Toon posts:

Custom koeler voor de rx 480

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het web research gedaan of er mensen zijn die een custom cooler hebben gemaakt voor de rx 480. Wat filmpjes tegen gekomen maar niet echt antwoord. Is er iemand hier die het heeft gedaan? En wat raden jullie aan? waterkoeling of lucht? Voorlopig word de rx 480 niet o.c. maar in de toekomst zou ik het wel nodig hebben.

Het gaat om de xfx amd radeon rx 480 black edition 8gb. Met de laatste drivers van amd zelf werkt prima geen enkel problemen mee (op luide koelers tijdens load na) temp onder load max 85 graden vind ik niet zo fris en voor als ik later wil overclocken helemaal niet.

Ik heb al de ventilatoren aangepast met crimson maar toch terug gezet naar origineel.

Nu is mijn vraag waar moet ik me in verdiepen en wat is een betere koeling? uit mijn research heb ik begrepen dat de vram een apart koelertje moet hebben? alle tips hulp welkom
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Laten we beginnen met welke je precies hebt:P

pricewatch: XFX Radeon RX 480 Black Edition 8GB
pricewatch: XFX Radeon RX 480 GTR Black Edition 8GB

Als je de eerst hebt. Verkoop hem. En koop van dat geld 1 met aftermarket cooler(zodat je geen garantie verliest) Heb je de 2de en wil je koeler kan je of kijken naar betere aftermarket koeler. Of je kan in je airflow kijken(link even je computer zodat we weten waar we mee werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de 1e helaas en wat garantie betreft heb helaas de garantiebewijs niet 2e hands kaart overgenomen voor een prikkie van daar dat ik nog wel een eurotje of 100 kan en wil investeren voor de koeling. edit: koelt zoals het moet koelen is niet defect ofzo.

Hierbij mijn systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 366,50€ 366,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 156,99€ 156,99
1XFX Radeon RX 480 Black Edition 8GB€ 308,55€ 308,55
1Sharkoon S28 Value€ 67,99€ 67,99
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G4D30AETA€ 128,01€ 128,01
1Xilence Performance A+ 630 watt€ 55,50€ 55,50
1Kingston SSDNow UV400 480GB€ 135,95€ 135,95
1Samsung XP941 256GB€ 0,-€ 0,-
1Sandisk SSD Plus 480GB€ 116,93€ 116,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.381,32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Laten we beginnen bij het begin...
Wat is je doel?
Zo hoog mogelijke overclock? Zo laag mogelijke temps? Dan moet je naar LN2, Phase Change, of waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn doel is de temperatuur zo laag mogelijk houden idd en kwa overclock in de toekomst de maximale er uit halen maar niet alleen dat wil het ook een beetje stil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
https://www.nzxt.com/products/kraken-g10-black

Ik weet niet zeker of die past (volgens internet wel na wat gehannes), maar ik zou hem wel als outtake radiator plaatsen met fans in juiste richting, want je wil juist niet die warmte over je scythe mugen hebben, dan zakt het koelrendement behoorlijk door een lager temperatuurverschil over de heatsink.

Warmtetechnisch lijkt het mij veel logischer om een gpu te waterkoelen dan een cpu. Dit omdat een gpu meer warmteproductie heeft die alle andere computeronderdelen eventueel negatief beïnvloed. Maargoed, waarschijnlijk is het praktischer om een cpu te waterkoelen: Overklokken is sexy & sex sells! Dus doet iedereen dat. Maargoed, de betamax was technisch ook de beste keuze maar verloor toch van VHS. 8)

[ Voor 121% gewijzigd door govie op 16-01-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
govie schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:28:
https://www.nzxt.com/products/kraken-g10-black

Ik weet niet zeker of die past, maar ik zou hem wel als outtake radiator plaatsen met fans in juiste richting, want je wil juist niet die warmte over je scythe mugen hebben, dan zakt het koelrendement behoorlijk door een lager temperatuurverschil over de heatsink.
mooi ding wist niet zat ze bestaan maar past helaas niet op de rx 480 volgens de specs mijn kaart zit vlak onder mijn cpu koeler maar die blaast weer alles naar de uitlaat kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S28 heeft een groot manco en dat is de aanvoer van lucht bij de intakefans. Er zit zoveel plaatwerk voor de fans dat meer dan de helft van het oppervlak van de fans ongebruikt is. Wil je betere koeling dan zou een andere veel betere behuizing de beste stap zijn. Je kunt andere koelers wel upgraden of vervangen, als de koeling van de behuizing niet in orde is schiet je er nog niets mee op.

