Riemaandrijving fiets wat heb ik daar voor nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873299

Topicstarter
Mijn vraag
...Goeien dag ik ben nieuw op deze forum ik heb een vraag waar ik zelf niet uit kom
Ik ben bezig met een moderne fiets in retrolook ik heb hem nu deels zelf gebouwd maar ik zou
Graag een riemaandrijving willen ik heb er zelf niet zo veel verstand van 🤔 Ik heb mijn frame al deelbaar gemaakt ik vraag me af wat ik voor tandwielen ik het best kan pakken zodat ik de zelfde verhouding blijf houden en of mijn achternaaf er geschikt voor is en wat voor merk de voorloper is van deze techniek graag hoor ik reacties

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:21
Hoe moeten wij weten of jouw naaf geschikt is als je er niet eens bij zet welke naaf het is. Graag informatie en foto's toevoegen.

Bij een riem gebruik je over het algemeen toch geen tandwielen? Ik neem aan dat je een tandriem wilt gebruiken ter voorkoming van slip?

Wat heb je zelf al gevonden? Eventueel al advies gevraagd bij een fietsenmaker?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

"Dezelfde verhouding"? Doet me vermoeden dat je geen naafversnelling wil hebben en dus een vaste voor/achter verhouding wil hebben. Dat is niet veel makkelijker/moeilijker dan de oude tandbladen op elkaar delen (dan krijg je een ratio) en deze ratio doorrekenen naar het aantal "tandjes" voor je nieuwe riem?

Ook vertel je niet wat voor type fiets het is; in de stad zou ik liever een lichter verzet hebben (groter achter dan normaal) maar als het een toer/race fiets is, kan je beter op je achterblad een kleinere zetten.

Vergeet ook niet dat de trapweerstand van riemaandrijving over het algemeen lager ligt; hierdoor kan je mogelijk ietsjes smokkelen qua achterblad en hoef je niet exact op je ratio te zitten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat ik weet dat het een flipflop naaf is het is meer een tour/ race fiets fiets vaak langen stukken achter elkaar zonder te stopen het eghterste tandwiel is een vrijloop 16 tante
En het voorste tandwiel 44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hoe kan ik foto's toevoegen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:27
Bij veel frames kun je geen tandriem gebruiken. Je kunt de riem niet door het frame steken en komt dus klem te zitten met de achterbrug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het frame al deel baar gemaakt ik heb een bus gedraagt op de draaibank en die gelast dus ik kan het fram open maken Dus zou ik de riem er zo tussen kunne steken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 12:08
Je kunt dit uitrekenen op de site van Gates: http://www.gatescarbondri...riveCalculator/index.html

Op die manier kun je zien welke tandwielen en riemlengte je moet monteren voor de gewenste ratio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chainstay Wat betekent dat
Crank maat is dat van hart trapas naar hart van de trappers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actual
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 12:08
Dat is de lengte van het hart van de crank naar het hart van de achteras. In millimeters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké en wat betekent Chainstay dan🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Anoniem: 873299 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:45:
Oké en wat betekent Chainstay dan🤔
Afbeeldingslocatie: https://ep4.pinkbike.org/p3pb2899038/p3pb2899038.jpg

Echt drie seconden Googlen - we verwachten wel dat je een béétje zelf onderzoek uitvoert ;)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké als ik hem op meet moet dat dan van hart trapas naar hart dropouts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als je wat inspiratie wilt, de IKEA heeft nu ook fietsen in de winkel staan met riemaandrijving. Kun je het in het echt even goed bekijken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oké goede tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil jullie bedanken voor de goede tips en andworden voor super fijn jullie hebben me echt veder geholpen 😬👍😁

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

We hebben speciaal voor 5,- een EDIT knop gekocht op Tweakers. Laten we die ook gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste mensen ik zit al een pardagen te zoeken naar wielen voor mijn fixed gear 28 inch
Met hooge velgen ik heb zelf nog een oude set maar die zien er niet meer uit op internet word er van alles aangeboden maar ik weet niet wat voor de prijs goede kwaliteit is heeft iemand hier ervaring mee of weet waar je goede set kunt kopen of bestelen
Pagina: 1