Waar NO-relais adapter kopen voor slimme thermostaat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 17:12
Goedendag,

Weet iemand waar ik onderstaand product kan bestellen? Er staat op dat het een 'potentiaalvrij stekker-contact' is. Input 230V en 3,5mA. Het is bedoeld om de CV-ketel mee aan te sturen.

Met vriendelijke groet,

stekkercontact
Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/2ly4jup.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door stekkercontact op 16-01-2017 12:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Google, pagina 2; https://www.360automated....ten/verwarming-schakelaar

Maar ik denk dat de lokale CV-handelaar, GAMMA of desnoods "een electro hobby zaak" je ook wel kan helpen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:12

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Wat had je zelf al geprobeerd/gevonden?

Binnen Tweakers houden we ervan dat mensen eerst zelfonderzoek doen en dit delen zodat we gericht kunnen helpen.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
ollie1965 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:59:
Wat had je zelf al geprobeerd/gevonden?

Binnen Tweakers houden we ervan dat mensen eerst zelfonderzoek doen en dit delen zodat we gericht kunnen helpen.
Ik heb gegoogled op alles wat op het product staat en daar kwam niets uit. Verder heb ik gemaild naar een aantal CV-bedrijven maar die hebben nog niet gereageerd na een aantal dagen wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-05 22:50
Ik weet niet of Tweakers het juiste forum hiervoor is en ik wil daarnaast ook opmerken dat ik zie dat je speciaal hiervoor je forumaccount hebt aangemaakt - dat soort dingen worden op Tweakers normaliter niet erg gewaardeerd. Men wil hier dat je eerst zelf onderzoek doet voordat je je vraag in het forum plempt.

Afijn, ik denk dat je het beste te raden kan gaan bij de fabrikant van je CV ketel. Overigens lijkt het gewoon op een stekker adapter en die zijn universeel verkrijgbaar.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
MAX3400 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:59:
Google, pagina 2; https://www.360automated....ten/verwarming-schakelaar

Maar ik denk dat de lokale CV-handelaar, GAMMA of desnoods "een electro hobby zaak" je ook wel kan helpen.
Dat product dat jij aanwijst kost €60,- en dat is in combinatie met een 'stekkerschakelaar' die ik niet nodig heb. Het gaat me enkel om dat 'potentiaalvrij stekker-contact'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07

artificial_sun

Mazda Rx7

Waarvoor heb je het nodig?

Wat moet het doen?

Want ik vind het eruit zien als een 12v adaptor, maar dat zal het wel niet zijn.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
artificial_sun schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:08:
Waarvoor heb je het nodig?

Wat moet het doen?

Want ik vind het eruit zien als een 12v adaptor, maar dat zal het wel niet zijn.
Het moet in de CV-ketel gestoken worden. Als je de stekker uit het stopcontact trekt dan stopt de CV met verwarmen en als je de stekker er weer in doet dan begint de CV weer te lopen. Deze stekker stop ik in een stekkerdoos die ik van afstand in- en uit kan schakelen. Vergelijkbaar met: https://www.360automated....ten/verwarming-schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

stekkercontact schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:02:
[...]

Dat product dat jij aanwijst kost €60,- en dat is in combinatie met een 'stekkerschakelaar' die ik niet nodig heb. Het gaat me enkel om dat 'potentiaalvrij stekker-contact'
Nergens in dit topic staat tot zover een budget zoals verplicht in een goede topicstart; sommige mensen geven ook 5000 Euro uit aan de versterker die hetzelfde doet als een versterker van 500 Euro. Vind het een beetje inzetloos om als keyboard-warrior te gaan zitten wachten op onbeantwoorde mailtjes (in het weekend bijvoorbeeld). Een beller is altijd sneller en dan kan je vast ook wel vragen of je alleen A kan kopen en niet een combi van A+B wat 60 Euro kost. Sterker nog; de meeste installatiebedrijven die ik ken, werken hard op lokatie en mail is soms/vaak bijzaak.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:30
Het is dus een NO-relais, wat bekrachtigd wordt zodra er 230V is...

