MMO-FPS met RPG elementen gezocht!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huboka
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Deze vraag is waarschijnlijk al wel vaker gesteld, maar ik heb nog niet gevonden wat ik zoek.

Ik ben op zoek naar een shooter, in een online open wereld, met rpg elementen. Zeg maar iets als destiny in een grote open wereld, WoW in first person met een geweer in je handen, verzin het maar.

Ik heb natuurlijk zelf al wat rondgekeken, en ben games tegengekomen als Planetside 2 en Defiance. Ik kreeg bij de eerste echter het idee dat het rpg-element daar niet echt aanwezig is en bij de tweede dat de game vrij verouderd is en zijn community grotendeels is kwijtgeraakt.

Hebben jullie nog tips of suggesties omtrent een game met shooter, MMO én RPG elementen (I know, ik ben veeleisend)?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:09

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Qua loot shooters heb je in ieder geval:

The Division: een beetje als Destiny en heeft nog veel multiplayer aspecten in zich.
Borderlands: is voornamelijk singleplayer en coop.
Warframe: niet echt een open wereld en meer gericht op instances. Wel free2play.

Een MMO die speelt als een (first person) shooter? Geen idee eigenlijk. Meestal gaat dat niet zo goed qua netcode. Je hebt games als Firefall welke een beetje spelen als een shooter, maar ook weer niet echt.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huboka
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-12-2024
Ok, bedankt voor je reactie!

Free to play is niet noodzakelijk (in mijn ervaring zijn buy to play spellen vaak wel een stuk beter en fijner om te spelen). Als ik het MMO deel laat varen, en me wil richten op instance gerichte games (zoals destiny) met toffe pvp, wat zou je dan aanraden? Warframe en The Division heb ik beide geprobeerd (kreeg de laatste gratis bij m'n videokaart) en was er niet super tevreden mee. Warframe vond ik net iets te over the top wat sci-fi betreft en the division werd echt super snel heel repetitief. Sorry als ik nu echt super veeleisend ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:01

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Division moet je spelen dan.. is tegenwoordig niet duur. Voor 10e heb je een key ofzo..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Je zou Planetside 2 ook gerust eens kunnen proberen, dat is free to play. Ik heb daar best wel een tijd veel plezier aan beleefd, maar misschien dat het inderdaad wel wat te weinig RPG element zal bevatten. Het is voornamelijk een grote open wereld shooter met veel mensen en een serieus interessant tactisch aspect (voor als je gevorderd raakt in het spel).

The Division zou dan misschien meer in je straatje vallen. Die kost nu niet zoveel meer en schijnt met de nieuwste updates wel heel tof (weer) te zijn. Ik heb 't ook wel veel gespeeld, maar haakte op den duur af vanwege eentonigheid. Misschien moet ik 't zelf ook maar weer eens gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endechaos
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 15:29
planetside 2, dat is lang geleden. Gelijk weer opgepakt . Was hem alweer vergeten geweldige game !

[ Voor 12% gewijzigd door endechaos op 21-01-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 17:03
arma 2 / 3 alltijd mooi lekker toxic vaak
genoeg game mod`s te vinden wat je misschien wel bevalt

[ Voor 41% gewijzigd door NLMarcel194 op 21-01-2017 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:41
Mocht je toch ook eens verder willen kijken dan een MMO, maar wel een FPS met RPG elementen, zou je Borderlands 2 eens moeten oppakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 11:11

Pykow

Angelo OTR

Wat dacht je van borderlands ?
Heeft alle elementen waar je naar zoekt

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Echte MMO's zijn er niet echt meer, weinig met een echte 'MMO wereld', het gros is gewoon een singleplayer met wat multiplayer instances (6-40 man op een map). Je hebt bv Firefall, maar die is soort van randje afgrond, Fallen Earth, opzich best leuk te spelen, maar daarbuiten zijn het allemaal of CS clones (AVA, blacklight, warfrace), instance based (hoewel warframe heerlijk speelt).

Vroeger had je nog Tabula Rasa, was ook een fullblown MMO, niet helemaal een shooter, maar was verdomd vet om te spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1