Stille/snelle upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kvbeek
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 02-07-2021
Geachte Tweakers,

hierbij wederom een aantal vragen,

Ik zoek een?
Stillere koeling, Stille casemods(?), nieuwe SSD.

Wat is je budget?
Liefst zo min mogelijk, gaat 'm toch niet worden :9

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Niet echt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Bureau in m'n slaapkamer, mocht de pc stil genoeg zijn verplaats ik hem naar mijn tv naast m'n bed, met aansluitingen naar m'n bureau voor een simpele switch.

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit is mijn huidige setup, nog geen 2 maandjes oud:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 335,35€ 335,35
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 92,95€ 92,95
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 285,-€ 285,-
1Sharkoon T3-V USB 3.0€ 32,71€ 32,71
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 97,95€ 97,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 86,11€ 86,11
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 986,02

Qua SSD had ik dit in gedachten, niet teveel tijd aan gespendeerd:
Dit word waarschijnlijk 1 van deze(of allebei):
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,95€ 95,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 160,95€ 160,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 256,90

Ben over het algemeen tevreden over de pc, met benchmarks en tijdens t gamen gemerkt dat het werkgeheugen/ssd niet altijd goed meewerkt.
Beide kwamen (aangezien ze nieuw zijn) verrassend laag uit op http://www.userbenchmark.com/

Maar waarom ik deze topic echt aanmaak is vanwege de koeling, de stock koeler maakt mij teveel lawaai.
Hij koelt wel goed, na een paar uur gamen is mn pc nog steeds koud(misschien maar is temperatuur bekijken..zucht..slechte tweaker ben ik)

Enkel blaast ie vrij hard, zowel als ik youtube open als dat ik maffia/gta/world of warcraft op ultra open.
Ik heb afgelopen weekend echt geprobeerd pap te eten qua koeling, filmpjes bekeken en recensies gelezen.
Helaas kom ik echt niet verder dan: Ohh hij vind 'm goed, zal ik hem ook maar kopen dan?
Dus dan zou ik volgens het forum: Artic freezer moeten nemen, mee eens? :P

Alles is stock, heb er ook 1 ventilator uit jaar nul bij gemonteerd, deze hoor ik totaal niet(draait uiteraard wel)

Iemand tips(cpu koeler, ventilator, stille casemods, gast waarom koop je die ssd? Deze is veel beter! :p)?
Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,
Kevin van Beek

Beste antwoord (via kvbeek op 18-01-2017 23:31)

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
Als je een stille koeler zoekt adviseer ik de pricewatch: Arctic Freezer i32 die semi passief is en als je het helemaal stil wil hebben dan de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition welke slechts maar 12,5 DBA produceert. Alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen of het in je kast past.

[ Voor 8% gewijzigd door McFastFood op 16-01-2017 13:37 ]

Alle reacties

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik heb zelf een CPU koeler van be quiet! (De merknaam zegt het eigenlijk al), deze koelt hartstikke goed en is ook nog is stil. Ik heb zelf een vrij goedkope case en daarom hoor ik nog wel mijn GPU en case fans. Maar ik ben van plan deze te gaan vervangen door de be quiet case (waarschijnlijk de 800) en dan ook de zachte fans van be quiet er in te stoppen.

Tip: kijk maar even naar de producten van be quiet, de naam zegt eigenlijk al genoeg ;).

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-01 14:54
Stille koeler:

pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

Ventilatoren voor je kast moet je hier maar even rondneuzen:

categorie: Ventilatoren

Je ssd is prima.

Acties:
  • Beste antwoord

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
Als je een stille koeler zoekt adviseer ik de pricewatch: Arctic Freezer i32 die semi passief is en als je het helemaal stil wil hebben dan de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition welke slechts maar 12,5 DBA produceert. Alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen of het in je kast past.

[ Voor 8% gewijzigd door McFastFood op 16-01-2017 13:37 ]

Verwijderd

McFastFood schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:30:
Alleen durf ik niet met zekerheid te zeggen of het in je kast past.
Klopt, de totale breedte van je behuizing is 18,5 cm, dus trek daar maar dik 2 cm vanaf. Volgens mij zoek je een koeler niet hoger dan 16 cm. Maar dat moet ook in de handleiding van de behuizing staan.

• kvbeek
Had de verkeerde kast in mijn inventaris staan, deze ff aangepast.
Koeler niet hoger dan 16cm is klopend!

