Momenteel ben ik het bezit van een ietwat dure Mac Pro waarvan ik de illusie had dat als ik met bootcamp windows er op ging zetten, ik alles op max detail kon doen. Verkeerd gedacht! Vanwege achterblijvende drivers van de GPU is het nog steeds niet mogelijk om Battlefield 1 in bootcamp te spelen.
Dus mijn Mac Pro gaat de deur uit, en er moet een goede PC voor terug komen. Een PC waarmee ik de meeste dingen kan doen en laten, zonder geremd te worden door specificaties. Hieronder vallen simulatie spellen met meerdere controllers maar ook BF1 en GTA.
Mijn eerste ingeving was om een kant en klare desktop te kopen gezien het feit dat ik geen ervaring heb met het bouwen/samenstellen van een fatsoenlijk werkend stukje techniek. Het zou dan gaan om bijvoorbeeld een:
Of het duurste model van de 4 Launch Devastator (€2199)
Toen ben ik verder gaan lezen, en mij verder gaan verdiepen. Als ik over 2 jaar deze desktops weer moet verkopen met 50% afschrijving, betaal ik liever wat meer voor een beetje toekomst bestendigheid en een computer die ik later nog kan upgraden, i.p.v. een standaard computer die dat niet kan. Via de Pricewatch van Tweakers ben ik gaan samenstellen, en mijn vraag is wat de kenners van mijn volgende setup vinden, en of ik hier wellicht te enthousiast ben geweest, of juist niet!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer voor diverse doeleinden. Natuurlijk voor vermaak zoals Battlefield 1, maar ook zakelijk voor bijvoorbeeld het maken van advertenties en posters voor ons bedrijf, en de administratie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget staat niet 100% vast, maar de richtprijzen zijn tussen de 2200 en 2700 euro. Dit is excl. randapparatuur die ik al bezit nml.:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mijn computer wil ik graag gebruik gaan maken van betrouwbare en stille componenten. Ik heb hieronder een lijst samengesteld met de componenten waarvan ik denk dat ze zullen aansluiten bij mijn wensen, en toch enigszins toekomst proof zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, wel voor betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een wens die ik graag ingevuld zie is de stilte van het systeem. Ik ben gewend aan iMac en Mac Pro computers, welke zeer stil zijn. Zeg maar tussen een iMac en een Playstation 4 in
Stroomverbruik is mooi meegenomen, maar niet een deal breaker.
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vanwege het feit dat dit mijn eerste systeem is welke op maat gemaakt gaat worden, wil ik vragen of Tweakers die aanwezig zijn op dit forum de ervaring die ze hebben in het bouwen van dergelijke PC's met mij willen delen en mij evt. kunnen adviseren in welke onderdelen toe te voegen, of juist te verwijderen. Ik wil vooral gaan voor het snelste, beste en meest toekomst bestendige systeem binnen mijn budget.
Naast onderstaande kosten voor de onderdelen van de computer, zijn er nog 2 dingen die meegenomen moeten worden in de totaalprijs:
+ ongeveer 120 euro voor windows 10
+ ongeveer 75 euro voor het monteren van het systeem
Alvast bedankt!
Dus mijn Mac Pro gaat de deur uit, en er moet een goede PC voor terug komen. Een PC waarmee ik de meeste dingen kan doen en laten, zonder geremd te worden door specificaties. Hieronder vallen simulatie spellen met meerdere controllers maar ook BF1 en GTA.
Mijn eerste ingeving was om een kant en klare desktop te kopen gezien het feit dat ik geen ervaring heb met het bouwen/samenstellen van een fatsoenlijk werkend stukje techniek. Het zou dan gaan om bijvoorbeeld een:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Acer Predator G6-710 I10800 NL | € 2.399,- | € 2.399,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.399,- | |
Of het duurste model van de 4 Launch Devastator (€2199)
| 1 | 4Launch Devastator | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Toen ben ik verder gaan lezen, en mij verder gaan verdiepen. Als ik over 2 jaar deze desktops weer moet verkopen met 50% afschrijving, betaal ik liever wat meer voor een beetje toekomst bestendigheid en een computer die ik later nog kan upgraden, i.p.v. een standaard computer die dat niet kan. Via de Pricewatch van Tweakers ben ik gaan samenstellen, en mijn vraag is wat de kenners van mijn volgende setup vinden, en of ik hier wellicht te enthousiast ben geweest, of juist niet!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer voor diverse doeleinden. Natuurlijk voor vermaak zoals Battlefield 1, maar ook zakelijk voor bijvoorbeeld het maken van advertenties en posters voor ons bedrijf, en de administratie.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget staat niet 100% vast, maar de richtprijzen zijn tussen de 2200 en 2700 euro. Dit is excl. randapparatuur die ik al bezit nml.:
| 1 | Samsung S34E790C Zilver, Zwart | € 759,- | € 759,- |
| 1 | Logitech G910 Orion Spectrum RGB (Qwerty US) | € 159,- | € 159,- |
| 1 | Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse | € 49,90 | € 49,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 967,90 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mijn computer wil ik graag gebruik gaan maken van betrouwbare en stille componenten. Ik heb hieronder een lijst samengesteld met de componenten waarvan ik denk dat ze zullen aansluiten bij mijn wensen, en toch enigszins toekomst proof zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor merk, wel voor betrouwbaarheid.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een wens die ik graag ingevuld zie is de stilte van het systeem. Ik ben gewend aan iMac en Mac Pro computers, welke zeer stil zijn. Zeg maar tussen een iMac en een Playstation 4 in
Ga je overklokken?
Ik ga niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Vanwege het feit dat dit mijn eerste systeem is welke op maat gemaakt gaat worden, wil ik vragen of Tweakers die aanwezig zijn op dit forum de ervaring die ze hebben in het bouwen van dergelijke PC's met mij willen delen en mij evt. kunnen adviseren in welke onderdelen toe te voegen, of juist te verwijderen. Ik wil vooral gaan voor het snelste, beste en meest toekomst bestendige systeem binnen mijn budget.
Naast onderstaande kosten voor de onderdelen van de computer, zijn er nog 2 dingen die meegenomen moeten worden in de totaalprijs:
+ ongeveer 120 euro voor windows 10
+ ongeveer 75 euro voor het monteren van het systeem
Alvast bedankt!
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 375,- | € 375,- |
| 1 | MSI Z270 Gaming M5 | € 208,90 | € 208,90 |
| 1 | Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4 | € 713,- | € 713,- |
| 1 | Toshiba DT01ACA200, 2TB | € 70,- | € 70,- |
| 1 | Corsair Graphite 780T Wit | € 186,- | € 186,- |
| 1 | Corsair Hydro H115i | € 143,26 | € 143,26 |
| 2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 106,95 | € 213,90 |
| 1 | Corsair CS750M | € 111,96 | € 111,96 |