Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik zit te kijken naar een redelijke goede middenklasse laptop. Aangezien ik een PS4 heb om te gamen hoef ik er niet de nieuwste games op kunnen draaien, maar het zou fijn zijn als ik wat oudere games kan draaien. (World of Warcraft, Hearthstone etc.) Daarom ben ik opzoek naar een laptop in de prijsklasse van 500 a 600 euro. Ik heb nu een Acer Aspire en ben daar erg tevreden mee, maar na hem 5 jaar elke dag gebruikt te begint hij het toch te begeven. Mijn oog is gevallen op de Acer Aspire E5-575G-32NY, op de Tweakers website staat dat deze een GeForce GT940MX (link) heeft.

Op de Media Markt website staat echter dat hij een Intel HD Graphics 520 heeft (link), aangezien ik nogal slechte ervaringen heb met de Media Markt ben ik er niet van overtuigd dat de informatie daar 100% juist is. Wat iemand mij vertellen welke informatie de juiste is?

Tevens ben ik dan ook benieuwd of deze laptop een beetje waar voor het geld geeft, zo ziet het er voor mij wel uit met een SkyLake processor en SSD + HDD.

Ik hoor het graag! :)

...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

Ik heb zelf de Acer Aspire V3-571G en deze deels ook gekozen voor de dedicated grafische kaart. Maar ik moet zeggen dat deze nog geen deuk in pakje boter slaat.
Het grafische gedeelte van de de CPU die runt de meeste grafische applicaties. Dus ik zou meer waarde hechten aan de een goede CPU dan een goedkope GPU. Wil je echt iets met een degelijke GPU, kijk dan eens naar tweedehands laptop. Zie ze af en toe wel eens langskomen met een GTX kaart erin!

Tevens kijk eens op; https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/models/laptops/aspire-e voor alle modellen van Acer. Ik zie het model nummer wat je hier noemt er niet zo snel tussen staan. Maar wellicht kijk ik niet goed!

[ Voor 24% gewijzigd door Hegeman op 16-01-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hegemanjelle schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:05:
Ik heb zelf de Acer Aspire V3-571G en deze deels ook gekozen voor de dedicated grafische kaart. Maar ik moet zeggen dat deze nog geen deuk in pakje boter slaat.
Het grafische gedeelte van de de CPU die runt de meeste grafische applicaties. Dus ik zou meer waarde hechten aan de een goede CPU dan een goedkope GPU. Wil je echt iets met een degelijke GPU, kijk dan eens naar tweedehands laptop. Zie ze af en toe wel eens langskomen met een GTX kaart erin!

Tevens kijk eens op; https://www.acer.com/ac/nl/NL/content/models/laptops/aspire-e voor alle modellen van Acer. Ik zie het model nummer wat je hier noemt er niet zo snel tussen staan. Maar wellicht kijk ik niet goed!
Thanks voor je feedback! Ja, ik keek ook al op de Acer website en kon daar ook niets vinden over dit model, heel apart. De Media Markt biedt hem ook als enige aan, wat ik erg vreemd vindt. Zou het zo kunnen zijn dat de Media Markt hem een een andere naam heb gegeven? Misschien zodat je hem niet bij de concurrentie zou kunnen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:12:
De Media Markt biedt hem ook als enige aan, wat ik erg vreemd vindt. Zou het zo kunnen zijn dat de Media Markt hem een een andere naam heb gegeven? Misschien zodat je hem niet bij de concurrentie zou kunnen kopen?
Dat doet de Media Markt wel vaker, ze hebben met sommige fabrikanten afspraken om modellen uit te brengen met een net ander typenummer dan het 'origineel', hierdoor zijn ze dus de enige die het model aanbiedt en dat scheelt in de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-09 11:04

Hegeman

Weet van alles wat

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:12:
[...]

Thanks voor je feedback! Ja, ik keek ook al op de Acer website en kon daar ook niets vinden over dit model, heel apart. De Media Markt biedt hem ook als enige aan, wat ik erg vreemd vindt. Zou het zo kunnen zijn dat de Media Markt hem een een andere naam heb gegeven? Misschien zodat je hem niet bij de concurrentie zou kunnen kopen?
Ik heb wel eens gehoord dat de mediamarkt net andere modellen op/inkopen die niet regulier zijn. Deze modellen kopen ze in, in dermate grote aantallen dat de fabrikant hier wel iets voor wil aanpassen.
Maar wat je altijd kunt doen, afbeelding opslaan waarop alle specs te zien zijn (mediamarkt website). En wanneer je de laptop aangeschaft hebt ze vergelijken om te kijken of het overeen komt. Mocht dit niet het geval zijn dan kun je terug gaan met het bewijs dat je eerder hebt gecreëerd.

Ik heb zelf een laptop van bijna 4 jaar oud met een i5-3230M maar deze loopt nog steeds goed(soms met wat geduld). Tevens zit er 4GB ram in, dat is aan jou om te bepalen of dit genoeg is. Kijk hierbij ook of dit zelf nog uit te bereiden is naar meer, mocht je dat in de toekomst nodig zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De Acer Aspire E5-575G-32NY heeft beide GPU's aan boord.

De CPU Intel Core i3-6100U heeft de HD Graphics 520 geintegreerd. Daarnaast zit er een GeForce GT940MX in.

De laptop zal automatisch schakelen tussen deze videokaarten. Normaal is de HD Graphics 520 actief welke zuinig in het energiegebruik is, maar zodra je een 3d applicatie draait, wordt de GeForce GT940MX actief.

Ik kwam deze review tegen van de GT940MX:
http://www.notebookcheck....Force-940MX.156033.0.html

Je zou nog even kunnen nagaan of de GT940MX op deze laptop GDDR5 of DDR3 gebruikt. Volgens mij gebruikt Acer meestal het langzamere DDR3, dus houd daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Slogra schreef op maandag 16 januari 2017 @ 17:24:
De Acer Aspire E5-575G-32NY heeft beide GPU's aan boord.

De CPU Intel Core i3-6100U heeft de HD Graphics 520 geintegreerd. Daarnaast zit er een GeForce GT940MX in.

De laptop zal automatisch schakelen tussen deze videokaarten. Normaal is de HD Graphics 520 actief welke zuinig in het energiegebruik is, maar zodra je een 3d applicatie draait, wordt de GeForce GT940MX actief.

Ik kwam deze review tegen van de GT940MX:
http://www.notebookcheck....Force-940MX.156033.0.html

Je zou nog even kunnen nagaan of de GT940MX op deze laptop GDDR5 of DDR3 gebruikt. Volgens mij gebruikt Acer meestal het langzamere DDR3, dus houd daar rekening mee.
Thanks voor je reactie, zeer behulpzaam. Lijkt er toch op dat deze aan al mijn eisen voldoet.

Erg jammer dat de laptop verder alleen online verkrijgbaar is bij de Media Markt, kan zo namelijk niet de bouwkwaliteit beoordelen.
Pagina: 1