Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2023

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
- iPhone 6 is gecrashed bij het updaten
- Restore en/of recovery wil niet meer (iTunes error 9)
- soms krijg ik hem een stukje aan het recoveren, maar dan loopt hij uiteindelijk vast (zie foto)

Ik heb het volgende geprobeerd:

- laatste versie iTunes geïnstalleerd
- op verschillende Macbooks geprobeerd (met dus verschillende iTunes installaties)
- verschillende kabels gebruikt
- stof in dock gecheckt
- alle tips op http://www.ikream.com/201...estore-update-error-24001 (muv de heatgun)
- iPhone opengeschroefd om te zien of er iets geks aan de hand was (stof, zichtbare schade etc)

Wie o wie heeft de gouden tip? _/-\o_ Nu kan ik er net zo goed mee frisbeëen... :+

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/6skx8vd6p/IMG_8220.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Inbox4me op 16-01-2017 21:45 . Reden: Foto gefixt ]

Ik ken karate, taekwondo en nog 19 andere gevaarlijke woorden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Woops, dat lijkt wel alsof the matrix erin geslopen is!

Ziet er niet uit als iets dat zomaar softwarematig op te lossen is, ook naar wat je al uitgevoerd hebt. Ervan uitgaand dat je echt alles uit die link opgevolgd hebt, want dat met die "heatgun" is niet een advies dat veel langskomt en de vraag is of dat wat oplost. Op een andere computer met itunes proberen zie ik zo snel niet tussen de tips staan maar is altijd de moeite waard.
Je zegt het niet, maar ik ga ervan uit dat dit specifieke probleem voor de restore nog niet was voorgekomen (die matrix op je scherm?).
Wat is verder de status van je 6? Is hij jailbroken? Had hij al kuren? Is er wat (onofficieel-) aan vervangen geweest?

[ Voor 10% gewijzigd door SuBBaSS op 16-01-2017 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:10

NSG

Je weet niks!

Ik heb recent ook erg veel moeite gehad met het updaten en vervolgens retoren van een iPad mini 2. Error 9 is één van de vele errors die ik heb gehad. Ik kreeg zelfs errorcodes waar Google geen antwoord op had en ook scherm glitches. Net als jou heb ik ook verschillende kabels en computers geprobeerd, allen computers met Windows.

Nou had ik toevallig nog een virtuele installatie van OSX 10.9 en dacht laat ik het hierop proberen te herstellen. En ja hoor, dat ging in één keer goed. Nou kan ik dus niet uit je verhaal ophalen of je wel of geen OSX/MacOS heb geprobeerd, maar dat zou dus de oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
SuBBaSS schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:19:
Woops, dat lijkt wel alsof the matrix erin geslopen is!

Ziet er niet uit als iets dat zomaar softwarematig op te lossen is, ook naar wat je al uitgevoerd hebt. Ervan uitgaand dat je echt alles uit die link opgevolgd hebt, want dat met die "heatgun" is niet een advies dat veel langskomt en de vraag is of dat wat oplost. Op een andere computer met itunes proberen zie ik zo snel niet tussen de tips staan maar is altijd de moeite waard.
Je zegt het niet, maar ik ga ervan uit dat dit specifieke probleem voor de restore nog niet was voorgekomen (die matrix op je scherm?).
Wat is verder de status van je 6? Is hij jailbroken? Had hij al kuren? Is er wat (onofficieel-) aan vervangen geweest?
Haha scherp: die heatgun had ik nog niet geprobeerd :P

Andere computer met iTunes heb ik geprobeerd (zal het wat duidelijker in de OP zetten).

Matrix scherm had ik nog niet eerder gezien, verder geen jailbreak, niks aan vervangen...
NSG schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:23:
Ik heb recent ook erg veel moeite gehad met het updaten en vervolgens retoren van een iPad mini 2. Error 9 is één van de vele errors die ik heb gehad. Ik kreeg zelfs errorcodes waar Google geen antwoord op had en ook scherm glitches. Net als jou heb ik ook verschillende kabels en computers geprobeerd, allen computers met Windows.

Nou had ik toevallig nog een virtuele installatie van OSX 10.9 en dacht laat ik het hierop proberen te herstellen. En ja hoor, dat ging in één keer goed. Nou kan ik dus niet uit je verhaal ophalen of je wel of geen OSX/MacOS heb geprobeerd, maar dat zou dus de oplossing kunnen zijn.
Dat is mazzel! Ik heb geprobeerd op Macbooks, je brengt me wel op een idee. Ik ga kijken of ik iemand met een Windows machine kan charteren. Héle kleine kans dat het werkt, maar ik vind het nog de moeite waard ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Inbox4me op 16-01-2017 21:44 . Reden: Ik loop te klooien met quotes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inbox4me476 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:31:
[...]
Thanks, ik ga dat morgen even proberen!
Succes :) Hier is die modus voor gemaakt.
Het lukt niet altijd in 1x maar komt wel goed als je netjes de stappen volgt.

Je bent geloof ik wel je data kwijt na DFU herstel. Maarja, dat ben je toch al als ie op geen enkele andere wijze wil herstellen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:15:
[...]

Succes :) Hier is die modus voor gemaakt.
Het lukt niet altijd in 1x maar komt wel goed als je netjes de stappen volgt.

