Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] Snelheidsberekening

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle formules die hier staan geprobeerd maar geen enkele werkt
K = km
L = afstand
M = km/u
vb.
K2= 5km
L2= 35min.
M = ?
ik heb alle formules die hier staan omgezet naar dit maar het werkt niet kan iemand de juiste formule hier zetten.
liefst met deze gegevens.
alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 16-01-2017 13:55 ]

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 22:01
=K2/(L2/60)

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In LibreOffice Calc:
https://www.dropbox.com/s/agei8fz6h3e8fzs/hardlopen.ods?dl=0
Afstand in kilometers invullen (let op je instellingen, kan een decimale punt óf decimale komma zijn)
Tijd invullen als HH:MM

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
K = Afstand
L = Tijd
M = Gemiddelde snelheid per uur

M = (K/(DAG(L)*1440+UUR(L)*60+MINUUT(L)+SECONDE(L)/60))*60

Je moet veld L wel instellen als tijdsnotatie (doet Excel automatisch als je bijv 1:00 intypt). Het maakt hoe lang je run is, zolang het maar niet langer is dan een jaar.

Andere optie is:

M = =K/((DAG(L)*24+UUR(L)+MINUUT(L)/60+SECONDE(L)/3600))

Verschilt voor de rest niks, maar ik vind hem net wat mooier. Eerst rekende ik het aantal minuten uit, deed de afstand delen door het aantal minuten en vervolgens vermenigvuldigen met 60. Nu rekent hij gelijk het aantal uur uit en weet gelijk te zeggen wat je snelheid per uur is. Voor de berekening maakt het niks uit.

[ Voor 40% gewijzigd door Eppo © op 16-01-2017 11:45 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2017 @ 12:50:
ik heb alle formules die hier staan geprobeerd maar geen enkele werkt
Welkom op Got :)

Het topic waarin je reageert is 15 jaar oud. Zulke oude topics moet je niet omhoog schoppen: dan kun je beter een nieuw topic beginnen. Ik heb je bericht een eigen topic gegeven.
ik heb alle formules die hier staan omgezet naar dit maar het werkt niet kan iemand de juiste formule hier zetten.
Geef je een volgende keer ook aan wat er niet werkt? Het werkt niet is zo weinig informatief... :)
Eppo © schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:43:

M = (K/(DAG(L)*1440+UUR(L)*60+MINUUT(L)+SECONDE(L)/60))*60

Je moet veld L wel instellen als tijdsnotatie (doet Excel automatisch als je bijv 1:00 intypt).
Andere optie is:

M = =K/((DAG(L)*24+UUR(L)+MINUUT(L)/60+SECONDE(L)/3600))
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan? Als je eenmaal de tijd hebt ingevoerd in tijdnotatie is de gemiddelde snelheid per definitie:

Snelheid = Afstand / Tijd. In Excel zijn datum-tijd waarden gewoon getallen waarbij de eenheid een dag is. Omdat je de snelheid per uur wilt weten en niet per dag moet je dus nog een keer door 24 delen. Bijvoorbeeld:

code:
1
c1=(A1/B1)/24

[ Voor 35% gewijzigd door Lustucru op 16-01-2017 14:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Potverdikkie, daar heb je helemaal gelijk in. Helemaal niet aan gedacht dat Excel het altijd per dag berekend...

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Eppo © schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:41:
Helemaal niet aan gedacht dat Excel het altijd per dag berekend...
Die steen heb ik me ook al herhaaldelijk aan gestoten :P
Pagina: 1