Toon posts:

Netwerkkaart versus Chello

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een vraag. Ik wil met 2 cpu's tegelijk kunnen Internetten maar ik weet echt niet hoe ik dat moet aanpakken. Wat voor netwerkkaarten kan ik het beste kopen en heb je ook nog bepaalde software nodig?

Help!

Mazzels, FokMan

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Je hebt een router nodig, een switch/hub en een aantal nic's. 1 Computer moet de chello nic + nog een nic + router software hebben. Die 2e nic zet je op de hub/switch. Alle andere comps op die hub/switch kunnen dan ook internetten. suc6!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Goh, wat een origineel onderwerp..

Ik heb hier nog nooit eerder een onderwerp gezien over internetdelen |:(

Tering man, gebruik eens de SEARCH en zie: al 2929392392392939 onderwerpen hierover

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Edit: di's nog erger.. WAAROM ramt IEDERE newbie meteen op new topic, ZONDER te kijken in de search en of ie in de goeie cat. zit te posten.. Echt "hardware algemeen".... en t past niet beter in netwerken ofzo?

* DJSmiley stemt voor wat hardere maatregelen, hier wordt je beetje gek van :'(

Edit2: * DJSmiley is heus wel bereid om iemand te helpen en serieus te replyen, maar soms wordt je gewoon ff ziek en moet je je frustraties kwijt >:)

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 12:31
bovenstaande is een oplossing als je evt. nog meer dan 1 computer wilt aansluiten..

Een andere oplossing is:
2 netwerkkaarten
1 UTP crosslink kabel.

dus 1 pc met chello kaart en een extra voor connectie met pc2.

Vervolgens kan je ICS (Internet Connection Sharing) in windows gebruiken of een ander programma zoals Winroute of Sygate.

succes

• AlexAuto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:41

AlexAuto

Parttime Tweaker

* AlexAuto is het volledig met DJSmiley eens

Zelfde oplossing als ikke_. ;)

Gebruik WinRoute als router (en natuurlijk wel de manual van WinRoute lezen of de Faq natuurlijk :P)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Op maandag 02 juli 2001 15:16 schreef ikke_ het volgende:
bovenstaande is een oplossing als je evt. nog meer dan 1 computer wilt aansluiten..

Een andere oplossing is:
2 netwerkkaarten
1 UTP crosslink kabel.

dus 1 pc met chello kaart en een extra voor connectie met pc2.

Vervolgens kan je ICS (Internet Connection Sharing) in windows gebruiken of een ander programma zoals Winroute of Sygate.

succes
Klopt, das wat goedkoper als je maar 2 pc's hebt :)

Het is z'n eerste post hier, misschien moet ie nog ff leren hoe de search werkt, ga m niet meteen uitschelden. De faq lezen is misschien wel zo handig Fokman.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 15:15 schreef DJSmiley het volgende:
Goh, wat een origineel onderwerp..

Ik heb hier nog nooit eerder een onderwerp gezien over internetdelen |:(

Tering man, gebruik eens de SEARCH en zie: al 2929392392392939 onderwerpen hierover

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Edit: di's nog erger.. WAAROM ramt IEDERE newbie meteen op new topic, ZONDER te kijken in de search en of ie in de goeie cat. zit te posten.. Echt "hardware algemeen".... en t past niet beter in netwerken ofzo?

* DJSmiley stemt voor wat hardere maatregelen, hier wordt je beetje gek van :'(

Edit2: * DJSmiley is heus wel bereid om iemand te helpen en serieus te replyen, maar soms wordt je gewoon ff ziek en moet je je frustraties kwijt >:)
Omdat die newbie net komt kijken en dus nog geen fok van got weet :)

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:36
Op maandag 02 juli 2001 15:04 schreef FokMan het volgende:
Hi,

Ik heb een vraag. Ik wil met 2 cpu's tegelijk kunnen Internetten maar ik weet echt niet hoe ik dat moet aanpakken.
Help!

Mazzels, FokMan
Probeer eens een dual bordje, en anders sommige serverbordjes kunnen zelfs 4 cpu's aan !!
>:)

1+1+1 = 1

Verwijderd

Topicstarter
Fok! man! :P, jullie hebben gelijk, ik ben een noob en ik ben er trots op dat ik iets in het forum heb geplaatst :)

Iedereen is een newbie geweest...

Fokkerdefokfok!

Verwijderd

Topicstarter
LOL! ik tik een berichie en na 20 min al 7 reply's :)

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 12:48

MnM

minimale vereisten:

1)Compaq Proliant server als routing/gateway servertje

2) nortel baystack 450-24T Switch 24 poorts met een uplink van 1Gbit naar de Compaq Proliant toe

3) 305 meter STP

4)FreeBSD/Unix/Linux als OS op je server

;)

Verwijderd

Topicstarter
LOL, ik ben best wel slim dat ik in de Hardware Algemeen Rubriek een berichie achterlaat over Netwerkkaarten als er ook een rubriek bestaat over Netwerkkaarten :)

Sorry dat ik niet heb opgelet, want ik weet hoe irri dat zo moeten zijn voor echte Tweakers.

Ahum, FokMan heeft gesproken...

Mazzels

FokMan

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 12:48

MnM

ach nog 4 maandjes en je wordt 18, misschien dat dat scheelt :)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

Hee die Fokman.

Ik heb eeb 80486 met freesco er op geïnstaleerd (http://www.freesco.org)

Doe je chello NIC als inkomende nic er in en 2 3com509's als DHCP nics voor de PC.

2 crosscables er tussen en gaan met die handel.

Je hebt bij 2 peecee's niet eens een hub nodig en je kan die freesco machine ook als printserver gebruiken. Heel händig.

Zoek maar even in de search naar freesco.

Verwijderd

Kijk anders hier eens: http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=171&Page=1
Hier heb ik alles wat je moet weten vandaan. Zelf heb ik gewoon twee goedkope realtek netwerkkaartjes in kombinatie met wingate om chello te delen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verkeerde forum, en een search topic. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.