Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-05-2023
Beste tweakers,

Onlangs heb ik de GoPro Hero 5 Session aangeschaft samen met een 64gb MicroSD kaart. Nu vroeg ik mij af, op welke manier ik het beste tijdens het reizen al het film en foto materiaal backuppen naar bijvoorbeeld een externe HDD?

Er zijn devices te koop als de Kingston MobileLite Wireless G3 & de Ravpower Filehub maar las dat het verplaatsen van deze data lang duurt. Ik zou natuurlijk meerdere MicroSD kaartjes kunnen aanschaffen maar vroeg mij dus af of iemand andere oplossingen heeft en wat de ervaringen zijn?

Kingston MobileLite Wireless G3:
https://www.kingston.com/en/wireless/wireless_readers/mlwg3

Ravpower Filehub:
https://www.ravpower.com/...able-wireless-router.html

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-07 09:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik ben ook wel eens op zoek geweest maar heb niks kunnen vinden dat me echt aanstaat. Je zou uiteraard zelf een oplossing kunnen maken met een Raspberry Pi in een mooi 3d geprint doosje, maar echt snel zal dat ook niet zijn (max USB 2, geen idee of hij de volledige snelheid haalt).

Zelf gebruik ik voor op festivals altijd gewoon mijn laptop (macbook) :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
Ventieldopje schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:22:
Ik ben ook wel eens op zoek geweest maar heb niks kunnen vinden dat me echt aanstaat. Je zou uiteraard zelf een oplossing kunnen maken met een Raspberry Pi in een mooi 3d geprint doosje, maar echt snel zal dat ook niet zijn (max USB 2, geen idee of hij de volledige snelheid haalt).

Zelf gebruik ik voor op festivals altijd gewoon mijn laptop (macbook) :)
Laptop neemt niet zo handig mee de piste op tijdens wintersport helaas :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:03
PvtMashkov schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:21:
[...]

Backuppen op de piste schijnt ook niet zo handig te zijn ;)
Je hoeft niet ter plekke te backuppen. Je kunt dat gewoon na het filmen in je hotelkamer/tent/auto/whatever backuppen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 08-07 09:40

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

PvtMashkov schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:21:
[...]

Meer kaartjes kopen en 's avonds bij de apres ski je laptop aanslingeren ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvtMashkov
Universal Creations schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:49:
[...]

Backuppen op de piste schijnt ook niet zo handig te zijn ;)
Je hoeft niet ter plekke te backuppen. Je kunt dat gewoon na het filmen in je hotelkamer/tent/auto/whatever backuppen.
Haha klopt, zeker waar maar wilde maximaal filmen. Maar toch maar besloten om extra geheugen kaartje aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Laatst online: 31-03 20:07
64Gb is groot genoeg om een dagje te filmen, en neem je voor de zekerheid een extra mee. En dan 's avonds aan de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tip bedenk wel dat alles wat je filmt ook teruggekeken en geedit moet worden anders gezegd week filmen is 2 weken werk minimaal om het te editen. Doe je het niet heb je mooie HD vulling ;-)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rhoolwerf
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:02
PvtMashkov schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:19:
Er zijn devices te koop als de Kingston MobileLite Wireless G3 & de Ravpower Filehub maar las dat het verplaatsen van deze data lang duurt. Ik zou natuurlijk meerdere MicroSD kaartjes kunnen aanschaffen maar vroeg mij dus af of iemand andere oplossingen heeft en wat de ervaringen zijn?
Hoi hoi,

Ik kwam dit topic toevallig tegen. Ik heb in juni 2016 een rondritje Noordkaap en terug gereden en daarmee 99% van de rit vastgelegd met een gopro op de voorruit. Voor backups heb ik een MobileLite Wireless G3 en een 2TB usb-disk meegenomen. In de GoPro zat een (uit m;n hoofd) 128gb kaartje en daar had ik er twee van.

Na een dag materiaal opnemen (zowel timelapses als gewoon mn ervaringen filmen) zette ik bij het avondeten de kopie-slag aan, die was na het avondeten altijd klaar.

Als je er op gaat wachten duurt het lang (geen idee meer hoe lang), maar als je het gewoon op tactische momenten doet dan is het prima te doen in mijn ervaring.

Overigens, interessant om te zien misschien: HERO4 Black Recording Time in Each Video Setting
Ik weet even niet of 't veel uitmaakt voor de 5-versie, maar met 1080p-60fps kun je op een 64GB kaart zo'n 4 uur aan film materiaal kwijt. Echter, HERO4 Camera Battery-life geeft aan dat met 1080p-60fps je 1u20m kunt filmen. Houd er dus rekening mee dat als je een dagje wilt filmen, batterijduur een groter probleem gaat zijn dan die 64GB kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 578806

En via capture app overzetten naar een tablet?
Pagina: 1