Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873165

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik wil binnenkort een winkel beginnen in het centrum en ik wil graag 2 televisieschermen 32 inch of groter voor het raam in de etalage ophangen, zodat mensen van buiten op de schermen kunnen kijken. Hier zou ik een fimpje of een slideshow op willen afspelen. Hoe is dit mogelijk? Op internet kan ik iets vinden over sommige bedrijven die deze speciaal ontwikkelen met eigen software maar dat is al gauw heel duur. Is het niet goedkoper om 2 losse televisies aan te schaffen? En is dit ook veilig aangezien ik ze ook snachts wil laten aanstaan. Brand het scherm dan niet in? Misschien iets met een usb stick erin maar speelt deze dan oneindig hetzelfde filmpje af.

Graag hoop ik op hulp van jullie.
...
Alvast bedankt!!!! :)
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:52

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mja, als je je TVs op een computer aansluit, kan je alles tonen wat je wilt, he?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-04 11:19

Amafi

Amafi

Vraag eens na bij de TV-zaak. TV's hier op werk was een kwestie van een USB stickje inpluggen met foto's om de slideshow oneindig af te laten spelen.
Echt plug-and-play dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 873165

Topicstarter
Weet je misschien ook het merk van die TV's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-04 10:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

"Digital signage" is hierbij de magische term welke je nodig hebt. Op die manier heb je gelijk e.e.a. aan softwarematige oplossingen, maar vind je ook schermen welke hiervoor gemaakt zijn; gewone TV's zijn niet per definitie gebouwd om ze voor dit doeleinde te gebruiken en dat merk je vooral in de levensduur daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-12-2024
moeten het perse tv's zijn?
anders met een paar monitors, en een pc werken?

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 24-04 19:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Sorry, maar over dit onderwerp is echt wel wat informatie te vinden. Je zoekt namelijk een lichtkrant voor in je etalage, mbv meerdere schermen. Dat is zelfs als zelfbouw mogelijk als je een beetie handig bent..

Uit je TS kan ik echter totaal niet opmaken wat je nou gedaan hebt om iets te vinden.

Met usb stick een filmpje op repeat is ook mogelijk ja, dat zie je bij frietzaken vaker.

Ik verplaats je even maar CEA, op voorwaarde dat je wat verder onderzoek doet naar de mogelijkheden. Inbranden enzo is namelijk genoeg over te vinden..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Bastiaan schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:38:...; gewone TV's zijn niet per definitie gebouwd om ze voor dit doeleinde te gebruiken en dat merk je vooral in de levensduur daarvan.
Volgens mij is het alleen wel goedkoper om een budget LCD TV te kopen met een device er achter dan een systeem wat er voor is bedoelt. Die TV vervang je dan alleen wat vaker dan een echt 24/7-scherm. Natuurlijk heb je met systemen gemaakt voor Narrow Casting/Digital Signage meer support maar daar betaal je voor.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 23-04 10:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Sterker nog; de eerste aanschaf via die weg is zéker goedkoper. Wat je zelf alleen ook aangeeft: op den duur wordt het prijziger door steeds de apparatuur te moeten vervangen omdat het 'op' is. Dan is het verder aan TS om er een (opdracht tot) rekensom op los te laten waarop hij wil investeren in de komende, zeg, 3-5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Toevallig heb ik vorig jaar voor werk een onderzoek gedaan naar Narrow Casting. Dat kwam per scherm op meer dan 2000 euro exclusief BTW, exclusief montage en bevestigingsmateriaal. Dat waren wel 55" Full HD schermen van NEC die speciaal voor deze markt zijn gemaakt. Sony kon ook, maar die werden duurder omdat het een 4K-model is. In de NEC zit een geïntegreerde mediaspeler die je via het web kan benaderen. In dat laatste zat vooral een (groot) deel van de kosten. De support die het bedrijf leverde, de web interface die altijd bereikbaar is, het kunnen koppelen van schermen, de vrijheid van welke pagina's wel of niet tonen op welk scherm, gebruikers per scherm of pagina, et cetera.

Voor dat geld moet iets als een normaal consumentenscherm en een mini-PC (Intel NUC of mogelijk dat een Raspberry Pi zoiets ook kan) wel lukken. Zeker als je eisen laag zijn met puur het laten zien van een diavoorstelling of presentatie. Veel van de bedrijven die dit soort hardware leveren nemen een stuk zorg en onderhoud weg die veel bedrijven liever kwijt dan rijk zijn. Als je een beetje handig bent dan kan je dat geld op deze manier wel besparen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1