Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Tijdens het overzetten van Word naar InDesign is er wat fout gegaan tijdens het converteren. Hierdoor zijn, hoe gek het ook klinkt, spaties verdwenen. Ik ben bezig met het schrijven van een boek dat 400 pagina's bevat. Graag wil ik zinnen als deze eruit halen: en hij keek op.Daarna ging hij etc.

De spatie na de punt is verdwenen. Moet ik dit allemaal na gaan kijken of is hier een speciale code voor om dit te verhelpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
InDesign CC 2017

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-01-2017 11:19)

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:54
Wat je zou kunnen proberen is find and replace. Dan zoeken op "." en vervangen door ". "
Als je hierdoor gevallen krijgt met dubbele spatie vervang je ver volgens ". " door ". "

@naitsoezn: Ook dan kan het dus.
De enige redenen die ik zou kunnen verzinnen waarom het niet zou kunnen is als je met getallen waarin punten staan of afkortingen werkt. Maar wellicht is het minder werk om dat te controleren dan alle punten handmatig te voorzien van een spatie.

[ Voor 43% gewijzigd door Nivado op 16-01-2017 14:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:02
Je zou . kunnen vervangen door .[spatie]

Hierdoor zal er dus achter alle punten een spatie worden gezet.
Dus als het overal fout staat kan het zo weer goed gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:09
Opnieuw proberen te exporteren vanuit Word? Of heb je die versie al verwijderd?

Zo ja, dan is dat in ieder geval Les 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

query-replace op '.' door '. ' ? Tenzij niet elke spatie na een punt verdwenen is natuurlijk er veel getallen of afkortingen in de tekst staan met een punt als delimiter :P

[ Voor 30% gewijzigd door naitsoezn op 16-01-2017 14:34 . Reden: Nivado hieronder heeft natuurlijk gelijk ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:54
Wat je zou kunnen proberen is find and replace. Dan zoeken op "." en vervangen door ". "
Als je hierdoor gevallen krijgt met dubbele spatie vervang je ver volgens ". " door ". "

@naitsoezn: Ook dan kan het dus.
De enige redenen die ik zou kunnen verzinnen waarom het niet zou kunnen is als je met getallen waarin punten staan of afkortingen werkt. Maar wellicht is het minder werk om dat te controleren dan alle punten handmatig te voorzien van een spatie.

[ Voor 43% gewijzigd door Nivado op 16-01-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die codes geprobeerd, maar die lukken niet. Wel kan ik handmatig elke letter van het alfabet opzoeken dus zo: ".A" -> ". A"

Dit ga ik bij Find and search doen.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:11
Ik weet niet of indesign regex (regular expressions) ondersteund? Dan kan je veel specifieker zoeken.

Anders is het wellicht een optie om vóór het importeren de spatie in word al te vervangen door [spatie], en on indesign [spatie] weer door een spatie.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1