Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitzoeken van een goede lichtgewicht computer, lage specs.

Pagina: 1
Acties:

• Koen1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-01 10:21
Ik ben op zoek naar een computer, die als hij in de smaak valt in grote hoeveelheden gekocht kan worden.
Het is voor een project, waarbij ik graag mijn programmeerkennis wil testen.

Wat moet de computer hebben?
Minimaal 1Ghz CPU
1GB RAM
20GB HDD (Voor Windows 10) 10GB HDD (Voor Windows Embedded)
1x USB 2.0
1x VGA (output)
En als hij netwerk heeft is het helemaal mooi.

Ik wil er namelijk graag een lichtgewicht programma op draaien, die een HDD/SSD kan formatteren als hij er in word gestoken. Dit moet me wel lukken in C#, maar ik wil dit dan op de markt brengen als all-in-one oplossing.

Het liefst maximaal 30 euro per computer.

Verder ligt mijn merkvoorkeur bij Dell, echter lijken die me nogal duur voor zo een oplossing dus is merkloos of een onbekend merk ook acceptabel.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat heb je zelf al gevonden? Dat is de eerste vraag die je altijd moet beantwoorden als je een topic opent :).

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:20
Voor 30 euro wordt dat heel moeilijk. Misschien dat een raspberry pi oid iets is.

• Koen1997
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-01 10:21
Ik heb zelf vooral gekeken naar http://www.dell.com/learn...ows-embedded-thin-clients die mij duur lijken, omdat het Dell is.

Verder hem ik ook losse onderdelen gezocht, waar ik helaas nog niet uit ben. Het zijn veel onderdelen, die samen vaak meer dan 30 euro maken. Omdat ik het namelijk ook door wil verkopen, wil ik er een marge op zetten zodat ik er wat omzet op draai en niet te duur moet zijn in de verkoop.

[ Voor 20% gewijzigd door Koen1997 op 16-01-2017 22:38 ]

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Voor <€30 moet je per definitie aan een embedded ARM of MIPS bordje gaan denken, alleen past dat niet helemaal bij je Windows eisen. Wat moet er allemaal inbegrepen zijn bij de €30? Voeding? Behuizing? Windows licentie?
Waarom ga je niet voor Linux bij dit budget?

Edit: Begrijp ik nou goed dat het énige doel van dit ding moet zijn, om een HDD/SSD te formatteren zodra die aangesloten wordt? Dat is zo ongeveer in twee regels BASH te schrijven, daar heb je geen Windows op een 10/20GB schijf voor nodig. Hell, dit moet met Linux nog te doen zijn met minder dan 32MB storage.

[ Voor 37% gewijzigd door TommyboyNL op 16-01-2017 22:56 ]