Wat dacht je anders van een slimme thermostaat ipv dit oldschool AAN-UIT pricipe?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
S0epkip schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:23:
Het is dus een NO-relais, wat bekrachtigd wordt zodra er 230V is...

Wat dacht je anders van een slimme thermostaat ipv dit oldschool AAN-UIT pricipe?
Bedankt voor je uitleg! Dit is onderdeel van een slimme thermostaat. Deze 'NO-relais' steek ik in een stekkerdoos die ik via internet in- en uit kan schakelen. Heb je enig idee waar ik dit NO-relais kan krijgen? Wanneer ik er op google kom ik uit op fora om wiet te kweken.

[ Voor 7% gewijzigd door stekkercontact op 16-01-2017 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
Ik heb inmiddels van twee elektronicazaken te horen gekregen dat ze het niet leveren :( Iemand enig idee waar ik dit kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DimitriCapax
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-06 22:35
Als je toch met een "klik aan klik uit" gaat werken, dan pak je toch gewoon meteen het relais wat geschakeld wordt door de "klik aan klik uit" deze is NO en schakelt de 230 op het stopcontact van de kiku. gewoon oven je kiku open schroeven

En anders haal je een 230 v relais, op het moment dat je hier spanning opzet schakelt hij.
Het product dat je laat zien doet niets meer of minder,

Maar je wilt dus je ketel aan en uit gaan zetten met een kiku?:
Kiku in de wcd, stekkertje van de ketel erin, klaar.
Je moet dan alleen niet teveel schakelen, vind de ketel niet zo prettig,

Maar bij tweakers denken we meer in oplossingen van slimme modulerende thermostaten, die precies het aantal kw bij je ketel vraagt om je woning te verwamen, met een zo hoog mogelijk rendement. Zonder te pendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

stekkercontact schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor je uitleg! Dit is onderdeel van een slimme thermostaat. Deze 'NO-relais' steek ik in een stekkerdoos die ik via internet in- en uit kan schakelen. Heb je enig idee waar ik dit NO-relais kan krijgen? Wanneer ik er op google kom ik uit op fora om wiet te kweken.
Als je zegt welke slimme thermostaat dit is gaan er hier misschien wat meer lampjes branden :Y)
Er is trouwens een potentiaalvrij contact van Kaku, de AMU-500 :)
Deze kan je met een Kaku remote, draadloze schakelaar, ICS1000, de Homewizard of Domoticz bedienen.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Op verzoek van topicstarter een move naar 'Elektronica'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:07

artificial_sun

Mazda Rx7

Die Stekkerschakelaar vind ik het meest achtelijke product van het jaar. En je hebt inderdaad gewoon een relais nodig.

Maar als je kunt vertellen hoe je wilt schakelen, is er vast snel een echte oplossing

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
Speedy-Andre schreef op maandag 16 januari 2017 @ 18:12:
[...]

Als je zegt welke slimme thermostaat dit is gaan er hier misschien wat meer lampjes branden :Y)
Er is trouwens een potentiaalvrij contact van Kaku, de AMU-500 :)
Deze kan je met een Kaku remote, draadloze schakelaar, ICS1000, de Homewizard of Domoticz bedienen.
Dit systeem heb ik thuis: https://www.smarthomesupply.nl/verwarming
Ik heb enkel bij dit product: https://www.smarthomesupply.nl/smarthome/cv-ketel-module het stuk op de foto in de OP niet meer. Ik kan online nergens vinden waar je dat kunt bestellen.

Ik zoek dus enkel hetzelfde product als op de foto in de openingspost. Ik heb geen idee wat dit is dat jij stuurt https://www.klikaanklikui...niversele-schakelaar.html maar het ziet er niet uit als het product op de foto in de OP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Als ik het goed begrijp heb je slimme thermostaatknoppen. Zodra die warmte willen sturen ze een signaaltje naar die 'doordrukstekker', die op zijn beurt dan inschakelt.

