Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game en 3d modeleren PC voor 1500,-

Pagina: 1
Acties:

• Majesco
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 14:43
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil moderne video games spelen, vooral multiplayer fps titles zoals Titanfall 2, Overwatch en Battlefield 1
Hoge FPS is belangrijk en daarbij heb ik graag dat de speller er mooi uitzien. Voor de rest werk ik af en toe in 3d programma's zoals Solidworks, Zbrush, Modo en UDK. Mijn monitor is 1920x1200, maar ik ga eventueel upgraden naar een 2560x1440 monitor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500,-

Dit is wat ik nu heb

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 366,50€ 366,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 156,99€ 156,99
1KFA2 GeForce GTX 1080 EXOC 8GB€ 623,10€ 623,10
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 73,-€ 73,-
1Cryorig H7€ 45,99€ 45,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 109,95€ 109,95
1Cooler Master V Series V750€ 111,01€ 111,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.486,54

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een SSD schijf, een 2 TB normale HDD, monitor, muis, toetsenbord en speakers.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik verwacht een PSU van boven de 600 Watt nodig te hebben, en een flinke koeler met betrouwbare fan op mijn CPU

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, hoor wel graag welke merken of bepaalde modellen betrouwbaarder zijn en welke juist problemen hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn PC's gaan altijd lang mee, dus betrouwbaarheid is een pre. Mijn huidige PC stamt nog uit 2010 en werkt perfect en gaat naar mijn ouders, degene die zij gebruiken stamt nog uit 2007 en werkt ook goed. Allebei zelf samengesteld. Ik ben vooral geïnteresseerd of de fans van de CPU koeler die ik heb uitgekozen wel lang mee gaan of de PSU wel goed is.

De CPU moet sterk zijn omdat Zbrush alleen van de CPU gebruik maakt en daar werk ik graag mee, anders was ik voor een i5 gegaan.

Ik wil een goede GPU omdat deze PC op zijn minst 4 jaar mee moet gaan en ik waarschijnlijk geen kans krijg om een nieuwe GPU te kopen. Ik wil er voorlopig mee zoet zijn. Ik weet dat de 1080 20% sneller is dan de 1070 en 40% meer kost =(

Ik wil een behuizing waarin makkelijk te werken is, die een luchtfilter heeft, en niet te luid is.

Ga je overklokken?
Misschien, maar ik ga eerder proberen te ondervolten en kijken hoe laag ik kan gaan zonder dat mijn systeem instabiel wordt, tenminste als het kan. Ik heb geen idee of het te uberhaupt kan met deze hardware

Wat verwacht je van ons?[i]

Ik heb redelijk zelf wat onderzoek gedaan. Ik wil graag weten of ik niet een paar domme fouten heb begaan. Heeft de behuizing misschien wat beperkingen of fouten waarvan ik niet weet. Had ik misschien beter voor andere werkgeheugen kunnen gaan die goedkoper is. Van die dingen die juist tweakers kunnen weten, maar waar je niet zomaar achter komt door naar reviews te kijken. Misschien nog advies over een beter moederbord, of juist een goedkopere die er niet zoveel voor onderdoet. Ik hoef geen extra snufjes, wel goed geluid vanuit mijn moederbord. Misschien kan iemand mij overtuigen dat ik op Ryzen en Vega moet wachten.

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Verwijderd

Je zit aardig in de richting met de setup...als het december 2016 was geweest. Inmiddels is Intel bij de 7e generaties cpu's met bijbehorend moederbord aanbeland. pricewatch: Intel Core i7-7700K Boxed, pricewatch: MSI Z270 SLI Plus
750w is veel teveel. Zonder overklok kom je niet aan de 300w en met overklok op cpu en gpu nog niet aan 400w. Een high-end 450w pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is daarom genoeg, hooguit een 550w pricewatch: BitFenix Whisper BWG550M of pricewatch: Corsair RM550x.
Voor de Cryorig H7 zou ik een Mugen 5 pricewatch: Scythe Mugen 5 adviseren. Mocht je een keer gaan overklokken dan heb je daar meer aan.

