Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal de PC gebruiken voor thuiswerken. Hiervoor zal ik een minimaal één VM nodig hebben met SQL Server/IIS/Visual Studio etc. Daarnaast wil ik het gebruiken om te gamen en dan hebben we het over GTA V, Just Cause 3, Battlefield 1. Uiteraard op een zo hoog mogelijke resolutie en maximale settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €3000 inclusief monitor(en). Uiteraard het liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand een lijst met componenten die ik op basis van tweakers.net en hardware.info best buy guides en bij elkaar geraapt heb. Om een beetje toekomstbestendig te zijn heb ik gekozen voor de Kaby Lake chipset. De i7 heb ik gekozen omdat ik nu een werklaptop heb met daarin ook een i7 en dat werkt perfect icm met VMs.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem wat ik een aantal jaren kan gebruiken en waarmee ik ook de laatste games moeiteloos kan spelen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoeveel en welke monitor(en) ik wil hebben. Zijn bijvoorbeeld twee handig of misschien één van 34"? Is 4K echt een must have? Verder hoef ik geen ledjes/lampjes/lichtjes en dergelijke.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik op mijn lijstje hierboven en dat jullie hopelijk uit ervaring kunnen vertellen wat handig is met betrekking tot de monitoren. Zelf vind ik twee of meer schermen handig werken maar met een window manager zou ik met één groot scherm ook een eind moeten kunnen komen.
Ik zal de PC gebruiken voor thuiswerken. Hiervoor zal ik een minimaal één VM nodig hebben met SQL Server/IIS/Visual Studio etc. Daarnaast wil ik het gebruiken om te gamen en dan hebben we het over GTA V, Just Cause 3, Battlefield 1. Uiteraard op een zo hoog mogelijke resolutie en maximale settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal €3000 inclusief monitor(en). Uiteraard het liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Corsair Vengeance M65 Performance Zwart | € 54,95 | € 54,95 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Onderstaand een lijst met componenten die ik op basis van tweakers.net en hardware.info best buy guides en bij elkaar geraapt heb. Om een beetje toekomstbestendig te zijn heb ik gekozen voor de Kaby Lake chipset. De i7 heb ik gekozen omdat ik nu een werklaptop heb met daarin ook een i7 en dat werkt perfect icm met VMs.
| 1 | Intel Core i7-7700 Boxed | € 343,49 | € 343,49 |
| 1 | ASRock Fatal1ty H270 Performance | € 137,- | € 137,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC | € 669,95 | € 669,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 28,50 | € 28,50 |
| 1 | Steelseries Apex M500 (Qwerty) | € 84,99 | € 84,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 230,- | € 230,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.749,78 | |
| 2 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 299,95 | € 599,90 |
| 1 | Dell Ultrasharp U3415W Zwart | € 783,50 | € 783,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.383,40 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet perse.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem wat ik een aantal jaren kan gebruiken en waarmee ik ook de laatste games moeiteloos kan spelen. Ik ben er nog niet helemaal uit hoeveel en welke monitor(en) ik wil hebben. Zijn bijvoorbeeld twee handig of misschien één van 34"? Is 4K echt een must have? Verder hoef ik geen ledjes/lampjes/lichtjes en dergelijke.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik op mijn lijstje hierboven en dat jullie hopelijk uit ervaring kunnen vertellen wat handig is met betrekking tot de monitoren. Zelf vind ik twee of meer schermen handig werken maar met een window manager zou ik met één groot scherm ook een eind moeten kunnen komen.