Reclame voor abonnees

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Fruit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 15:58

Fruit

Twee puntjes waarvan ik niet helemaal weet waar ik er mee terecht moet, daarom maar hier.

1). Ik ken iemand die abonnee is omdat hij geen reclame wil zien. Hij was nogal teleurgesteld dat hij een DM kreeg met reclame van Tweakers over "Blue Monday Aanbiedingen", dat was nu net niet de bedoeling. Reclame is reclame, waar die ook vandaan komt.

2.) Mijn advies was omdat even op het abonneeforum aan te geven maar daar mag hij niet in.

Dat waren wel weer even genoeg tegenslagen dus daarom doe ik maar even melding namens deze gebruiker.

Het gaat om Fruit .

[ Voor 14% gewijzigd door zeef op 16-01-2017 13:40 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat eerste pijnpunt is al vaker voorbij gekomen volgens mij en ik kan het mij heel goed voorstellen. Misschien is het een idee om aan gebruikers de optie te geven of ze die DM's wel of niet willen ontvangen? :? De ene persoon zal het als een extra voordeeltje van abonnee zijn zien, want leuke aanbiedingen, de ander als pure reclame. Waarom niet net zo'n systeem als de nieuwsbrief creëren? Als je ze wil krijgen kan dat maar het hoeft niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:04
Ik heb dezelfde irritatie. Ik heb een donatie abbo, om Tweakers te steunen en geen reclame te zien, en nu krijg ik weer reclame via een DM binnen om spulletjes te kopen. Dit wil ik niet. DM's met zinnige informatie, over de website, verandering in beleid, dat soort zaken zijn prima. Maar commerciële berichten om spulletjes te gaan kopen wil ik niet. Eigenlijk is dat best wel een verkapte vorm van reclame banners, waar ik juist voor gekozen heb middels een abbonement om die NIET te willen zien. Tweakers klaagt dat gebruikers een adblocker hebben waardoor ze inkomsten missen, en zegt dat men een abbo moet nemen om geen reclame te ontvangen.... om vervolgens reclames te gaan pushen via een DM :( :/ |:(

Tweakers, kunnen jullie ervoor zorgen dat ik dit kan uitzetten? Ik wil wel informatieve berichten blijven ontvangen. Anders was dit mijn laatste Tweakers donatie.

Graag jullie reactie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Zolang ze maar niet stoppen met het sturen van die berichtjes. Want ik vind ze altijd erg welkom. Ik zou het vervelender vinden als ik leuke acties zou missen.

* Hooglander1 duit in het zakje voor deze berichten :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hooglander1 op 16-01-2017 12:39 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

* Migrator steekt hand op

Ik vind het ook fijn dat de DM verstuurd wordt. Banners vind ik irritant, maar dit niet; Makkelijk weg te klikken als het niet interessant blijkt en komt niet te vaak voor. Wat Lars. suggereert lijkt me dus prima; een extra vinkje in de abo-instellingen, hoewel de devvers niet zo van meer vinkjes houden geloof ik.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

* Slavy bemoeit zich er ook mee

Momenteel twijfelend om een donatie-abbo te nemen voor dezelfde redenen, maar als er zoals bovenstaande gemeldde alsnog reclame voor dit soort bedrijven in je DM komt, dan pas ik.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Dat valt heel erg mee: Je krijgt een DM, waarbij je erop wordt gewezen dat er een actie is. Dat is iets heel anders dan lastig gevallen worden door een banner of ander knipperend gedoe.

Ik vind het eerder service dan reclame, magoed, wie ben ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:21
Reclame, ja dat is het. Maar het is ook korting die voor diegene bedoeld is die Tweakers steunen (of mis ik dan iets?)

Dus, laat maar komen die DM's.

