Het duizelingwekkende dozen dilemma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblewrap80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 14:59
Ik zoek een?
In de eeuwig durende upgradewoede van de afgelopen tijd is nog één laatste onderdeel achtergebleven. Tot nu toe moest al deze nieuwe en blinkende pracht en praal het doen met een (spreekwoordelijk) stoffige en 7 jaar oude Coolermaster Centurion. Ik zoek dus een mooie nieuwe behuizing voor mijn bits en bytes.
Compact en stil zijn wat mij betreft de belangrijkste eigenschappen, maar goede looks en het hoofd koel kunnen houden in het heetst van de strijd is ook niet geheel onbelangrijk.

Van jullie zou ik graag wat goede raad, advies en/of alternatieven krijgen.

Wat is je budget?
Ooit dacht ik met 50 euro wel klaar te zijn, ondertussen is die illusie opgeklaart. De hardware in deze bak verdient wel iets meer. Met 80-100 euro hoop ik het te redden, liefst eigenlijk niet meer.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op hoog mijn lijstje stonden de prachtige In Win 303 en NZXT s340 Elite. Helaas, helaas, voor beide is de enorme koeltoren genaamd Thermalright Macho Rev.B te groot. De Cooltek UMX4 is prachtig, evenals de In Win 805, maar die prijzen zijn me toch wat te zot en ook hier is de koeler te groot of twijfelachtig.
Met slechts 360*210*366 mm en een prachtige uitstraling staat de Raijintek Thetis me ook enorm aan. De koeler past er zelfs nog bij! Toch vraag ik me af of de koeling hier wel voldoende gaat zijn en mis ik her en der een stoffiltertje. Daarnaast krijg ik hem via reguliere kanalen niet gevonden. Zijn grotere broer Asterion is nu voor een mooi prijsje te krijgen, maar is wel weer wat aan de grote kant.
Over bleef alleen de Fractal Design Define C. Prima qua prijs, en goed qua koeling en geluidsdemping. De looks is het wat mij betreft net niet helemaal. Ik vind hem eerlijk gezegd een beetje saai.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De kast staat naast me op het bureau en moet gevuld worden met het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 427,51€ 427,51
1Asus X99-A€ 279,-€ 279,-
1EVGA GeForce GTX 960 4GB SuperSC ACX 2.0+€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 75,50€ 75,50
1Thermalright Macho Rev.B€ 44,95€ 44,95
1Crucial CT4K4G4DFS8213€ 95,-€ 95,-
1BitFenix Whisper BWG550M€ 85,50€ 85,50
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.007,46

De grote vraag dus: hebben jullie nog een goed alternatief? En, wat zijn jullie gedachten bij de koeling en stoffiltering van de Raijitek Thetis. Anders moet ik toch eens snel gaan kiezen tussen de ietwat saaie Define C, de te grote Asterion (zolang die er nog is) of de te dure UMX4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:27
Qua koeling denk ik dat de Thetis wel aardig moet voldoen, stiekem. Kwestie van even met de fan curves spelen, eventueel. Stoffilter zou je eventueel nog aftermarket kunnen bestellen, via Amazon ofzo.

Zelf ben ik erg tevreden over mijn Corsair Carbide Clear 400C. Uitgekozen met als criteria stoffilter, niet te groot, veel mogelijkheden voor toekomstige tweaks en uitbreidingen en degelijke bouwkwaliteit. In gebruik blijkt het deurtje toch ook erg handig - ik zit toch nog vaker binnenin de kast dingen te tweaken dan ik verwacht had. Wel iets groter dan jouw opties, maar compatible met je CPU-koeler en met 42 liter inhoud nog niet zo enorm als sommige andere kasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart design die Thetis, moederbord op zijn 'kop'.
Kwa koeling dus superieur denk ik, als de CPU-koeler past blaast die de warmte wel weg naar achteren en de GPU-koeling zit nu eindelijk een keer goed, met de ventilatoren naar boven.
Je komt nu alleen niet meer zo makkelijk bij de aan/uit schakelaar van de voeding, niet dat dat wenselijk is, dan moet je de kast naar achteren kantelen, maar de kast is toch niet top-zwaar. Zitten wel de USB-aansluitingen voor toetsenbord en muis, wat normaal de bovenste zijn, nu helemaal onderaan. Ik weet niet waar die komt te staan, maar er zijn ook wel USB-verlengkabels. Je hebt de window nu ook rechts.
En wat betreft stof, omgeving stofvrij houden of een stukje panty spannen?

Kun je dit niet onderin naast de voeding monteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2017 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behuizingen genoeg onder de €100 die hun prijs meer dan waard zijn en waar de cpu koeler in past https://tweakers.net/pric...665;456046;340448;443219/ Diverse zijn ook met window verkrijgbaar. Ze zijn allen helaas wel aan de grote kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:19
ik zie het probleem niet, in de pricewatch staan >130 ATX kasten onder de €100 waar een koeler van 162mm in past: categorie: Behuizingen

en onder de €50 en 40 liter (='klein') zijn dar er 8: categorie: Behuizingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubblewrap80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 14:59
Natuurlijk, er zijn genoeg kasten te koop voor minder dan 100€. Alleen vind ik ze allemaal saai of gewoon lelijk. En als het dan qua uiterlijk wel goed zit, is er wel weer iets anders waardoor het niet gaat (grote koeler, slechte ventilatie, drive cages die ik helemaal niet nodig heb maar de kast wel groter maken). Maar ik zal wel weer teveel eisen stellen. O-) Misschien zelf maar eens een kast gaan bouwen. 8)
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:42:
En wat betreft stof, omgeving stofvrij houden of een stukje panty spannen?

Kun je dit niet onderin naast de voeding monteren.
Dat zou inderdaad wel een oplossing voor het stofprobleem kunnen zijn.

Qua warmteafvoer moet ik het misschien maar gewoon gaan ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-E
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-08 15:02

Main rig : X99 Soc Force | i7 5820k @ 4.3 Ghz | 32Gb Dominator Orange ltd @3400 mhz | Aorus 1070Ti

Pagina: 1