Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies, Tips en of Opmerkingen pc aankoop lijst

Pagina: 1
Acties:

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 09:07

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ik heb een lijstje klaar staan om mijn huidige pc te vervangen.

De nieuwe pc verwacht ik van om mijn 3 24 inch schermen aan te kunnen sturen op FULL HD en tevens wil ik met dit nieuwe systeem o.a BattleField 1 gaan spelen, en dan niet dat ik weer onwijs aan de grafische instellingen moet gaan sleutelen om het speelbaar te maken.. Ik wil het liefst spelen zoals het spel bedoeld is. Ook wil ik graag de nieuwe I7 kaby lake processor in mijn configuratie hebben.

Ik beschik zelf over de nodige SSD schijven dus die heb ik niet meegenomen.

Ik heb waar kan gekozen voor RGB led opties om na het wergwerken en clean maken van de kast (kabels e.d.) een mooie kleur stelling te kunnen aanzetten om al het moois te aanschouwen.

Graag hoor ik of ik ergens een "verkeerde" keuze gemaakt heb en misschien beter iets anders kan kiezen om het nog beter sneller of stabieler te maken... Of misschien zien jullie wel opties om het systeem dezelfde performance te laten houden voor minder geld.

Budget voor de pc is ongeveer wat ik nu als bedrag aan artikelen erin heb staan 1350 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700 Boxed€ 343,49€ 343,49
1Asus ROG Strix B250F Gaming€ 144,-€ 144,-
1KFA2 GeForce GTX 1070 EX€ 431,90€ 431,90
1Phanteks Enthoo Pro M Acrylic Window Edition€ 83,50€ 83,50
1NZXT Kraken X61€ 122,95€ 122,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 109,95€ 109,95
1BitFenix Whisper BWG750M€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.331,79

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:30
de voeding kan een 450W zijn zoals pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: Corsair CX450M

het geheugen kan niet op 3000Mhz draaien pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16

misschien kan je ook een goedkoper mobo nemen plus een LED stripje, maar ik snap wel wat je bedoelt over de looks van de Asus

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:36
De NZXT Kraken X61 is compleet overkill voor een non K systeem. Een Arctic Freezer i32 is al een uitstekende vervanger voor je stock koeling (stiller en koelt beter dan stock).
Met het uitgespaarde geld kan je misschien een Asus Strix GTX 1070 kopen voor de colormatching.

+ de punten van mc_maarten

Verwijderd

mc_maarten schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:30:
de voeding kan een 450W zijn zoals pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: Corsair CX450M

het geheugen kan niet op 3000Mhz draaien pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16

misschien kan je ook een goedkoper mobo nemen plus een LED stripje, maar ik snap wel wat je bedoelt over de looks van de Asus
Waar kan je zien als de RAM al dan niet op 3000Mhz kan draaien?

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Goede punten!

Maar weet je zeker met o.a een i7 en deze videokaart dat ik wegkom met 450 watt ??

Geheugen heb ik verkeerd gekeken, net een subbel check en inderdaad verkeerd gekeken bij de mobo specs.
mc_maarten schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:30:

Ik zal deze 2 opties eens bekijken. Dus ook jij bent van mening dat een 450 watt voldoende is ?
DenHond schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:43:
De NZXT Kraken X61 is compleet overkill voor een non K systeem. Een Arctic Freezer i32 is al een uitstekende vervanger voor je stock koeling (stiller en koelt beter dan stock).
Met het uitgespaarde geld kan je misschien een Asus Strix GTX 1070 kopen voor de colormatching.

+ de punten van mc_maarten

[ Voor 24% gewijzigd door Multispeed op 16-01-2017 20:54 ]

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:30
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Waar kan je zien als de RAM al dan niet op 3000Mhz kan draaien?
dat ligt aan het moederbord, alleen moederborden met een Z170 of Z270 chipset kunnen geheugen van 3000Mhz draaien

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Lijst is geüpdatet

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Voor de duidelijkheid, wil je gamen op 1 of 3 monitoren? In het geval van 1, is de 1070 een beetje teveel van het goede. In het geval van 3, zou ik eigenlijk liever naar een 1080 gaan. 1070 kan dan wel, maar is het eigenlijk net niet.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Multispeed schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:53:
Goede punten!