Maar echte reclame (dus puur een aanbieding die niet specifiek een voordeel heeft voor alleen abonnee's, nee. Die mogen ze houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 07:49
Migrator schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:53:
* Migrator steekt hand op

Ik vind het ook fijn dat de DM verstuurd wordt. Banners vind ik irritant, maar dit niet; Makkelijk weg te klikken als het niet interessant blijkt en komt niet te vaak voor. Wat Lars. suggereert lijkt me dus prima; een extra vinkje in de abo-instellingen, hoewel de devvers niet zo van meer vinkjes houden geloof ik.
Dit inderdaad. Soms komen er wel leuke acties voorbij, maar die fullscreen covers op de website... |:(

DM is voor mij top! Of misschien zelfs gewoon een simpel, niet irriterend labeltje in plaats van de banners met iets van "Er is een aktie aan de gang voor Bleu Monday".

Dat zou ik dan wel weer prettig vinden.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:57:
Dat eerste pijnpunt is al vaker voorbij gekomen volgens mij en ik kan het mij heel goed voorstellen. Misschien is het een idee om aan gebruikers de optie te geven of ze die DM's wel of niet willen ontvangen? :? De ene persoon zal het als een extra voordeeltje van abonnee zijn zien, want leuke aanbiedingen, de ander als pure reclame. Waarom niet net zo'n systeem als de nieuwsbrief creëren? Als je ze wil krijgen kan dat maar het hoeft niet.
We willen het juist wat simpeler houden met DM's. Alle uitzonderingen moeten gemaakt en bijgehouden worden. Hoe klein ook, het is allemaal extra werk. Een meerderheid wordt daar blij van, een minderheid juist niet. Voor die laatste groep mijn excuses.

In het verleden deden we dit niet en werden deze acties gemist door de abonnees. Daarom stuur ik nu een DM naar de abo's met daarin directe links naar de acties zelf, zonder Doubleclick. Je hoeft niet naar de actiepagina om de zelf deal te bekijken en natuurlijk hoef je helemaal niet te kijken als je niet wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Liever een DM dan overal banners. Het zijn kortingen specifiek voor betalende leden, je krijgt niet dagelijks/wekelijks een DM dus ik zou het niet onder het kopje hardnekkige spam zetten.
Eigenlijk wel prettig dat het maar een DM is, toch op de hoogte en niet intrusive of in-your-face.

* Blerp is voor de DM zoals ie nu is

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kura
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06-2024

Kura

90% grind 10% sleep

Ik heb het reclame bericht ook ontvangen ondanks dat ik een donation gegeven heb en geen banners meer zichtbaar zijn. Ik kreeg altijd het idee dat Akties evenementen waren of wedstrijden e.d. die leuk zijn maar dit is gewoon een manier om reclames toch door te drukken naar donateurs. Jammer dat het DM systeem met opzet misbruikt wordt hiervoor.

Ima grip and sip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Slavy schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:56:
* Slavy bemoeit zich er ook mee

Momenteel twijfelend om een donatie-abbo te nemen voor dezelfde redenen, maar als er zoals bovenstaande gemeldde alsnog reclame voor dit soort bedrijven in je DM komt, dan pas ik.
Even voor je beeldvorming: Ik heb welgeteld vier(!) DM's voor acties gehad in het afgelopen jaar. Het kostte me minder moeite die te lezen en weg te klikken dan deze reactie te tikken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Helaas, de poll werkt niet. :'(

[ Voor 73% gewijzigd door zeef op 16-01-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Ik mag als Donateur niet stemmen...

Wat ben je dan? ;) :+

[ Voor 8% gewijzigd door Migrator op 16-01-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Raymond schreef op maandag 16 januari 2017 @ 12:59:
Dat valt heel erg mee: Je krijgt een DM, waarbij je erop wordt gewezen dat er een actie is. Dat is iets heel anders dan lastig gevallen worden door een banner of ander knipperend gedoe.