• Majesco
In recensies die ik heb gelezen heeft de 7700k geen enkele voordeel tegenover de 6700k.

Ik had bij mijn vorige PC een 450 watt seasonic PSU, dit met een i5, en een Radeon HD5870 en mijn PC wou niet opstarten met 2 HDD's en een SSD en nog een DVD speler aangesloten, ik moest de DVD speler van de stroom af doen om mijn PC te starten. Zonder de SSD kon ik wel nog 2 HDD's en de DVD speler gebruiken. Het kan zijn dat mijn PSU fout was, maar dit keer wil ik meer zekerheid.
Er is zo weinig verschil in prijs tussen 550 en 750 dat ik maar voor de 750 ben gegaan. Van die bitfenix kan ik geen recensie vinden. De PSU die ik zelf had gekozen is goed beoordeeld.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=383

De CPU koeler ga ik nu onderzoeken, maar waarom raad jij het aan in plaats van de Cryorig?

edit: ik zie net wel dat de Mugen makkelijker te installeren is, tenminste zo lijkt het hier.

YouTube: Scythe Mugen 5 Installation (Guide / How-to)
pricewatch: Scythe Mugen 5

edit 2: de mugen 5 blijkt geweldig te zijn http://www.modders-inc.co...en-5-cpu-cooler-review/5/

[ Voor 19% gewijzigd door Majesco op 16-01-2017 20:56 ]

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Majesco schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:37:
In recensies die ik heb gelezen heeft de 7700k geen enkele voordeel tegenover de 6700k.

Ik had bij mijn vorige PC een 450 watt seasonic PSU, dit met een i5, en een Radeon HD5870 en mijn PC wou niet opstarten met 2 HDD's en een SSD en nog een DVD speler aangesloten, ik moest de DVD speler van de stroom af doen om mijn PC te starten. Zonder de SSD kon ik wel nog 2 HDD's en de DVD speler gebruiken. Het kan zijn dat mijn PSU fout was, maar dit keer wil ik meer zekerheid.
Er is zo weinig verschil in prijs tussen 550 en 750 dat ik maar voor de 750 ben gegaan. Van die bitfenix kan ik geen recensie vinden. De PSU die ik zelf had gekozen is goed beoordeeld.
http://www.jonnyguru.com/...eviews&op=Story6&reid=383

De CPU koeler ga ik nu onderzoeken, maar waarom raad jij het aan in plaats van de Cryorig?

edit: ik zie net wel dat de Mugen makkelijker te installeren is, tenminste zo lijkt het hier.

edit 2: de mugen 5 blijkt geweldig te zijn http://www.modders-inc.co...en-5-cpu-cooler-review/5/
De mensen die beweren dat er geen verschil is, bedoelen dat iemand die al een 6700K heeft niks heeft aan de 7700K. De kaby lake chips overclocken verder en de Z270 moederborden zijn rijker uitgerust. met meer m.2 sloten, usb 3.1 gen 2 headers, meer pcie lanes. Ook biedt kaby lake support voor intel optane wat een nieuwe ssd technologie zou worden met een tempo zo hoog dat het een soort nieuwe categorie gaat starten tussen RAM en opslag in. (Dit zijn de woorden van intel, korreltje zout dus)

Als je nog geen 6700K of 4790K hebt, is kaby lake toch echt een betere keuze.

Verwijderd

Majesco schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:37:
Van die bitfenix kan ik geen recensie vinden.
http://www.tomshardware.c...series-550w-psu,4805.html
De reden staat erbij en heb je zelf ook gevonden.

• Majesco
Ok bedankt voor de antwoorden.

Als ik voor een 7700K ga, welke moederbord zouden jullie aanraden. Ik zit nu vooral te kijken naar deze
GA-Z270-Gaming K3 http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=6093#kf
ASRock Z270 Killer SLI http://www.asrock.com/MB/Intel/Z270%20Killer%20SLIac/
ASRock Fatal1ty Z270 Gaming K4 http://www.asrock.com/mb/...0%20Gaming%20K4/index.asp

Vooral de gigabyte lijkt me interessant.

