Nieuwe Game PC voor maximaal 1000 euro.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxFoot
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 10:45
Beste Forummers,

Een jaar of 10 geleden heb ik een desktop gekocht die ik zelf in elkaar gezet had met onderdelen die toendertijd redelijk goed waren. Vandaag de dag kan ik de helft van de spellen niet eens runnen en ondersteunt mijn video-kaart (ATI Radeon HD 3800) de nieuwste DX niet eens. Tijd voor een upgrade dus! Houd in gedachten dat ik het liefst weer een jaar of 5-7 vooruit wil met deze setup en tussendoor weinig wil vervangen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Game PC voor games zoals 'Civilization 6', 'Planet Coaster' en simpelere games zoals 'Quake Live'.

Wat mag het systeem gaan kosten?
In totaal, inclusief de assemblage en verzending wil ik niet boven de €1000,- uit komen. Zoals te zien is, is dit systeem al een stuk goedkoper dan dat, maar er is dus ruimte voor een upgrade.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, beeldscherm en boxjes zijn al in mijn bezit.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Niet zo veel. Een enkele videokaart en een kleine SSD zullen voor mij genoeg zijn. Naast de SSD die ik wil kopen zal ik ook mijn oude hardeschijven overzetten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn huis is nogal stoffig. Ik heb geen eis of wens, maar ik zoek meer naar advies om mijn pc schoon te houden aan de binnenkant.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag een reactie op het systeem wat ik hieronder heb samen gevoegd. Kloppen alle onderdelen samen (dingen zoals chipset kan ik nog begrijpen, maar als we dieper gaan op gesynchroniseerde kloksnelheden om de pipeline sneller te laten verlopen dan ben je mij helaas kwijt), en kan ik hier de gemiddelde games de komende 5 jaar mee draaien?

Daarnaast heb ik onderdelen zoals het RAM geheugen en de voeding puur gekozen omdat ze redelijk goedkoop waren en (naar mijn inzicht) het werk goed kunnen volbrengen. Verschil in RAM modules begrijp ik dan ook nog niet echt.

Ook bij het moederbord heb ik naar eigen zeggen weinig onderzoek gedaan naar wat goed was. Ik heb even de verschillende chipsets (Z270-Z170/H270-H170) bekeken en kwam bij dit moederbord uit omdat dit toch iets sneller zou zijn.

Alvast heel erg bedankt voor het lezen!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 223,20€ 223,20
1Gigabyte GA-H270-HD3€ 109,51€ 109,51
1MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G€ 179,-€ 179,-
1Cooler Master Silencio 452€ 65,50€ 65,50
1Crucial CT2K8G4WFS824A€ 144,29€ 144,29
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,99€ 94,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 872,44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Chipsets hebben geen merkbare invloed op de gameprestaties. Een B250 pricewatch: Gigabyte GA-B250-HD3P is dan een iets goedkopere keuze.
Het geld wat je daarmee bespaart kan je beter in een snellere videokaart als een RX 480 stoppen. pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G

De behuizing vind ik tegenvallen (kwaliteit, geluidsniveau, inbouwgemak) tov een niet veel meer kostende pricewatch: Cooltek Antiphon Black, pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black of pricewatch: Fractal Design Define S.

Het geheugen is een dure keuze en is ecc. pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB is een stuk goedkoper en presteert hetzelfde.

De voeding kan kwalitatief een stuk beter voor een kleine meerprijs pricewatch: Corsair Vengeance 400W.

De ssd juist weer iets goedkoper zonder prestatieverlies pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB. Het prestatieverschil tussen ssd's is in dagelijks gebruik hooguit 2%, nvme ssd's meegerekend.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxFoot
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 10:45
Super bedankt voor je reactie! Ik ga meteen kijken wat de verschillen zijn tussen de onderdelen die jij aanraad en die ik gekozen heb (niet dat ik je niet geloof, maar ik vind het leuk om te leren wat nu precies de verschillen zijn). Ooit heb ik een studie Kunstmatige Intelligentie gedaan (niet afgemaakt) en daar heb ik t een en ander geleerd over de hardware van een computer, dus ik ga eens even kijken of ik nu nog wat heb aan die kennis. Nogmaals bedankt!