Ik vind het eerder service dan reclame, magoed, wie ben ik :P
Service? Ik noem dit reclame
Directe links naar de acties:

Pro Warehouse Zakelijke aanbieding. Blue Monday? Niet bij Pro Warehouse € 314 korting op de MacBook Pro Touch Bar.
Alternate Actie op ASUS notebooks bij ALTERNATE. Nu 10% korting op ASUS Windows Uitblinkers
4launch 4Launch Megasale: kortingen tot 60%! Betaal je niet blauw, ga voor voordeel!
HP Store Winter Sale bij HP Store. Bespaar tot wel 20% op je aankoop!
BOL.com Philips Energylight nu € 174,99 Met meer energie de dag door.
Wifi Media Maak kennis met de toekomst!
Blue Monday bij WifiMedia!
Wifishop EnGenius access point actie. Razendsnel en met hoog zendvermogen!
Hifi-corner Blue Monday Deals bij Hificorner.nl! 5% extra korting met code TWEAKERS
zeef schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:07:
[...]

We willen het juist wat simpeler houden met DM's. Alle uitzonderingen moeten gemaakt en bijgehouden worden. Hoe klein ook, het is allemaal extra werk. Een meerderheid wordt daar blij van, een minderheid juist niet. Voor die laatste groep mijn excuses.

In het verleden deden we dit niet en werden deze acties gemist door de abonnees. Daarom stuur ik nu een DM naar de abo's met daarin directe links naar de acties zelf, zonder Doubleclick. Je hoeft niet naar de actiepagina om de zelf deal te bekijken en natuurlijk hoef je helemaal niet te kijken als je niet wil.
Dit klopt niet helemaal, de link HP Store verwijst naar:
https://clk.tradedoubler....er&utm_content=wintersale

Mag ik concluderen dat jullie niets veranderen en ik deze reclame DM's blijf ontvangen?

In jullie FAQ staat:
Na het afsluiten van het abonnement kun je de layout settings en de voorkeuren op het forum aanpassen alsmede advertentieuitingen uitschakelen.
Deze DM is een advertentieuiting. Hoe schakel ik deze uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Migrator schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:37:
[...]

Ik mag als Donateur niet stemmen...

Wat ben je dan? ;) :+
Een donateur. :+ Ok, dat werkt niet. Dan haal ik 'm weer weg want het is niet te doen om de niet abo's er handmatig uit te filteren. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

zeef schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Een donateur. :+ Ok, dat werkt niet. Dan haal ik 'm weer weg want het is niet te doen om de niet abo's er handmatig uit te filteren. :'(
Anders ff een DM sturen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
segil schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Service? Ik noem dit reclame

Dit klopt niet helemaal, de link HP Store verwijst naar:
https://clk.tradedoubler....er&utm_content=wintersale
Je hebt gelijk, dat is de enige die er in staat. Zal mijn bericht aanpassen
Mag ik concluderen dat jullie niets veranderen en ik deze reclame DM's blijf ontvangen?
De meerderheid wil dat graag. Daarbij besef ik me dat een minderheid er niet blij mee is en daarvoor mijn excuses.
In jullie FAQ staat:

[...]

Deze DM is een advertentieuiting. Hoe schakel ik deze uit?
Niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
zeef schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:42:
[...]
Je hebt gelijk, dat is de enige die er in staat. Zal mijn bericht aanpassen
[...]
De meerderheid wil dat graag. Daarbij besef ik me dat een minderheid er niet blij mee is en daarvoor mijn excuses.
[...]

Niet.
Okay, dus de overeengekomen voorwaarden van het abonnement worden niet nageleefd, klopt? Dan wil ik graag mijn abonnement stop zetten en restitutie ontvangen. Waar kan ik dit aanvragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

segil schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:44:
[...]