Verwijderd

Als je wil gaan overklokken is de pricewatch: ASRock Fatal1ty Z270 Gaming K4 het meest interessant vanwege de wat degelijker stroomvoorziening.
De Gigabyte zou bij mij afvallen door de Killer NIC met zijn memoryleaks.

Daarnaast is het bord dat ik eerder genoemd heb ook de moeite waard.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Solid works stelregels zoals ik die ergens heb gelezen of heb ervaren:

1) De prestatie tijdens modelleren is afhankelijk van de snelheid van 1 thread omdat de bewerkingen die je opzet chronologisch moet worden uitgevoerd.
2) Zodra de samenstelling of part de totale geheugencapaciteit opvult, wordt je totale systeem gebottlenecked door de snelheid van de storage-assembly.Als je met grote samenstellingen werkt is meer geheugen voor een solidworks systeem goedkoper dan een supersnelle storage assembly en vandaar ook altijd de voorkeur. Neem daarom voldoende geheugensloten op ter uitbreiding indien nodig. A.v.b. 32GB aan geheugen, daar kan je net je eigen pc case mee ontwerpen en opvullen met gedeelde hardware modellen vanuit de grabcad-website (mijn inschatting en indicatie).
3) CFD en andere simulatiedingen gebruiken rond de 6 tot 8 cores;
4) Tijdens het renderen van plaatjes worden alle cores gebruikt.
5) Hyperthreading kan ook een negatieve impact hebben tijdens het gebruik van sommige Solid Works onderdelen. Soms is het beter om deze even uit te zetten tijdens bepaalde handelingen.

Voorbeeld 1: Ik modelleer veel thuis maar gebruik CFD/simulatie nooit en render ook niet, dan is een snelle dualcore+een dijk geheugen al voldoende.
Voorbeeld 2: Ik gebruik solid works 2017 + alle cfd/simulatiegedoe en ik render me een hoedje voor de marketingafdeling. Dan geldt dat meer cores veel invloed heeft op de prestatie tijdens je 3Dengineering gedoe, naast een dijk geheugen. In dit uiterste geval benje beter af met heel veel cores (meer dan 4).
Voorbeeld 3: Zit er ergens tussenin.

De uitvoering van je storage assembly is vaak afhankelijk van je budget dus daar focus ik in deze post expres niet op. Je kunt dat zo duur maken als je wilt.

[ Voor 11% gewijzigd door govie op 17-01-2017 23:49 ]

• Majesco
Bedankt voor jullie hulp, ik heb in mijn wensen lijst de 6700k veranderd naar de 7700k en als moederbord de MSI Z270 SLI plus genomen. Ik ga ook voor de bitfenix PSU.

Nu dacht ik, misschien is de airflow niet goed genoeg in de case, met maar 1 fan voorin en 1 achterin. Zeker omdat de 3d kaart een dubbele fan zal hebben. Ik dacht er aan om nog twee fans te kopen die ik allebei voorin plaats. Het idee is om overdruk te creëren. Ik kan ook eentje voorin en eentje boven achter plaatsen.

Is dit een goede idee? Of onnodig? Voor de fans dacht ik de Corsair SP120 (2-pack) voor 30,- te nemen, maar als jullie iets goedkopers met met even goede performance weten hoor ik het graag. Of misschien een heel andere case, want nu komt alles bij elkaar uit op 103,- euro voor de case en fans.

Als ik toch niet zoveel statische druk nodig heb kan ik ook gaan voor de Arctic F12 voor 6,- per stuk.

[ Voor 6% gewijzigd door Majesco op 22-01-2017 19:18 ]

Verwijderd

Is niet nodig. Met de 2 casefans is er in de behuizing voldoende airflow om de warmte af te voeren. Probeer het eerst eens en hou de temperaturen in de gaten.
Pagina: 1