De voeding is ook een budget keuze en van heel erg matige, bijna slechte kwaliteit. Niet dit systeem waardig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van die Kraken G10 is dat je voor die prijs alleen die bracket met fan hebt. De pomp met radiator en fan moet je er nog apart bij kopen.

Je kunt denken aan bijvoorbeeld de pricewatch: Arctic Twin Turbo II waar alle heatsinks voor op de onderdelen rondom de GPU ook al meteen worden meegeleverd. Zie ook:
https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-twin-turbo-ii.html
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:39:
De S28 heeft een groot manco en dat is de aanvoer van lucht bij de intakefans. Er zit zoveel plaatwerk voor de fans dat meer dan de helft van het oppervlak van de fans ongebruikt is. Wil je betere koeling dan zou een andere veel betere behuizing de beste stap zijn. Je kunt andere koelers wel upgraden of vervangen, als de koeling van de behuizing niet in orde is schiet je er nog niets mee op.
Denk dat het wel mee valt, 85 graden voor reference RX 480's is normaal.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatste per ongeluk nieuwe reactie i.p.v. vorige wijzigen.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:36:
[...]

mooi ding wist niet zat ze bestaan maar past helaas niet op de rx 480 volgens de specs mijn kaart zit vlak onder mijn cpu koeler maar die blaast weer alles naar de uitlaat kant
Custom loop kan ook, wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:42:
Nadeel van die Kraken G10 is dat je voor die prijs alleen die bracket met fan hebt. De pomp met radiator en fan moet je er nog apart bij kopen.

Je kunt denken aan bijvoorbeeld de pricewatch: Arctic Twin Turbo II waar alle heatsinks voor op de onderdelen rondom de GPU ook al meteen worden meegeleverd. Zie ook:
https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-twin-turbo-ii.html

[...]

Denk dat het wel mee valt, 85 graden voor reference RX 480's is normaal.
Klopt de 85 graden is vrij normaal voor deze gpu. Maar om uit te sluiten of mijn behuizing wel of niet goed is ga ik eens proberen de front van mijn kast los te maken en kijken of het veel scheelt als 2 inlaat ventilatoren staan. De kraken g10 is helaas zowiezo geen optie omdat de website aangeeft dat deze niet op de rx 480 past.

dit lijkt me wel wat?
http://www.xs-pc.com/waterblocks-gpu/blade-radeon-rx480

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 23:33:
[...]

Klopt de 85 graden is vrij normaal voor deze gpu. Maar om uit te sluiten of mijn behuizing wel of niet goed is ga ik eens proberen de front van mijn kast los te maken en kijken of het veel scheelt als 2 inlaat ventilatoren staan. De kraken g10 is helaas zowiezo geen optie omdat de website aangeeft dat deze niet op de rx 480 past.

dit lijkt me wel wat?
http://www.xs-pc.com/waterblocks-gpu/blade-radeon-rx480
Als je een paar honderd euro uit wil geven aan alleen wat betere koeling voor de videokaart is dat een optie. Dat block is bedoeld voor een custom water loop, met alleen dat block ben je er dus nog lang niet. Dan kun je beter je huidige kaart verkopen en 1 met een betere koeling terugkopen. Dat is één van de makkelijkste en goedkoopste opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet veel makkelijker en goedkoper om je huidige kaart te verkopen en een pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil of pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G terug te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan doe ik dat maar. Heb eigenlijk nog wel wat te besteden met het idee dat ik er wat wijzer van zou worden en wat meer leer maar als de meeste zeggen dat verkopen een beter optie is. Dan doe ik da maar bedankt voor alle reacties.
Pagina: 1