De stekker waar je nu naar op zoek bent krijgt stroom van de doordrukstekker. NO staat voor 'normally open'. Als de stekker dus geen stroom krijgt, vormen de draden geen circuit. Zodra dit wel gebeurt vormen ze een circuit en schakelt de ketel in. Je zou een dergelijke oplossing zelf kunnen maken, koop een laagspanning relais (5V) en zet er een oude telefoonlader aan. Op de uitgang van het relais monteer je dan twee draden en die sluit je aan op je ketel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06 12:57

SA007

Moderator Tweaking
Als je het niet erg vind het zelf te maken, dan kan je een redelijk willekeurig netspanning relais nemen, zoals deze:
https://www.baco-army-goods.nl/relais-omron-220-volt.html

Daar kan je vervolgens de draden aan solderen of een voetje erbij kopen.

De 2 draden naar de spoel zet je een stekker aan, en aan een set van de NO contacten hang je de draden die naar je thermostaat gaan.

Dan ben je vrij goedkoop klaar.

Maar een product bestaande uit een relais in een stekker is best een vreemd product...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
Als ik het niet zelf wil maken is er dan een plek waar ik het kant-en-klaar kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

stekkercontact schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Dit systeem heb ik thuis: https://www.smarthomesupply.nl/verwarming
Ik heb enkel bij dit product: https://www.smarthomesupply.nl/smarthome/cv-ketel-module het stuk op de foto in de OP niet meer. Ik kan online nergens vinden waar je dat kunt bestellen.

Ik zoek dus enkel hetzelfde product als op de foto in de openingspost. Ik heb geen idee wat dit is dat jij stuurt https://www.klikaanklikui...niversele-schakelaar.html maar het ziet er niet uit als het product op de foto in de OP
Iemand noemde Kaku, maar blijkbaar heb je daar niks aan met dit systeem.
Er zit ook een relais in, maar je kan hem niet standaard aan laten gaan zodra het ding 230V voeding heeft.

Het relais dat SA007 noemt is samen met een relaisvoet (rail montage) eenvoudig in elkaar te zetten.
In principe hoef je er alleen een netsnoer in te schroeven en 2 draden op het NO contact.
Het enige lastige is dat je de juiste aansluitingen op de relaisvoet moet zien te herkennen.
Dit is de goedkoopste oplossing die ik kan bedenken.
Misschien ken je een techneut die daar even bij kan helpen, het is best eenvoudig als je ervaring hebt.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkercontact
Maar ik kan dit dus nergens kant en klaar kopen? Ik ben volledig atechnisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 16:39
stekkercontact schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:15:
Als ik het niet zelf wil maken is er dan een plek waar ik het kant-en-klaar kan bestellen?
stekkercontact schreef op maandag 16 januari 2017 @ 22:52:
Maar ik kan dit dus nergens kant en klaar kopen? Ik ben volledig atechnisch...
Als iemand zou weten waar je dit kant en klaar kon bestellen dan had je het wel gehoord denk ik. Zelfs zonder deze vraag keer op keer te blijven herhalen.

Ik heb een dergelijk product nog nooit gezien. Als je het kant en klaar wilt dan kun je het hier voor €60 bestellen. Veel geld en het kan ook zeker goedkoper als je zelf een beetje wilt knutselen, daar heb je volgens mij ook al een aantal tips voor gekregen. Als je daar niets mee kunt dan zit je denk ik op het verkeerde forum. :)

Heb je naast cv-installateurs en elektronicabedrijven al eens geprobeerd om de fabrikant of leverancier van dit spul aan te schrijven?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05 13:13
stekkercontact schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:49:
[...]

als je op fora om wiet te kweken uitkomt, ga dan eens bij de growshop in de dichtstbijzijnde stad langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudemaniak
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-06-2023
stekkercontact schreef op maandag 16 januari 2017 @ 19:32:
[...]

Maar dit is wel exact wat je nodig hebt

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 16:39
Boudemaniak schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:00:
[...]

Maar dit is wel exact wat je nodig hebt
:?

Volgens mij heeft TS helemaal niets aan dat ding. Het is een potentiaal vrij relais ja, maar dan alleen te schakelen met een klikaanklikuit zender, niet met een 230V input zoals hij zoekt. Het draadloze protocol heeft een heel andere frequentie dus draadloos koppelen met zijn thermostaat zal ook niet werken.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:58

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Dus als ik het goed begrijp zal een allerdaags USB ladertje van een paar euro met een 6v relais van een euro prima werken.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1