Zolang ik alles onder de 30db kan houden(voeding is 30,50db) ben ik heel erg blij!

Die artic freezer ga ik vanavond maar is bekijken dan.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kvbeek schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:07:
[...]
Zolang ik alles onder de 30db kan houden(voeding is 30,50db) ben ik heel erg blij!
[...]
Zo werkt het natuurlijk niet, twee dingen die 30dB geluid produceren maken samen 33dB geluid.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• kvbeek
|sWORDs| schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:12:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet, twee dingen die 30dB geluid produceren maken samen 33dB geluid.
Wil alleen overige componenten onder de 30db houden, zodat de voeding de meest overheersende geluids-factor is in mijn kast.

Alsnog dank, wist ik niet :)

Verwijderd

Prioriteit heeft het vervangen van de behuizing lijkt mij. Zo'n goedkope Sharkoon is een klankkast van jewelste en zal je nooit stil krijgen. Pak een pricewatch: Fractal Design Define S, pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black en je hebt 75% van het geluidsprobleem opgelost. Dan nog een andere koeler op de cpu, één van https://tweakers.net/pric...563;422022;542875;481437/, en je hebt de volle 100% te pakken.
De voeding zit met de fan naar beneden en zou je eigenlijk niet moeten horen als het systeem volledig belast is. Het verbruik blijft dan namelijk steken rond de 200w.

• kvbeek
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:37:
Prioriteit heeft het vervangen van de behuizing lijkt mij. Zo'n goedkope Sharkoon is een klankkast van jewelste en zal je nooit stil krijgen. Pak een pricewatch: Fractal Design Define S, pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 3 Dark Black en je hebt 75% van het geluidsprobleem opgelost. Dan nog een andere koeler op de cpu, één van https://tweakers.net/pric...563;422022;542875;481437/, en je hebt de volle 100% te pakken.
De voeding zit met de fan naar beneden en zou je eigenlijk niet moeten horen als het systeem volledig belast is. Het verbruik blijft dan namelijk steken rond de 200w.
Daar was ik al bang voor, toch wil ik eerst een nieuwe cpu koeler proberen, als ik me dan nog stoor een nieuwe kast.

Alles zit er net netjes in hehe :p
Bedankt! Ga vanavond met al deze info weer is hersenkraken!

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-02 19:27
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 14:37:
Prioriteit heeft het vervangen van de behuizing lijkt mij. Zo'n goedkope Sharkoon is een klankkast van jewelste en zal je nooit stil krijgen.
Zou je dit kunnen onderbouwen? Ik heb een pricewatch: Sharkoon T28 (rode leds)

En hij is heerlijk stil, geen problemen. Ik verneem vaker dat men een Sharkoon een beetje als een rommelmerk ziet en ik was toch benieuwd waarom men dit vind. Anders zou ik ook naar iets anders moeten kijken, ondanks mijn kast nog maar 3/4 jaar oud is.

Verwijderd

Readdy schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:17:
Zou je dit kunnen onderbouwen? Ik heb een pricewatch: Sharkoon T28 (rode leds)

En hij is heerlijk stil, geen problemen. Ik verneem vaker dat men een Sharkoon een beetje als een rommelmerk ziet en ik was toch benieuwd waarom men dit vind. Anders zou ik ook naar iets anders moeten kijken, ondanks mijn kast nog maar 3/4 jaar oud is.
Er zit al een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen d T3-V en de T28. De T28 is gemaakt van betere materialen, meer ruimte om kabels weg te werken, heeft betere en stillere fans, betere airflow en betere koeling mede door de 3 standaard fans waar de T3 het met maar één fannetje moet doen. Wat mATX en ATX behuizingen betreft begint het in het algemeen pas bij €40 de moeite waard te worden.

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-02 19:27
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2017 @ 15:42:
[...]

Er zit al een behoorlijk kwaliteitsverschil tussen d T3-V en de T28. De T28 is gemaakt van betere materialen, meer ruimte om kabels weg te werken, heeft betere en stillere fans, betere airflow en betere koeling mede door de 3 standaard fans waar de T3 het met maar één fannetje moet doen. Wat mATX en ATX behuizingen betreft begint het in het algemeen pas bij €40 de moeite waard te worden.
Dankje voor de uitleg, gelukkig dat die van mij nog goed is. :)
Pagina: 1