Okay, dus de overeengekomen voorwaarden van het abonnement worden niet nageleefd, klopt? Dan wil ik graag mijn abonnement stop zetten en restitutie ontvangen. Waar kan ik dit aanvragen?
Aanvullende Voorwaarden Abonnement (.pdf)
Advertentievrij
Advertentievrij houdt in dat de meest voorkomende advertentievormen uit (kunnen) worden
uitgeschakeld op de Website
Wordt prima nageleefd ;)

Kromme zin trouwens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Die doodenkele keer, dat ik via een DM gewezen wordt op een actie, vind ik (maar dat is persoonlijk) geen enkel probleem. En het is een stuk beter dan allerlei reclamebanners (met geluid) op het werk.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Banners met geluid zijn ook voor niet-abo's niet de bedoeling hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Migrator schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:53:
Zie voor alles rondom ons reclamebeleid: plan: Het reclamebeleid van Tweakers: community staat voorop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Migrator schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:53:
Ik zie (en hoor) ze al vijftien jaar niet, dus daar houd ik me niet zo mee bezig, maar ik kan me klachter erover herinneren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

/me -zeehond vind het ook fijn dat even een dm wordt gestuurd als er een actie is :Y

Wellicht zou de irritatie minder worden voor wie het niet op prijs stelt als er een optie komt om een dm op gelezen te zetten zonder hem te openen. maakt het wel iets makkelijker omdat je dan het bericht niet hoeft te openen en je kunt doorgaan waar je mee bezig was zonder naar de dm te gaan om van de notificatie af te komen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:11
En voor winacties wil je dan wel weer een dm krijgen neem ik aan? Eerst was het elke keer kritiek dat men die banners niet kreeg, nu krijg je blijkbaar een notificatie, is het weer niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Hier wel blij mee dat er een DM gestuurd wordt. Niet dat ik er altijd wat mee doe, maar zulks kortingen zijn onderdeel van je abo en als je er niets mee wilt ben je hooguit een paar seconden kwijt om het bericht als gelezen te markeren of zelfs te verwijderen.

Ik kan mij eigenlijk slecht voorstellen hoe dat nou zo frustrerend kan zijn... Er wordt moeite gedaan om ons abonnees kortingen te bieden en dat we deze niet missen, iets wat we zouden moeten appreciëren, of we het nu gebruiken of niet :)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Jean Paul schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:10:
Hier wel blij mee dat er een DM gestuurd wordt. Niet dat ik er altijd wat mee doe, maar zulks kortingen zijn onderdeel van je abo en als je er niets mee wilt ben je hooguit een paar seconden kwijt om het bericht als gelezen te markeren of zelfs te verwijderen.

Ik kan mij eigenlijk slecht voorstellen hoe dat nou zo frustrerend kan zijn... Er wordt moeite gedaan om ons abonnees kortingen te bieden en dat we deze niet missen, iets wat we zouden moeten appreciëren, of we het nu gebruiken of niet :)
Deze korting is breder dan alleen de abo's. Enige is dat die 'm mogelijkerwijs missen omdat de banners uitstaan. Vandaar de DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Op zich is de intentie van de Tweakers.net redactie natuurlijk een mooie, dat acties niet aan abonnees voorbij gaan. Maar de DM van vannochtend leek best wel veel op een spam mail. Als je en abonnement neemt om geen advertenties te zien (of tracking/advertentienetwerken te ontlopen) dan vind zo'n DM natuurlijk ook vervelend. Een goede oplossing waar iedereen blij mee is zie ik echter niet.
Mijn voorkeur heeft het om geen DM te ontvangen over een actie. Als ik niet van een actie weet dan mis ik deze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Snap ik helemaal. We gaan kijken of we op een simpele manier een opt-in/out kunnen maken. Zodat we aan beide gevoelens recht kunnen doen. Daarmee is niet gezegd dat die oplossing er komt. Ik laat het inschatten en dan kijken we of de investering in tijd opweegt tegen de winst in 'minder gedoe'. ;)

[ Voor 37% gewijzigd door zeef op 16-01-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

zeef schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:34:
Snap ik helemaal. We gaan kijken of we op een simpele manier een opt-in/out kunnen maken. Zodat we aan beide gevoelens recht kunnen doen. Daarmee is niet gezegd dat die oplossing er komt. Ik laat het inschatten en dan kijken we of de investering in tijd opweegt tegen de winst in 'minder gedoe'. ;)
Misschien een suffe manier, maar je kan het combineren met een DM-ignore knop.