Je bent geloof ik wel je data kwijt na DFU herstel. Maarja, dat ben je toch al als ie op geen enkele andere wijze wil herstellen.
Data kwijt is geen issue in dit geval, dus geen probleem. Ik laat weten hoe het ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
Ik * denk * dat ik hem in DFU mode heb gekregen, maar procedure was wat afwijkend van wat beschreven stond (scherm bleef wel zwart en iTunes gaf aan dat er een iPhone in herstelmodus was gevonden).

Nu een andere error, error 27 in iTunes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:18
Het groene scherm geeft al aan de er iets hardwarematigs defect is. Error 27 bevestigd dat.
Op naar de Apple Store dus.

https://www.apple.com/nl/retail/storelist/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
jeroen3 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:59:
Het groene scherm geeft al aan de er iets hardwarematigs defect is. Error 27 bevestigd dat.
Op naar de Apple Store dus.

https://www.apple.com/nl/retail/storelist/
Opties beginnen inderdaad te slinken.... Overigens heb ik al heel wat verschillende errormeldingen gezien inmiddels (bijna bingo :+ ) Apple support gaf aan dat ik hem op kon sturen, maar dat ze geen garantie konden geven dat hij gerepareerd kon worden?! Helaas woon ik niet in de buurt van een store, maar misschien dat ik daar nog wat op kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon naar een authorized repair center gaan. Card services, Amac, iCenter, etc.

Overigens heb ik dit ook wel eens gehad met de iPhone van een ander, die gaf ook steeds maar weer errors. Tot er een update voor iOS uitkwam. Dat installeerde wel. Heel leip. Met kapotte firmware zijn de errors niet geheel betrouwbaar.

Jammer dat t niet gelukt is met laatse redmiddel DFU. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 18-01-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
WhatsappHack schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 10:57:
Gewoon naar een authorized repair center gaan. Card services, Amac, iCenter, etc.

Overigens heb ik dit ook wel eens gehad met de iPhone van een ander, die gaf ook steeds maar weer errors. Tot er een update voor iOS uitkwam. Dat installeerde wel. Heel leip. Met kapotte firmware zijn de errors niet geheel betrouwbaar.

Jammer dat t niet gelukt is met laatse redmiddel DFU. ;(
Het lijkt erop dat ik hem toch niet in DFU kreeg, maar reguliere recovery mode.

Krijg 'm niet compleet uitgezet: ik krijg bv geen slider om hem uit te zetten, en als ik home en sleep/power button blijf indrukken krijg ik weer apple logo, en melding dat ik moet connecten naar iTunes.

Op Google kan ik daar helaas ook niet veel over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poehh... Dat is een goeie, ik weet niet of het ook kan als je heel snel bent als ie reboot met pwr + home. Zou ff moeten kijken, normaliter is je enige optie als ie niet uit wil om te herstarten; maar dat is nou nét niet wat je wil. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:12
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Home + sleep ingedrukt tot het scherm uit gaat, 1 sec nog ingedrukt houden dan de sleep loslaten
wil het dan wel?
Het is wat onduidelijk: 1e x vanochtend (en nu weer) heb ik idd lopen pielen met home en sleep button: iPhone heeft een zwart scherm, en aanraken met toetsen heeft geen effect (scherm blijft zwart).

Via iTunes geeft hij dan aan dat ie in recovery mode zit: maar herstellen wou vanochtend dan weer niet...

Of het is gewoon recovery mode, of wel degelijk DFU maar er is wellicht toch iets ernstigers aan de hand. Hij bleef in elk geval telkens op hetzelfde punt hangen tot nu toe.

Update: Nu blijft hij hangen op een scherm dat wisselt tussen zwart scherm en Apple logo |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inbox4me476 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:02:
[...]
Het is wat onduidelijk: 1e x vanochtend (en nu weer) heb ik idd lopen pielen met home en sleep button: iPhone heeft een zwart scherm, en aanraken met toetsen heeft geen effect (scherm blijft zwart).

Via iTunes geeft hij dan aan dat ie in recovery mode zit: maar herstellen wou vanochtend dan weer niet...

Of het is gewoon recovery mode, of wel degelijk DFU maar er is wellicht toch iets ernstigers aan de hand. Hij bleef in elk geval telkens op hetzelfde punt hangen tot nu toe.

Update: Nu blijft hij hangen op een scherm dat wisselt tussen zwart scherm en Apple logo |:(
Een bootloop dus.
Maar als je niet het iTunes connect logo ding te zien kreeg maar iTunes meld wel dat er een iPhone gevonden is, dan ben ik bang dat je al in DFU zat.

Wellicht toch tijd om langs een winkel te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inbox4me

Inbox4me

Zo kijk ik altijd

Topicstarter
WhatsappHack schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 02:00:
[...]

Een bootloop dus.
Maar als je niet het iTunes connect logo ding te zien kreeg maar iTunes meld wel dat er een iPhone gevonden is, dan ben ik bang dat je al in DFU zat.

Wellicht toch tijd om langs een winkel te lopen.
Jep, denk dat er niks anders op zit...

Iedereen bedankt voor het meedenken en de suggesties :)

Pagina: 1