bios van packerd bell pc

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:51

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Een maatje van me heeft een packerd beel pc en nu wil eeffe in het bios kijken of ik daar niet wat kan tunen aan dat ding. Want die pc is zo sloom gewoon. En hij heeft geen boekje meer.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Dus :?
staat er niet tijdens het booten met welke toets je in de bios komt?
meestal is dit del of F1 ofzo..

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 12:30
F2, F10, CTRL-ALT-ESC, er zijn vele mogelijkheden.

Even snel kijken op de PB site lijkt F2 de meest waarschijnlijke.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

of gewoon delete natuurlijk

Verwijderd

ik denk dat er weinig valt te tweaken aan zo'n pak-en-bel, heeft net zo'n graf bios als IBM dacht ik :(

Verwijderd

Oh volgens mij ga je wel heel weinig geluk hebben met die packard bell :r

Dit zijn de meest kloterige systemen die je maar kan kopen. Je mag volgens mij echt vergeten dat je hier in iets kunt tunnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nounou, er valt wel een en ander met die krengen te doen. Heb ooit eens een PB 9004D van 133 naar 166 geOCd. Makkelijk zat >:)

Enfin, Brilson666, geef eens wat systeeminfo. Modelnaam is goed, moederbordnaam beter.

Veel nieuwere PB bakken hebben MSI mobo's, waarvoor op de MSI site OC-BIOSsen voor te halen zijn.

Alleen hopen dat het geen Houston (=GA-6WMM7) is; KUT Gigabyte i810 plankjes waar je echt niets mee kunt :r

Oslik blyat! Oslik!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Ik weet niet uit me hoofd wat de specifieke shit is die er in zit. Er een onboard voodoo 3 op en hij heeft mnaar drie pci-sloten en geen agp. Die pc is echt drama gewoon. En er word niks vermeld op welke knop je moet drukken bij het opstarten om in het bios te komen.

Life goes as it goes.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Ik gok F2, zeker weten doe ik het niet.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VooDoo3 onboard? Moet een Bora Pro (P3) of een Tempest (Celeron) mobo zijn- in beide gevallen een custom MSI mobo (nummers schieten me niet te binnen- er staan toch geen BIOSsen voor vermeld op de MSI site wegens custom design).

Tja, zoveel kun je idd bij deze niet tweaken. BIOS kun je met F2 in (staat idd op de Packard Bell BIOS splash screen), maar denk niet dat je er iets gaat vinden.

Gecondoleerd- hopelijk weet je vriend ondertussen wel beter voor z'n volgende aankoop.

Beter idee dan BIOS: doe er gewoon een normale clean install Win98SE over. Als je het helemaal goed wil doen moet je op een flop alle (hidden) .bin bestanden uit de root of c:\drivers directory backuppen- kan handig zijn als je ooit die PB troep er weer op wil zetten voor doorverkoop ofzo.

Oslik blyat! Oslik!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 03:57 schreef dion_b het volgende:
VooDoo3 onboard? Moet een Bora Pro (P3) of een Tempest (Celeron) mobo zijn- in beide gevallen een custom MSI mobo (nummers schieten me niet te binnen- er staan toch geen BIOSsen voor vermeld op de MSI site wegens custom design).

Tja, zoveel kun je idd bij deze niet tweaken. BIOS kun je met F2 in (staat idd op de Packard Bell BIOS splash screen), maar denk niet dat je er iets gaat vinden.

Gecondoleerd- hopelijk weet je vriend ondertussen wel beter voor z'n volgende aankoop.

Beter idee dan BIOS: doe er gewoon een normale clean install Win98SE over. Als je het helemaal goed wil doen moet je op een flop alle (hidden) .bin bestanden uit de root of c:\drivers directory backuppen- kan handig zijn als je ooit die PB troep er weer op wil zetten voor doorverkoop ofzo.
He kerel heel erg bedankt voor de info. Hij heeft een p3 450 erin zitten.Ik heb al gezegd dat ie als eerste een nieuw moederbord moet kopen. HIj kan dan de mijne kopen als ik een nieuwe ga halen

Life goes as it goes.

• the_rv
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05-2020

the_rv

The Hell Is Back And Burning !

Ik heb ook een Packard-Hell computer en dat ding start zo langzaam op als de tering, ook als je windows 98 se erop gooit. Maar het ergste is dat alles op het moederbord geintergreerd zit bij die gaare computers. Het was maar een tip }:0 . Op dat moederbord zit de geluidskaart :( en de videokaart (van 8mb :(:():(, maar het is goed dat je al een voodoo3 hebt. Nu nog een nieuwe geluidskaart :)

Intel Pentium III 450mhz, 128mb-ram, 46gb hd 7200rpm, nRiva TNT 2 32mb + TV-Out, Sony Dvd-Rom 5x24x, Lite-On 16x10x40, 17' Beeldscherm, HP Scanjet 5300c, HP Deskjet 843c, Philips Webcam ToUCam Pro (64fps)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
bouw gewoon voortaan zelf een systeem, dat is beter en veel leuker ook..., maar ja als je problemen heb na een tijd moet je natuurlijk zelf de oplossing vinden ipv naar de winkel terug te sturen..

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 12:39 schreef Kev0867 het volgende:
bouw gewoon voortaan zelf een systeem, dat is beter en veel leuker ook..., maar ja als je problemen heb na een tijd moet je natuurlijk zelf de oplossing vinden ipv naar de winkel terug te sturen..
Dat snap ik ook wel. Het is toch niet mijn pc maar zijn pa heeft dat ding toen gekocht

Life goes as it goes.

• t3q

t3q

Say yes to teq

Topicstarter
[b] Het was maar een tip }:0 . Op dat moederbord zit de geluidskaart :( en de videokaart (van 8mb :(:():(, maar het is goed dat je al een voodoo3 hebt. Nu nog een nieuwe geluidskaart :)
Ja dan kan wel zeggen gelukkig heb je voodoo 3 hebt maar die is ook 8mb dus dat schiet ook niet op

Life goes as it goes.

Pagina: 1