Toon posts:

Hellup, probleem met mn BIOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om een lang verhaal kort te maken, na een IRQ conflict met mn netwerkkaart besloot ik de IRQ toewijzing te veranderen. Van 9 naar 11 ofzo deed ik. Maargoed na t opnieuw opstarten bleef mn comp hangen tijdens tijdens t bootscherm. Ik kan mn BIOS ook Niet meer in wat dus het grote probleem is. Hij blijft hangen bij t bericht: "Initialize Plug And Play Devices"

Ik heb al mn Apparaten behalve mn videokaart en toetsenbord al ontkoppeld maar nog nix.
Ik heb ook ff in de handleiding van mn mobo(ik heb een Asus A7V)gekeken maar ik kon nix vinden over BIos resetten met een jumpertje ofzo.

Heeft iemand een oplossing?

Thnx in advance

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Voor het plug & play verhaal moet je volgens mij de BIOS in kunnen.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Ik heb al mn Apparaten behalve mn videokaart en toetsenbord al ontkoppeld maar nog nix.
Mag ik daar aannemen dat je alle hardware uit je systeem hebt getrokken, ehalve je videocard.

Wat je nu nog kunt doen is het volgende:
Trek je Bios batterij van je MoBo, dat is meestal dat geval dat op een gulden lijkt, qua grootte.
Op oude borden zaten van die 1/4 rolletjes pepermunt Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

Mzzl Diamon

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reply

Die battery eruit halen heb ik dus al geprobeerd. Ik las op de Asus site dat je m er 2 uur uit moest laten. Daar ben ik nu dus mee bezig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Er staat ook iets over je RealTimeClock resetten maar aangezien ik nog niet had gevonden welk type ik heb wacht ik dit eerst af.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46

Orac

Ik mis je papa.

Kijk eens op blz 59 van je manual. Hier staat dat je twee soldeerpunten moet verbinden. Ze hebben er dus geen twee pins in gezet, zodat je niet makkelijk een jumpertje er op kan zetten. Hiermee reset je alle instellingen van je BIOS naar factory default. In de handleiding staat dat je daarmee je (eventuele) BIOS-password kan wissen, dat volgens mij dus niet waar is. Misschien te overvloede, maar doe het wel voorzichtig en trek je netsnoer uit je PC! Eigen risico uiteraard!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja had ik gezien maar er zaten idd geen pins op dus ik heb er nix mee gedaan.

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 20:34
Lijkt me sterk dat je de bios niet meer in komt. Initialiseren van de PNP apparaten gebeurt pas nadat je de mogelijkheid had om via de knop DELETE in de bios te komen.
Dus als je pc opstart en je links onderin je beeld ziet dat je voor de bios setup DEL in moet drukken dat doen. Zet alles maar op setup defaults. Dat werkt over het algemeen prima.

Verwijderd

Topicstarter
Crest
Thnx voor je reply, maareh ik ben echt niet schlemiel ofzo hoor.
Als ik zeg dat ik mn bios niet in kom dan kom ik mn bios dus echt niet in.
K heb zelfs al een ander toestenbord geprobeerd(PS/2 ipv USB).

Hij post mn Processorspeed en mn Ram en dan kan ik al zovaak delete indrukken als ik wil maar er gebeurt nix.

Verwijderd

He Voxx, met het kortsluiten van die pins reset je de bios config.. Ook je bios password.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb je je bios al gecleared? met de CMOS jumper? moet je ff in je mobo boekkie kijke welke jumper je dan moet hebben

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten dus geen pinnetjes waar die jumper zou moeten zitten.
Maar goed ik heb vannacht mn batterijtje eruit gelaten en dat heeft geholpen.
Mn Win98 stabiliteits problemen zijn ook meteen weg zo te zien dus das zeker positief.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

GREAT Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net2/burnout.gif Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net2/burnout.gif

Mzzl Diamon

And The Only One

Pagina: 1