Als je dan een gebruiker "ABO-actie" maakt, dan kan men die negeren en is in principe het klaar...

Geen idee of dat het ingewikkelder of makkelijker maakt, maar het zou wel de feature breder trekken naar meer gebruikers.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
We willen juist af van DM ignore/uitzetten. Dat was een draak van een systeem. Laten we verder niet op ze zaken vooruitlopen.

[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 16-01-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik ben niet van de reclame, maar als er speciale acties zijn vanuit Tnet dan betreur ik het altijd als ik ze mis omdat mijn banners uitstaan en dus ook dat soort dingen. Een DM is voor mij een prima correctie, zodat de eventuele actie niet mis.

Prima systeem zo, beter als het eventuele alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19
Als het puur wijzen is op speciale acties zie ik het probleem niet zo. Als er een refferalachtig iets achter zit of dat T.net geld krijgt om de acties te promoten vind ik het wel dubieus. Maar zeef kan vast wel verduidelijken of er gewin is of dat het puur een service naar abonnees is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
RedHat schreef op maandag 16 januari 2017 @ 21:32:
Als het puur wijzen is op speciale acties zie ik het probleem niet zo. Als er een refferalachtig iets achter zit of dat T.net geld krijgt om de acties te promoten vind ik het wel dubieus. Maar zeef kan vast wel verduidelijken of er gewin is of dat het puur een service naar abonnees is.
Het wijzen op de actie is puur service naar jullie toe. Waarmee ik bedoel dat de abo's geen DM sturen geen significant verschil maakt in bezoekersaantallen. Het is juist de bedoeling geweest om de abonnees te attenderen op de actie om te voorkomen dat ze een (eventuele) interessante korting missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
zeef schreef op maandag 16 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Deze korting is breder dan alleen de abo's. Enige is dat die 'm mogelijkerwijs missen omdat de banners uitstaan. Vandaar de DM.
Ik heb thuis zo'n Nee-Ja-sticker op de brievenbus zitten. Daardoor mis ik af en toe wel het velletje met kortingsstickers van {insert random bouwmarkt}. Zou ik het dan waarderen als de bezorger dát velletje wel door mijn brievenbus duwt ? Da's een beetje de vraag die hier natuurlijk ook speelt.

Ik snap beide standpunten maar ik neig ernaar dat dergelijke DM's dan niet verstuurd hoeven worden. Te meer daar zover ik kan zien geen enkele actie specifiek voor Tweakers leek te zijn.

Nuja, de links waren specifiek voor Tweakers omdat er referrers in zaten maar als ik de sites 'handmatig' bezoek (dus door de URL in de adresbalk te typen) tref ik overal ofwel verwijzigingen naar Blue Monday ofwel tenminste dezelfde prijzen. Dan waren deze aanbiedingen niet specifiek vóór Tweakers maar hooguit gecommuniceerd via Tweakers en dat vind ik wel een belangrijke vaststelling in dit geval.

Als het echt een Tweakers-specifieke aanbieding zou zijn snap ik de meerwaarde om je community te waarschuwen maar eventuele abonnees die tóch al bij betreffende winkel hadden willen shoppen hadden geen cent te veel betaald. Deze DM bespaart ze dus niks. Daarmee moet de enige conclusie zijn dat alleen de winkels (en wellicht Tweakers) baat hadden bij deze DM's en de abonnees niet.
En als een abonnee niet had willen winkelen bij de betreffende shop dan is het wijzen op een generieke aanbieding toch echt alleen maar te classificeren als reclame conform de definitie van Wikipedia: "communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten."

