van een aantal tientallen minuten blijft het scherm zwart en verschijnt de melding 'Mode not supported' op mijn Samsung TV. Op de versterker switchen van input en weer terug lost het weer even op. 's Ochtends lijkt dit probleem vaker/sneller voor te komen, als de versterker lang uit heeft gestaan (wel op standby). Dit heeft een paar week/maand geduurd, en toen wilde de versterker niet meer aan. Hij is toen gerepareerd voor 190 euro (SL Eindversterker, driver/stuurtrap hersteld. 2x PT + 1x T + 4x R vervangen - aldus het reparatierapport). De versterker ging daarna wel weer aan, maar de problemen bleven terugkomen. De versterker is toen nog een keer opgestuurd, en hij heeft een week lang een duurtest doorstaan zonder dat de problemen gereproduceerd konden worden
Toen de versterker weer teruggekregen, en toen heb ik het systematisch aangepakt:
Wat ik denk dat het mogelijk is
Samsung LE40C530
Denon AVR X2000
Chromecast 2
Intel NUC DN2820FYKH met Kodi (ubuntu)
Steamlink
Xbox 360 (Component)
Yamaha NS-555
Yamaha C-444
Foto van de error

Ik hoop dat jullie een idee hebben over wat dit mogelijkerwijs zou kunnen zijn. Ik tast inmiddels compleet in het duister - het begint een aardig frustrerende operatie te worden op deze manier. Alvast bedankt!
Groet,
Luqq
Ik ben ten einde raad. Ik heb sinds oktober een probleem met mijn versterker/setup waar ik nu echt niet meer uitkom - ik heb de wetenschappelijke aanpak genomen om alles uit te kunnen sluiten maar dit levert telkens weer directe contradicties op, dus wend ik mij tot jullie.
Het probleem
Na ongeveer een half uur of meer aan te staan begint mijn TV zwart scherm te geven - dan weer terug te wisselen naar het beeld, en na een aantal keer dit te herhalen binnen een tijdspanne van een aantal tientallen minuten blijft het scherm zwart en verschijnt de melding 'Mode not supported' op mijn Samsung TV. Op de versterker switchen van input en weer terug lost het weer even op. 's Ochtends lijkt dit probleem vaker/sneller voor te komen, als de versterker lang uit heeft gestaan (wel op standby). Dit heeft een paar week/maand geduurd, en toen wilde de versterker niet meer aan. Hij is toen gerepareerd voor 190 euro (SL Eindversterker, driver/stuurtrap hersteld. 2x PT + 1x T + 4x R vervangen - aldus het reparatierapport). De versterker ging daarna wel weer aan, maar de problemen bleven terugkomen. De versterker is toen nog een keer opgestuurd, en hij heeft een week lang een duurtest doorstaan zonder dat de problemen gereproduceerd konden worden
- Geen enkele speaker of andere kabel aangesloten - puur HDMI out en stroom.
- Eerst zonder bron met een nieuwe HDMI AudioQuest kabel aan de TV gehangen - hele nacht geen geflikker gehad.
- Chromecast aangesloten, hele dag aangehad zonder problemen
- NUC aangesloten - tijdje geen problemen maar daarna kwam het terug.
- Nuc aangesloten met nieuwe kabel: nog steeds problemen
- Raspberry Pi 2 aangesloten - ook problemen na een tijdje.
- Verschillende bronnen - HDMI / Component: altijd problemen
- Direct aansluiten bron op de TV: geen problemen
- Verschillende TV's: andere TV geprobeerd (ook samsung) - ook problemen met verschillende bronnen
- Alle kabels meerdere keren vervangen, nu zelfs door duurdere HDMI kabels: nog steeds problemen
- Verschillende HDMI inputs op de TV geprobeerd: beide geven problemen
- Alle settings uitgezet in de versterker qua HDMI CEC etc
- Lang de versterker van de stroom gehad
Wat ik denk dat het mogelijk is
- Misschien zit het probleem toch in mijn tv
- Ik verdenk dat hier in huis misschien iets raars met de stroom aan de hand is. Lampen gaan hier ook abnormaal snel kapot, en de batterij van mn vriendins MacBook is ook al twee keer erg snel overleden. Kan toeval zijn.
- Misschien is mijn NUC toch iets raars aan het verstoren in de versterker wat daarna ook de tests met andere inputs verstoort, maar wat zichzelf na tijd weer oplost. Echter langdurig gebruik leidt blijkbaar wel tot blijvende schade.
- Misschien treedt er interferentie op door de verscheidenheid aan kabels.
Samsung LE40C530
Denon AVR X2000
Chromecast 2
Intel NUC DN2820FYKH met Kodi (ubuntu)
Steamlink
Xbox 360 (Component)
Yamaha NS-555
Yamaha C-444
Foto van de error

Ik hoop dat jullie een idee hebben over wat dit mogelijkerwijs zou kunnen zijn. Ik tast inmiddels compleet in het duister - het begint een aardig frustrerende operatie te worden op deze manier. Alvast bedankt!
Groet,
Luqq