Maar weet je zeker met o.a een i7 en deze videokaart dat ik wegkom met 450 watt ??

[...]

Ik zal deze 2 opties eens bekijken. Dus ook jij bent van mening dat een 450 watt voldoende is ?

[...]
Het maximale stroom verbruik zal bij jou max tussen de 250 watt liggen. Een goede 450 watt voeding is dus ruim voldoende en al eigenlijk overkill. Metde 450 watt versie zou je zelfs met je setup nog 2x 1080 in sli kunnen draaien als je dat zou willen. Het word allemaal steeds zuiniger en efficiënter.

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 00:37:
Voor de duidelijkheid, wil je gamen op 1 of 3 monitoren? In het geval van 1, is de 1070 een beetje teveel van het goede. In het geval van 3, zou ik eigenlijk liever naar een 1080 gaan. 1070 kan dan wel, maar is het eigenlijk net niet.
Ik wil idd op 1 van de 3 gamen.. vind de screen borders een beetje vervelend. Maar ik wil wel alles op vol kunnen draaien op die ene monitor, en nog in staat zijn een film en of serie te kunnen kijken tegelijkertijd.
McFastFood schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 03:01:
[...]

Het maximale stroom verbruik zal bij jou max tussen de 250 watt liggen. Een goede 450 watt voeding is dus ruim voldoende en al eigenlijk overkill. Metde 450 watt versie zou je zelfs met je setup nog 2x 1080 in sli kunnen draaien als je dat zou willen. Het word allemaal steeds zuiniger en efficiënter.
Dat is waar, helder en duidelijk. Gisteren ook nog een psu configurator van cooler master gedraaid en die zei idd hetzelfde.

Tnx

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De keuze om voor de pricewatch: NZXT Kraken X61 te gaan is om de PC wat luidruchtiger te maken? Je houdt niet van heel stil? :p

Mocht je wel een stille PC willen zet er dan een 30/40 euro kostende stille CPU koeler in en dan één met een zwarte bovenkant zodat het er wat netter uitziet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 08:45:
De keuze om voor de pricewatch: NZXT Kraken X61 te gaan is om de PC wat luidruchtiger te maken? Je houdt niet van heel stil? :p

Mocht je wel een stille PC willen zet er dan een 30/40 euro kostende stille CPU koeler in en dan één met een zwarte bovenkant zodat het er wat netter uitziet.
Haha nee uiteraard niet bewust voor lawaai :-) Ik wil gewoon graag waterkoeling voor geen duidelijke reden anders dan dat ik waterkoeling wil omdat het kan :-)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dan zou ik een wat minder dure overdreven koeler nemen met gewoon stille fans. Dit is een koeler welke ~300W aan warmte kan weg werken, maar dat gaat wel gepaard met veel geluid. Jouw gekozen CPU neemt echter nog geen 100W, maar zelfs als de fans op de langzaamst mogelijke stand draaien dan hoor je ze nog gewoon duidelijk. Vandaar dat het mij beter lijkt om een minder overdreven koeler te nemen en daar de fans van te vervangen door bijvoorbeeld Noiseblocker eLoop fans.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 17-01-2017 10:59 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:59:
Dan zou ik een wat minder dure overdreven koeler nemen met gewoon stille fans. Dit is een koeler welke ~300W aan warmte kan weg werken, maar dat gaat wel gepaard met veel geluid. Jouw gekozen CPU neemt echter nog geen 100W, maar zelfs als de fans op de langzaamst mogelijke stand draaien dan hoor je ze nog gewoon duidelijk. Vandaar dat het mij beter lijkt om een minder overdreven koeler te nemen en daar de fans van te vervangen door bijvoorbeeld Noiseblocker eLoop fans.
Ik zal er eens naar kijken en over denken.. Thanks voor je advies!

Pagina: 1