TL;DR:
Deze actie was helemaal niet specifiek voor Tweakers, dan hoeven ABO's wat mij betreft niet apart geinformeerd te worden. Als ze gericht iets zoeken hadden ze deze aanbiedingen ook zelf kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Carpento op 17-01-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Carpento schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 11:47:
TL;DR:
Deze actie was helemaal niet specifiek voor Tweakers, dan hoeven ABO's wat mij betreft niet apart geinformeerd te worden. Als ze gericht iets zoeken hadden ze deze aanbiedingen ook zelf kunnen vinden.
Wat jou betreft niet, wat de meerderheid van de abonnees (tot nu toe) wel. Dat is het probleem. Natuurlijk is het prettig dat als je op de link klikt, er een referer van Tweakers bij zit. Alleen op het totale volume van kliks van de actie is de impact van het aantal abonnees niet significant. Dus vanuit die hoek is een DM niet nodig en scheelt het me 3/4 dagdeel reageren. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door zeef op 17-01-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:34
Zolang we het er dan maar over eens zijn dat -gezien het niet-specifieke karakter van de aanbiedingen- die DM wel reclame is :p

Daarbij verbaas ik me dan over het feit we de meerderheid van de abonnees kennelijk weinig rechtlijnig zijn :p Geen reclame willen maar wél als het een generieke aanbieding is die je een paar centen kan besparen 8)7

Als ik hiervoor een beleid zou moeten uitstippelen zou ik de definities strikt houden. De meerderheid is weliswaar de meerderheid maar de minderheid heeft feitelijk gezien de regels aan hun zijde. Dat is toch aan de meerderheid prima te verkopen ?

offtopic:
Ik speel overigens advocaat van de duivel, ik had niet zo veel moeite met het DM'etje. Ik zou het wel jammer vinden als de meerderheid het voor elkaar krijgt om een halfslachtige uitzondering tot regel te verheffen. Dat leidt ook tot irritatie: de eerste opzegger zag ik ook al langs komen hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Carpento schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 12:05:
Zolang we het er dan maar over eens zijn dat -gezien het niet-specifieke karakter van de aanbiedingen- die DM wel reclame is :p
Ook al zou dat zo zijn, dan nog is het binnen de huidige voorwaarden mogelijk om op deze manier kenbaar te maken.
Daarbij verbaas ik me dan over het feit we de meerderheid van de abonnees kennelijk weinig rechtlijnig zijn :p Geen reclame willen maar wél als het een generieke aanbieding is die je een paar centen kan besparen 8)7
De pricewatch is begonnen om mooie hardware zo goedkoop mogelijk te kunnen kopen, bij een betrouwbare aanbieder. Aanbiedingen en Kortingscodes zijn sinds jaar en dag dé meest populaire bestemming. Vraag en Aanbod staat met stip op 1 bij de 'meest populaire randzaak'. Zo vreemd is de bereidheid om dit soort DM's te ontvangen niet.
Als ik hiervoor een beleid zou moeten uitstippelen zou ik de definities strikt houden. De meerderheid is weliswaar de meerderheid maar de minderheid heeft feitelijk gezien de regels aan hun zijde. Dat is toch aan de meerderheid prima te verkopen ?
Nee, want de de regels heb je niet aan je zijde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Topicstarter
aangepast

[ Voor 175% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-01-2017 17:10 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:11
Als je perse wilt dat de abonnees de actie niet missen kun je ook op het ledenforum een post maken. dan val je de mensen niet lastig met een DM en kunnen mensen op het forum er gewoon op klikken. Maarja... waar is het einde dan?

En zoals we met alles ervaren is dit natuurlijk het begin... 4 DMs per jaar.... Straks meer DMs per jaar want mee acties en daarna komt er een wekelijkse nieuwsbrief naar de leden.. incl links naar acties ''speciaal voor leden" :+ Of moet je een duurder abo pakken zodat je geen DMs krijgt met acties in.... Het ergste is dat je bij die acties echt moet opletten of het wel acties zijn.... want de helft staat voor dezelfde prijs of minder in de Pricewatch.

Ik dwaal af.... Is er al iets meer bekend over de opt-in/out optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Not yet.
Pagina: 1