PC reboot Tijdens gamen (2maanden oud)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMvandeKAART
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-04-2022
Hallo,

Ik heb sinds 2 maanden een PC samen laten stellen door ALTERNATE. En heb tot voorheen geen moeite gehad met game, maar 2 dagen geleden REBOOTE de PC plotseling naar 4 uur TOTAL WAR WARHAMMER. Vandaag weer een reboot naar 5 min, Watchs Dogs.

SPECS:

Voeding: Cooler Master v750 80 PLUS GOLD.
Cooling: DARK ROCK PRO 3. 2 standaard vens (voorzijde/achterzijde)
Videokaart: GIGABYTE NVIDEA GEFORCE GTX 1070 (FAN STOP)
Moederbord: MSI 3 x KRAIT GAMING Z170A DDR4 BOOST STEEL ARMOR 4
bestuursysteem: WINDOWS 10 64-bit.
Processor: I5 6600K,3.5 GHZ, 6MB CACHE. (BOOST TOT 3,9 GHZ)
16 GB RAM geheugen DDR4 2300 mhz

Ik ben behoorlijk radeloos dit was een dure built. Ik ben geen kenner, mocht er iemand een oplossing hebben aub stapsgewijs. Enigste wat ik in de tussen tijd heb toegevoegd is een speaker set.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 11:09
Download even een programmaatje wat de temperaturen laat zien. http://openhardwaremonitor.org Kijk wat er gebeurt tijdens gamen. Mogelijk wordt het een beetje warm door slecht aangebrachte thermal paste oid.

Verder zou ik even virusscannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sada
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-10 11:55
idd, temperaturen testen. en geheugen testen. ooit uit mijn ooghoek gezien, dat de geheugentest in windows 10 ingebouwd zit (in win7 ook), maar een betere. anders kun je, wellicht beter, MEMTEST gebruiken. werkt wel in een DOS omgeving dus, moet opstarten vanaf usb-stick, of dvd-speler.

wanneer je er niet uitkomt, neem ik aan dat de built een garantie heeft, via alternate...

heb je de videokaart overklokt? soms kan dat problemen geven.
je hebt een overklokbare processor, mijn moederbord wil die vrijwel uit zichzelf overklokken, en dat gaat niet goed, maar dat merk je niet ná 2 maanden. processor is niet overklokt, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMvandeKAART
Nee idd, niks is overklokt. Net weer geprobeerd Overwatch geen probleem, 5 min Watch Dogs en weer een insta restart. Wat erg vreemd is aangezien ik die game zonder problemen kon spelen in het begin.
heb ook op virus gescand kan niks vinden. GPU krijgt een tempratuur van 58 graden toen ik checkte, lijkt me niet geheel problematisch. Ik kan me ook moeilijk voorstellen dat die oververhit met die Dark rock pro 3.0 er in. Ik maak even een print screen van me stats atm.
Tja en anders terug sturen naar ALTERNATE maar hoop dat ik het liever zo kan oplossen aangezien ik vrees dat er dan veel verzend kosten en tijd in gaat zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-09 11:09
Ik heb ook wel eens een alternate systeem lang geleden gezien waar de BIOS verkeerd ingesteld stond. (E8400 stock 3.0 GHz stond op 2.0 GHz, begrijp het nog steeds niet) Misschien even nakijken met de specificaties van je ram/cpu ernaast.

Verder ga ik er vanuit dat je de PC niet open kunt maken vanwege de garantie?

Gaat het hier trouwens om een instant-uit en opnieuw opstarten of een Windows is shutting down ding?

Verder zou ik de GPU http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/ en cpu http://www.mersenne.org/f...p95v285.win64.service.zip een tijdje stresstesten. Mocht er iets gebeuren, weet je eventueel welk component een probleem geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAMvandeKAART
Ik heb flink liggen te stressen ik vrees dat het de Videokaart is. Maar ik heb niet de kennis om te achterhalen waar nou precies het probleem ligt. Ook de resolutie speelt een rol volgens mij.Wat raar is want al mijn games zijn geoptimise door NVIDEA zelf.

Zou het kunnen zijn dat de nieuwste driver een probleem veroorzaakt? Valt op dat ik sinds de driver geupdate hebt dit voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
RAMvandeKAART schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:22:
Ik heb flink liggen te stressen ik vrees dat het de Videokaart is. Maar ik heb niet de kennis om te achterhalen waar nou precies het probleem ligt. Ook de resolutie speelt een rol volgens mij.Wat raar is want al mijn games zijn geoptimise door NVIDEA zelf.

Zou het kunnen zijn dat de nieuwste driver een probleem veroorzaakt? Valt op dat ik sinds de driver geupdate hebt dit voor komt.
Je kan het testen door een oudere versie van de driver te installeren, natuurlijk. Nvidea maakt ook wel eens drivers die crashes veroorzaken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Ik zou je ook aanraden te zoeken in het Watch Dogs forum of er mensen zijn die vergelijkbare problemen heb. Wellicht dat daar mensen zijn die het ook hebben en hebben opgelost (indien dit probleem in de software zit en niet in de hardware).

Als de GPU inderdaad maar 58 graden wordt dan zal dat waarschijnlijk niet het probleem zijn. Slecht aangebrachte thermal paste op de CPU koeler zou zeker kunnen, zoals lactaxative zegt. Dan brengt de casing van de CPU de hitte niet goed over naar het koelblok van je koeler en dan wordt 'ie heet. Dat zou je met zo'n temp programma moeten kunnen zien.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 13:57
- Event logs even bekijken, bij uitvoeren even dit in typen: Eventvwr.msc windows logs system of hardware :)

- is het gelijk herstarten of even een zwart beeld en dan herstart ? als het even zwart is whocrashed downloaden en op analyse drukken

- Kan een thermal probleem zijn maar net zo goed ergens een voltage niet lekker, http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html vind ik daar veel beter voor.

- Hebbi geen garantie van alternate ? neem aan van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

sada schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:23:
idd, temperaturen testen. en geheugen testen. ooit uit mijn ooghoek gezien, dat de geheugentest in windows 10 ingebouwd zit (in win7 ook), maar een betere. .....
In Windows 10 kun je heel eenvoudig het geheugen testen. Wanneer je een Nederlandstalige Windows 10 gebruikt, dan klik je met links op de startknop en tik je in: geheugen
Dan zie je de optie: windows geheugencontrole. Voor de Engelse Windowsversie tik je in..... (ja, je raadt het waarschijnlijk al) memory.

Dan de pc rebooten en hij gaat het geheugen testen.

Make music, not war

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 13:57
gewoon naar uitvoeren gaan en mdsched.exe intikken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 14:04

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Ja, dat kan ook. :) Voor nerds. ;) Zelf hou ik het voor niet-nerds op mijn uitleg, want dat kunnen ze na een jaar nog herinneren, maar al die namen van tooltjes en .svc's etcetera.......

Make music, not war

Pagina: 1